Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آموزش FIFA 19 – بهترین ترکیب‌ها در بازی فیفا ۱۹ کدام‌اند؟

0

اگرچه مهارت شما در به گردش درآوردن توپ در زمین بازی و رساندن آن به دروازه‌ی حریف همچنان در فیفا حرف اول را می‌زند، دانستن بهترین ترکیب‌ها در این بازی، شما را در راستای بهتر بازی کردن و گلزنی قرار می‌دهد. اگر در این بازی ندانید که کدام چینش و ارنج بازیکنان بهتر جواب می‌دهد، چه بسا در یک بازی نتوانید حتا یک فرصت گلزنی ایجاد کنید. تاکتیک در بازی فیفا اهمیت زیادی دارد و حالا در این بازی بیشتر از همیشه مهم شده است. سیستم جدید «تاکتیک‌های دینامیک» هم به بازی اضافه شده تا شما بتوانید برنامه‌ی بهتر و دقیق‌تری در بازی داشته باشید. در ادامه بهترین ترکیب‌ها در بازی فیفا 19 را مرور می‌کنیم.

حالا که توصیه‌های ما برای حرفه‌ای شدن در بازی را فراگرفته‌اید، نوبت به چینش بازیکنان در زمین می‌رسد. مهم‌ترین اصل در فوتبال که از دیرباز نیز معنا و مفهوم تاکتیک و مربی‌گری بوده است، همین ترکیب بازیکنان است. تیم شما می‌تواند هجومی، دفاعی یا بر اساس تاکتیک‌های مورد نظرتان از جمله حفظ توپ و ضد حمله چیده و به زمین فرستاده شود. اما نکته‌ای که برای انتخاب ترکیب باید همواره به آن دقت کنید، تیم و بازیکنانی است که در اختیار دارید.

3-5-2

درست مثل سال قبل، سیستم 3-5-2 یکی از بهترین و موثرترین ترکیب‌ها در بازی فیفا است.

این ترکیب بسیار دفاعی است و با سه دفاع آخر و دو هافبک دفاعی که جلوی آن‌ها بازی می‌کنند، به خوبی به شما امکان دفاع از محوطه جریمه را می‌دهد. اما برای جلوگیری از حمله‌ی حریف از کناره‌ها، باید دو وینگر با سرعت بالا و خصوصیات دفاعی انتخاب کنید.

با وجود کمبود نیرو در کناره‌های زمین، لازم است شما بازیکنان خود را به دقت انتخاب کنید و سعی کنید در دادن وظایف هجومی به آن‌ها مراعات کنید. همچنین لازم است که بازیکنان خود در پست هافبک دفاعی و هافبک هجومی را از میان بازیکنان قدرتمند و تکنیکی انتخاب کنید تا از این ترکیب بهترین استفاده را انجام دهید.

مثبت

  • ترکیب دفاعی فوق‌العاده
  • عمق دفاع بسته در مرکز میدان

منفی

  • ضعیف در ضد حمله‌ها
  • نیازمند وینگرهای سخت‌کوش و با خصوصیت دفاعی

4-1-2-1-2 Narrow

هر دو ورژن تنگ و گشاد (!) سیستم 4-1-2-1-2 همچنان از محبوب‌ترین و بهترین ترکیب‌های بازی فیفا 19 هستند.

بهترین ویژگی این ترکیب، در میانه‌ی میدان است، که با چهار هافبک با خصوصیات دفاعی و هجومی، همه‌ی نیازهای شما را براورده می‌کند. این ویژی این ترکیب را به یکی از بهترین و متعادل‌ترین ترکیب‌ها برای حمله از میانه‌ی میدان و زدن به عمق دفاع حریف تبدیل می‌کند، در حالی که ورژن Wide آن می‌تواند به شما در حمله از کناره‌ها و سانتر روی دروازه هم کمک کند.

