Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش FIFA 19 – چگونه در فیفا ۱۹ استاد تمام شوت‌زنی شویم؟

2

در هر دو قسمت قبلیِ آموزش FIFA 19 در گیم‌نیوز، اشاره‌هایی به سیستم جدید شوت‌زنی در بازی فیفا 19 کرده‌ایم. با این وجود، برای فراگرفتن هر چه سریع‌تر این تکنیک و استاد شدن در Timed Finishing پیش از این‌که دیر شود، بهتر است این مطلب اختصاصی را بخوانید. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید تا ببینیم چگونه در فیفا 19 استاد تمام شوت‌زنی شویم؟

در قسمت اول به نکاتِ کلی برای بهتر بازی کردن فیفا 19 پرداختیم. بعد از این‌که این نکات را فراگرفتید و چند باری هم حریف خود را شکست دادید، وقت آن است که حرفه‌ای شوید و مثل حرفه‌ا‌ی‌ها بازی کنید. برای این‌کار، کافی است به هشت توصیه‌ای که به شما کرده‌ایم عمل کنید و آن وقت نه تنها بازی‌ها را به راحتی ببرید، که چشم‌نواز و دوست‌داشتنی بازی کنید و فوتبال خوبی از خود به نمایش بگذارید.

حتما شما هم می‌دانید که پاسکاری و خلق موقعیت و کارهای ترکیبی در فیفا 19 آن زمان به نتیجه می‌رسد که بتوانید شوت خوبی روانه‌ی دروازه کنید. با Timed Finishing که ویژگی جدید بازی فیفا است، بازیکن‌ها می‌توانند قدرت و دقت شوت‌های خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرند، اما برای این‌کار فقط دو بار ضربه زدن روی کلید شوت (دایره یا مربع بسته به تنظیمات) کافی نیست. باید زمان‌بندی بلد باشید.

چگونه در فیفا 19 استاد تمام شوت‌زنی شویم؟

ابتدا مطمئن شوید که Timed Finishing فعال است. به بخش تنظیمات بازی بروید و آن را فعال کنید.

حالا به به منوی Trainer بروید و در بخش Movement and Mechanics گزینه‌ای را خواهید یافت که نشانگرِ شوت‌های زمان‌دار را بالای سر بازیکن فعال می‌کند. Timed Finishing Bar Indicator را فعال کنید.

حالا که این مقدمات را انجام دادید، نوبت به شوت‌زدن می‌رسد. دو بار ضربه زدن روی کلید شوت (دایره در پلی‌استیشن 4 و B در ایکس باکس (تنظیمات کلاسیک) – مربع در پلی استیشن 4 و کلید X در ایکس باکس (تنظیمات آلترنیت)) این کار را می‌کند. وقتش رسیده که با دیدن شوت‌های سرکش خود هیجان‌زده شوید.

اولین ضربه، نوار قدرت شوت را فعال می‌کند، و شما این را می‌توانید ببینید چون Timed Finishing Bar Indicator را فعال کرده‌اید. دومین ضربه، مشخص می‌کند که شوت شما قرار است چه قدر خوب زده شود. چند حالت مختلف وجود دارد، «زیادی زود»، «زود»، «زمان‌بندی فوق‌العاده»، «دیر» و «خیلی دیر»‌ حالت‌های مختلف آن است. این حالت‌ها با رنگ‌های قرمز، زرد، سبز و خاکستری نشان داده می‌شوند.

طبیعتا شما می‌خواهید به «زمان‌بندی فوق‌العاده» برسید. یعنی Timed Finishing Bar Indicator را سبز کنید. اگرچه رنگ سبز آن، الزما به معنی گل شدنِ شوت شما نیست و از طرف دیگر حتا ممکن است شوت‌های زرد و خاکستری شما هم به گل تبدیل شوند.

برای این‌که بتوانید زمان‌بندی خود را تطبیق دهید، باید به نشانگر توجه داشته باشید و در محدوده‌ی سبز دومین ضربه‌ را روی کلید شوت بزنید. اگر نمی‌توانید دقیقا به نشانگر توجه کنید و حواستان به چیزهای دیگر بازی است، سعی کنید ضربه‌ی دوم را زمانی بزنید که پای بازیکن نزدیک به توپ می‌شود و درست یک لحظه قبل از برخورد پا با توپ این کار را بکنید.

یادتان باشد که لازم نیست همواره دو ضربه‌ به کلید شوت را پشت سر هم بزنید. این کار ممکن است در برخی صحنه‌ها مفید باشد، اما گاهی می‌تواند شوت شما را به ناکجا بفرستد. گاهی لازم است که اندکی مکث کنید تا زمان‌بندی فوق‌العاده را به دست بیاورید.

ممکن است مجبور باشید چند باری را با همین راهنما تکرار کنید، اما وقتی اعتماد به نفس لازم برای زمان‌بندی دقیق را به دست آوردید و مطمئن شدید که در یک بازی می‌توانید حتا با چند اشتباه، ضربه‌های خوبی به توپ بزنید، استاد تمام شوت‌زنی شده‌اید و می‌توانید با خیال راحت Timed Finishing Bar Indicator را هم خاموش کنید و حرفه‌ای‌تر به بازی پردازید.

اگر مطالب قبلی گیم‌نیوز در رابطه با فیفا 19 را از دست داده‌اید، مروری بر آن‌ها داشته باشید. اولین توصیه‌ها برای بهتر بازی کردن فیفا 19 را حتما بخوانید. همچنین همه‌ی تغییراتی که این بازی امسال به خود دیده را هم مرور کنید تا بدانید با چه نوع فوتبالی طرف هستید.

یک بخش قابل توجه از بازی فیفا 19 هم آلتیمت تیم است. برای بهتر شدن عملکردتان در این بخش از بازی هم توصیه‌هایی داریم که آن‌ها را می‌توانید اینجا در گیم‌نیوز بخوانید.

سوالات خود درباره‌ی بازی فیفا 19 را هم می‌توانید مطرح کنید و مطمئن باشید که سریعا جواب می‌دهیم.

با گیم‌نیوز و آموزش FIFA 19 همراه باشید.

منبع vg247
2 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    Salam khaste nabashid man fifa bazi mikonam ba dustam , nemidunam un ye dokmeyi mizane ke yeho bazikonesh kheili tond mese jet miad samtam , va inke bazikonaye man mikham defa konam be bazikone harif michasban ama na tane mizanan na chizi faqat hamrahi mikonan harifo

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      احتمالا دوستتون با دفاع Legacy بازی می‌کنه و شما Tactical. اگه می‌خواید می‌تونید تو قسمت تنظیمات به Controller Settings برید و تو تب آخر حالت دفاع رو به Legacy تغییر بدید. این طوری با نگه داشتن کلید سرعت و ضربدر (A در ایکس باکس) مدافعتون پرس می‌کنه.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.