Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آپدیت هفتگی سینمای ایران: قرار گرفتن فیلم‌های ایرانی در جمع ۱۰۰ فیلم برتر غیرانگلسی زبان تاریخ

0

در اولین آخرین هفته‌ای که مهم‌ترین اخبار سینمای ایران را به طور خلاصه به اطلاع شما می‌رسانیم، اخباری درباره‌ی آماده شدن فیلم‌های جدید برای جشنواره‌ی فجر تا بازگشت ویژه برنامه‌ی سینمایی هفت به تلویزیون به همین مناسبت خواهید خواند. با توجه به نزدیک‌تر شدن به ایام جشنواره، انتظار داریم که در هفته‌های پیش‌رو اخبار بیشتری در این راستا بشنویم. به هر حال از این پس هر جمعه شب با بخش خبری آپدیت هفتگی سینمای ایران همراه شما علاقه‌مندان به سینمای ایران هستیم. در بخش خبری این هفته مهم‌ترین خبر بدون شک قرار گرفتن فیلم‌های ایرانی در جمع 100 فیلم برتر غیرانگلیسی زبان تاریخ سینما به انتخاب منتقدین است. با گیم‌نیوز همراه باشید.

»موج اف ام ردیف 48» و «رویای سهراب» به جشنواره فیلم فجر می‌رسند

موج FM ردیف 48 به کارگردانی کیارش اسدزاده و بازی هوتن شکیبا، ستاره اسکندری، الهام کردا و مسعود فروتن با طی کردن مراحل فنی خود به جشنواره خواهد رسید. کیارش اسدزاده کارگردانِ دو فیلم «گس» و «شکاف» تاکید کرده مضمون این اثر با دو فیلم قبلی‌اش متفاوت است. او خود تهیه کننده‌ی فیلم جدیدش است.

فیلم «رویای سهراب» به کارگردانی علی قوی‌تن و بازی مهدی سلطانی، بهاره کیان افشار، ترلان پروانه، و مینا جعفرزاده جلوی دوربین رفته است . رویای سهراب به زندگی سهراب سپهری شاعر کاشانی کشورمان می‌پردازد. علی قوی‌تن خود تهیه کننده‌ی اثر است و در نقش سهراب نیز بازی کرده است!

فیلم های عباس کیارستمی و اصغر فرهادی در جمع ۱۰۰ فیلم مهم غیر انگلیسی زبان تاریخ سینما

در نظرسنجی بی‌بی‌سی از ۲۰۹ منتقد دنیا «جدایی نادر از سیمین»، «کلوزآپ»، «خانه دوست کجاست» و «طعم گیلاس» در فهرست مهم‌ترین فیلم‌های غیر انگلیسی زبان تاریخ سینما قرار گرفتند. جدایی نادر از سیمین در رتبه‌ی بیست و یکم بالاتر از دیگر فیلم‌های ایرانی قرار گرفت. اولین فیلم در این فهرست هفت سامورایی آکیرا کوراساوا است.

دبیر جشنواره فیلم فجر: از ابراهیم حاتمی‌کیا دعوت می‌کنیم در جشنواره امسال داور باشند!

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم در مصاحبه‌ای که در خبرگزاری‌ها منتشر شد در مورد حاتمی‌کیا گفت: ما از اعتراض‌های سال گذشته‌ی آقای حاتمی‌کیا تعجب کردیم. البته شاید ایشان مقصود دیگری داشتند، اما در کل خیلی دوست داریم امثال ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش‌های مختلف جشنواره به ما کمک کنند. از همین‌جا از ایشان درخواست می‌کنم، چون امسال در جشنواره فیلم ندارند، داوری جشنواره فیلم فجر را قبول کنند.

برنامه هفت بهمن ماه روی آنتن شبکه سه

بهروز افخمی پس از صحبت‌های مدیر شبکه سه در مصاحبه‌ای بازگشتش به شبکه سه و برنامه هفت را تایید کرد. افخمی خبر از «زنده» بودن برنامه داد و گفت قرار نیست برنامه ضبط شده باشد. او گفت این‌که کدام منتقدان در هفت حضور داشته باشند هنوز مشخص نیست اما ترجیحم این است با مسعود فراستی و قطبی‌زاده کار کنیم. هفت از دی ماه روی آنتن می‌رود و در شب‌های جشنواره برای بررسی فیلم‌ها و اتفاقات جشنواره پخش خواهد شد.

ترانه علیدوستی در اختتامیه‌ی جشنواره توکیو

ترانه علیدوستی که در این دوره از جشنواره‌ی فیلم توکیو (TIFF) به عنوان داور حضور داشت در مراسم اختتامیه جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد این جشنواره را به او اهدا کرد. سی و یکمین جشنواره فیلم توکیو با رقابت 16 فیلم از کشورهای مختلف دنیا از سه تا یازدهم آبان در کشور ژاپن برگزار شد.

اولین ویدئو از پشت‌صحنه‌ی «ما همه با هم هستیم» منتشر شد

این فیلم پرستاره به کارگردانی کمال تبریزی و و تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و سال 98 آماده‌ی اکران می‌شود. مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، جواد عزتی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی از بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند. در ادامه این ویدئوی منتشر شده از پشت صحنه‌ی این فیلم را می‌بینید:

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران را هم می‌بینید:

  1. هزارپا: ۳۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان
  2. مغزهای کوچک زنگ زده: ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
  3. لس آنجلس تهران: ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
  4. هشتگ: ۲میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان
  5. لازانیا: ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
  6. عرق سرد: ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان
  7. پیشونی سفید دو:۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان
  8. جاده قدیم: ۵۶۵ میلیون تومان
  9. ماهورا: ۲۲۰ میلیون توما‏ن
  10. گرگ بازی :۲۹۰ میلیون تومان

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.