یکی از مهم‌ترین پست‌ها در این ترکیب، فول‌بک‌ها هستند. در حالی که سیستم 4-1-2-1-2 در میانه‌ی میدان سیستم قدرتمندی است، در کناره‌ها چیز زیادی برای ارائه به شما نمی‌دهد، به همین خاطر باز هم بهتر است از وینگرهایی با خصوصیات دفاعی و دوندگی بالا استفاده کنید.

مثبت

  • عمق بسیار خوب در میانه‌ی زمین
  • هافبک‌های دفاعی به کار دفاع کمک می‌کنند

منفی

  • فقدان عرض در حمله
  • برای موثر بودن نیاز به فول‌بک‌‌های با استعداد دارد

4-2-4

سیستم 4-2-4 برای بخش آلتیمیت تیم بازی یک سیستم جدید محسوب می‌شود و تا کنون نشان داده که می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

اساسا این ترکیب، برای حمله استفاده می‌شود. دو وینگر در چپ و راست، زوج خط حمله را یاری می‌رسانند، پس باید آن‌ها را به دقت و از میان بازیکنان تکنیکی و با مهارت بالا انتخاب کنید. پاسکاری سریع و دریبل زنی هوشمندانه، رمز موفقیت با این ترکیب در فیفا 19 است.

ضعف مشهود این سیستم اما، کمبود بازیکن در میانه‌ی میدان و مخصوصا در یک سوم دفاعی است. وسط زمین فقط با دو هافبک وسط پر شده، پس باید برای انتخاب این بازیکن‌ها به خصوصیات دفاعی، سرعت، توانایی حفظ توپ و قطع توپ و همچنین دوندگی دقت کنید، در غیر این صورت خیلی زود از این ناحیه ضربه خواهید خورد.

مثبت

  • بهترین ترکیب برای تیم‌ها با تفکر هجومی
  • بهترین ترکیب برای بازیکنان ماهر فیفا

منفی

  • پوشش کم در دفاع
  • نیازمند دو هافبک فوق‌العاده قوی

4-3-2-1

سیستم 4-3-2-1 (که با نام «درخت کریسمس» هم شناخته می‌شود) برای بازیکنانی که علاقه دارند از میانه‌ی میدان حمله کنند، کاملا مناسب است.

باید البته دو پست LF و RF را با بازیکنان سریع پر کنید و یک تمام‌کننده در نوک پیکان حمله‌ی تیم خود داشته باشید که کار را در کمترین زمان به انجام برساند. با این ترکیب باید انتظار تعداد زیادی موقعیت در بازی را داشته باشید.

تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، کمبود عرض در میانه‌ی میدان است. باز هم مراقب باشید که فول‌بک‌های سریع و دونده‌ای دارید و در هنگام حمله بر روی عمق دفاع حریف و پاس‌های عمقی کشنده تمرکز کنید.

مثبت

  • ترکیب کاملا متعادل
  • حکم‌رانی در میانه‌ی میدان

منفی

  • برخی اوقات کم عرض و تنگ به نظر می‌رسد!
  • برای طرفداران ارسال از جناحین مناسب نیست

4-3-3 Attack

با این‌که سال گذشته ورژن محافظه‌کارانه‌ی سیستم 4-3-3 موثرتر به نظر می‌رسید، ورژن هجومی آن امسال در میان بهترین ترکیب‌ها در بازی فیفا 19 قرار می‌گیرد.

تفاوت اصلی حالت Attack و Holding این سیستم، در جایگاه هافبک میانی است. در ورژن هولدینگ این بازیکن در نقش هافبک دفاعی ظاهر شده و در ورژن هجومی به هافبک میانی تغییر پست می‌دهد. به همین خاطر بیشترین تمرکز را باید بر روی این بازیکن بگذارید. مطمئن شوید که بازیکنی که برای این پست انتخاب می‌کنید، یک بازیساز ماهر با توانایی حفظ توپ و دریبل زنی بالا باشد. به علاوه، وینگرها نیز در این ترکیب موثرتر هستند.

