Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گرالت در Soulcalibur 6 نسبت به ویچر ۳ مبارز بهتری است!

0

توانایی گرالت در Soulcalibur 6 برای مبارزه بسیار بهتر از چیزی است که از او در ویچر ۳ دیده بودیم! با گیم‌نیوز همراه باشید تا به دلیل آن پی ببرید.

مجموعه Soulcalibur تاریخچه بلند بالایی در افزودن کاراکتر‌های بازی‌های دیگر به فهرست مبارزان خود دارد؛ از دارت ویدر، یودا و لینک گرفته تا یوشیمیتسو، کریتوس و حالا نیز گرالت. چیزی که گرالت را از نمونه‌های پیشین متمایز می‌کند، مجموعه‌ای بسیار عالی از حرکات رزمی او در بازی است و این نکته که اساس شیوه مبارزه وی در مجموعه ویچر با ظرافت خاصی به دنیای Soulcalibur منتقل شده است.

تغییراتی صورت گرفته تا گرالت در بازی با سبک مبارزه‌ای سازگار شود. او دیگر احتیاج به سوییچ بین شمشیر‌های فولادی و نقره خود جهت مبارزه با انسان‌ها و هیولاها ندارد. در عوض او از هر دو سلاحش بهره می‌برد که هر کدام در نبرد کارایی خاص خود را دارند.

سلاح دم‌دستی گرالت شمشیر فولادی است؛ او با این شمشیر می‌تواند حملات سریعی ترتیب دهد. شمشیر نقره برای حرکات قدرتی و پیچیده‌تر کاربرد دارد، مانند حمله قدرتمندی که در صورت موفقیت منجر به بریدن گلوی حریف می‌شود. حملات شمشیر نقره در صورت استفاده حریف از Soul Charge، دو برابر آسیب بیشتری وارد می‌کند که به نوعی استعاره‌ای هوشمندانه از شیوه ویچر‌ها در دنیای بازی سی‌دی پراجکت است؛ شمشیر نقره در بازی ویچر فقط به هیولا‌های جادویی آسیب می‌زند و در این جا هم دشمنانی که از جادو (Soul Charge) استفاده می‌کنند توسط این شمشیر آسیب بیشتری می‌بینند.

via Gfycat

 

گرالت می‌تواند پشتک زده و به طرفین جاخالی دهد و میان حملات کمبو‌هایش حرکت چرخشی عجیبی نیز وجود دارد. نام حرکات وی با الهام از بازی‌های ویچر گذاشته شده مثلاً «Tawny Owl Upsurge» یا «Skelliger Uppercut» و بسیاری از آنها نیز ساین‌ها یا همان جادو‌های معروف ویچر‌ها را در خود دارند. کم پیش می‌آید در Soulcalibur شاهد شلیک گلوله‌های آتش باشید، اما گرالت در این نسخه می‌تواند با ساین Igni از فاصله دور حریف را با روانه کردن موجی از آتش از کف دستانش، به آتش بکشد. علاوه بر این ساین انفجاری و سریع Aard نیز در بازی موجود است. درست است که در این بازی دیگر احتیاجی نیست که گرالت با ارتشی از راهزن‌ها و یا هیولا‌های عظیم الجثه بجنگد، اما حرکات و شیوه مبارزه وی در Soulcalibur 6 بسیار روان و مرگبارتر از مجموعه ویچر است. فراموش نکنیم که او در این بازی بالأخره تردستی نیز یاد گرفته است!

نکته باحال دیگری از گرالت در Soulcalibur 6 نحوه Soul Charge شدن اوست که با نوشیدن یکی از معجون‌هایش صورت می‌گیرد. در این شرایط، او به کمبو‌های روان و سریعی دسترسی پیدا می‌کند که دقیقاً شبیه برخی از حرکات جذاب بازی ویچر است. یکی از کمبو‌های گرالت می‌تواند به‌صورت ممتد تا زمانی که اثر معجون از بین برود ادامه پیدا کند و چندین حمله از طریق ساین‌ها نیز در آن وجود دارد. از این طریق گرالت از یک شمشیرزن فاصله متوسط با ضدحملات خوب به مهاجم قدرتمندی با فشار بالا تبدیل می‌شود.

via Gfycat

 

گرالت همانند دیگر شخصیت‌های بازی بخش کمپین مختص خودش را دارد. داستان وی به‌صورت تصاویر پرتره ثابت ساده‌ای میان نبرد‌ها روایت می‌شود، با این حال دیالوگ‌ها توسط صداگذار اصلی گرالت یعنی داگ کاکل ضبط شده‌اند و لحنی نزدیک به گرالت واقعی دارند؛ حتی با این وجود که داستان فقط وسیله‌ای برای سر هم بندی چند مبارزه پایه بوده است. وی در بازی حتی اشاره‌ای به فعال شدن مدالیون خود هنگام ورود به مبارزه می‌کند و همچنین استیج مخصوص خودش را دارد: قلعه کوهستانی Kaer Morhen!

کراس‌اورها معمولاً چندان جالب از آب درنمی‌آیند و اگر نسخه‌ای نصفه و نیمه از گرالت شاهد بودیم قطعاً مایه ناامیدی بود. اما خوشبختانه اینطور نشده و تیم Project Soul کار فوق العاده‌ای با قهرمان نقش‌آفرینی محبوب ما کرده است. توجه به دنیای ویچر در پیاده‌سازی گرالت در Soulcalibur 6 تحسین برانگیز است.

via Gfycat

 

منبع PCGamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.