ضعف مسلم این ترکیب، طراحی کاملا هجومی آن است، به همین خاطر هافبک وسط شما باید بتواند حمله‌ی حریف را سریعا قطع کند. در هنگام دفاع، انتظار دخالت بسیاری از دو دفاع عقب زن خود داشته باشید، به همین خاطر بهتر است بر روی سرعت و ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها تمرکز کنید.

مثبت

  • عرض خوب در مناطق هجومی
  • هافبک هجومی در حمله به معنای قدرت هجومی بیشتر است

منفی

  • آسیب‌پذیر در ضدحمله‌ها
  • در برخی مناطق دفاعی ضعیف است

4-4-2 Holding

سیستم سنتی 4-4-2 در فیفا 19 نیز به شدت موثر واقع می‌شود. مخصوصا زمانی که ورژن Holding آن را انتخاب کنید.

به خاطر تعادلی که در این ترکیب وجود دارد، برای کسانی که تازه به جمع فیفابازها اضافه شده‌اند سیستم خوبی می‌تواند باشد. به علاوه، این ترکیب اساسا در دفاع عملکرد مناسبی دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام استفاده از این ترکیب در بازی به آن دقت کنید، هافبک‌های کناری‌تان هستند. لازم است آن‌ها را از میان بازیکنان با سرعت بالا و مهارت زیاد انتخاب کنید تا در حمله موفق باشید.

در دفاع، پیش‌روی چهار مدافعتان دو هافبک دفاعی دارید که باید برای انتخاب آن‌ها به قدرت بدنی و استقامت دقت کنید. از تعویض کردن بازیکن میانی خسته‌ی خود هم نترسید.

مثبت

  • پایه‌ی خوب دفاعی
  • مناسب برای نوع بازی متعادل

منفی

  • تکیه بر بازیکنان کناری قدرتمند
  • کمبود حمایت از مهاجمین

5-4-1 Flat

سیستم 5-4-1 Flat نیز یک ترکیب کاملا جدید در آلتیمت تیم فیفا 19 است و برای بازی‌کنندگان صبور مناسب است. اگر از شیوه‌ی ضد حمله خوشتان می‌آید، این سیستم می‌تواند بسیار موثر باشد.

با وجود این‌که در این سیستم اساسا موارد دفاعی مد نظر قرار داده شده است، ایجاد موقعیت با آن، کار ساده‌ای نیست. اما اگر آن را به عنوان سیستم «دفاعی»‌ یا «بسیار دفاعی» خود در تاکتیک‌های بازی انتخاب کنید، می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

این البته به آن معنا نیست که نتوانید با این سیستم گلزنی کنید. دو هافبک کناری خود را از میان بازیکنان سریع انتخاب کنید و زمانی که تیم حریف برای به ثمر رساندن یک گل دیرهنگام مدام حمله می‌کند، با ارسال سریع توپ و رساندن آن به مهاجم نوک تیم خود، کار را تمام کنید.

مثبت

  • ترکیب دفاعی سفت و سخت
  • کاملا مناسب برای ضدحمله‌ها

منفی

  • استفاده از تنها یک مهاجم
  • نیازمند صبر و تحمل زیاد!

فیفا 19 یکی از بهترین نسخه‌های بازی فیفا در زمینه‌ی تاکتیک است. ترکیب‌های مختلف را با تیم‌های مختلف امتحان کنید و سعی کنید بهترین بازیکن‌ها را با توجه به خصوصیات آن‌ها برای پست‌های مهم از جمله بازیکنان میانی خود برگزینید.

موفقیت در فیفا 19 به گلزنی صرف وابسته نیست. لازم است بتوانید از گل‌های زده‌ی خود دفاع کنید و بلد باشید راه‌های گلزنی حریف را ببندید.

با گیم‌نیوز و مطالب آموزشی FIFA 19 همراه باشید.

منبع redbull

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.