Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آپدیت هفتگی سینمای ایران: روزهای پرکار پیمان معادی در عرصه بین المللی

0

از این پس هر جمعه شب با بخش خبری آپدیت هفتگی سینمای ایران همراه شما علاقه‌مندان به سینمای ایران هستیم. این هفته باز هم پیمان معادی توانست در تصویر روی جلد این بخش قرار بگیرد و خیلی زود به اولین بازیگری تبدیل شود که دو بار پیاپی به چنین افتخاری دست پیدا می‌کند. این هفته با ارسال یک نامه در اعتراض به سانسور فیلم‌های کوتاه توسط 200 سینماگر به وزیر ارشاد آغاز شده و به اعتراض فرهاد اصلانی نسبت به برگزاری جشنواره فجر می‌رسد و در نهایت با تیزری از فیلم جدید عبدالرضا کاهانی که به تازگی اکرانش را آغاز کرده به پایان خواهد رسید. با گیم‌نیوز همراه باشید.

نامه 200 سینماگر در اعتراض به سانسور فیلم‌های کوتاه خطاب به وزیر ارشاد

در این نامه که نام افرادی چون شهرام مکری، اصغر نعیمی، محمد آفریده، جعفر صانعی مقدم و امیر شهاب رضویان در بین امضا کنندگانش به چشم می‌خورد، سازندگان فیلم کوتاه به حذف بعضی از فیلم‌های کوتاه از جشنواره فیلم کوتاه تهران اعتراض کرده‌اند. در متن این بیانیه آمده است: «طی سالیان، سازمان سینمایی از فیلم کوتاه که بستر فیلم‌سازی و امید سینمای کشور است، نه تنها هرگز حمایتی درخور نداشته‌است، بلکه متأسفانه هر ساله ادارهٔ ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی از فیلم‌های کوتاه جشنوارهٔ فیلم کوتاه تهران را که از طرف هیئت انتخاب برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند، ممیّزی کرده و این فیلم‌ها را از حق دیده‌شدن و داوری محروم می‌کند.»

روزهای پرکار پیمان معادی در عرصه بین المللی

پیمان معادی برای فیلم  «بمب، یک عاشقانه» جایزه‌ی بهترین کارگردانی جشنواره بوغازایچی را دریافت کرد، ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بوغازیچی» در  استانبول برگزار شد و پرویز شهبازی کارگردان ایرانی رئیس هیئت داوران این جشنواره بود. پیمان معادی همچین در مصاحبه‌ای پس از این جشنواره اعلام کرد در حال بازی در یک فیلم هالیوودی است: «فعلا مشغول بازی در یک پروژه هالیوودی با بودجه‌ای کلان به نام «Six Underground» به کارگردانی مایکل بی و در کنار بازیگرانی چون رایان رینولدز و ملانیا لوران در رم هستم. سپس در یک فیلم فرانسوی در پاریس بازی خواهم کرد.»

پایان فیلمبرداری «آن شب»، «معکوس» و «سرکوب»

فیلم آن شب “The Night” با بازی شهاب حسینی و کارگردانی کوروش اهاری در آمریکا مقابل دوربین رفته است .این فیلم در مرحله ی تدوین قرار دارد و محمد درمنش ,جفری الارد و الکس بروتو تهیه کنندگان آن هستند . فیلمبرداری “معکوس” به کارگردانی پولاد کیمیایی نیز به پایان رسید کارگردان فیلم اعلام کرده که منتظر دریافت پروانه نمایش هستند ,پولاد کیمیایی همچنین خبر داد حضور این فیلم در جشنواره قطعی نیست .تهیه کننده ی معکوس مسعود کیمیایی است و بابک حمیدیان و شهرام حقیقت دوست از بازیگران این فیلم هستند.فیلم “سرکوب” با کارگردانی رضا گوران و بازی  باران کوثری , سارا بهرامی و الهام کردا  نیز به پایان فیلمبرداری رسید .گوران  اعلام کرده در تلاش هستند فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانند.

بیانیه‌ی کانون کارگردانان سینمای ایران به بنیاد فارابی/ بیانیه‌ی انجمن بازیگران در حمایت از پانته‌آ بهرام

کانون کارگردانان سینمای ایران به دنبال انتشار اسامی تعدادی از فیلم‌سازان به عنوان ممیز فیلمنامه در بنیاد سینمایی فارابی، خواستار شفاف‌سازی بنیاد فارابی در خصوص معرفی اعضای شوراهای مشورتی فارابی و شوراهای تصویب و مشارکت شد. در متن این بیانیه آمده: «کانون کارگردانان سینمای ایران خواستار شفاف‌سازی بنیاد و اعلام اسامی اعضای شوراهای مختلف فارابی از تصویب وام تا شوراهای مشورتی برای پرهیز از هر گونه شائبه است».

همچنین انجمن بازیگران در پی مشکلات پیش آمده بین تهیه‌کنندگان سریال دلدادگان و پانته‌آ بهرام بیانیه‌ای در حمایت از این بازیگر متتشر کرد. در متن این بیانیه آمده است: «آیا ماه‌ها پرداخت نکردن دستمزد عوامل یک پروژه و عدم پاسخگوئی شفاف به آن‌ها و حتی در مواردی تهدید معترضین به اقدام قانونی و اعمال ممنوع الکاری، رعایت رفتار و اخلاق حرفه‌ای و احترام به شئونات صنفی است؟» پانته‌آ بهرام به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود در روزهای پایانی  پروژه دلدادگان حضور نیافت.

انتقادات فرهاد اصلانی به جشنواره فیلم فجر

فرهاد اصلانی در گفت و گویی که با ماهنامه‌ی فیلم داشت درباره جشنواره فیلم فجر گفت: «اینکه حرف فلان مدیر به تصمیم داوران چربیده یا خواست سیاست، بر منطق سینمایی غلبه کرده، ننگ است. این ننگ را عمیقا می‌گویم. جشنواره فجر تا مقطعی اعتبار داشت و ایجاد انگیزه می‌کرد ولی ازجایی به بعد اهمیتش را از دست داد. اکنون به نظرم فجر حتی برای جوانان هم تمام شده است. الان دیگر نمی‌شود به جوایز و تحسین‌های فجر استناد کرد. مگر این‌که ساز و کار دیگری برایش تعریف کنند تا از این حالت مصلحتی در بیاید که نمی‌دانم چه قدر شدنی است.».

پروانه ساخت فیلم جدید نعمت الله صادر شد

حمید نعمت الله جدیدترین فیلمش را با نام «قاتل و وحشی» می‌سازد. پروانه ساخت این فیلم صادر شده و لیلا حاتمی در این پروژه حضور خواهد داشت. نعمت الله  اخیرا «شعله‌ور» را روی پرده‌ی سینماها داشت. سرمایه‌گذار این فیلم هنوز اعلام نشده است و  نعمت الله خود، تهیه کننده و نویسنده‌ی فیلم جدیدش خواهد بود.

رونمایی از تیزر فیلم خانوم یایا

خانوم یایا از امروز در سینماهای کشور اکران شد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال 96 ساخته شده است و رضا عطاران و حمید فرخ نژاد درآن ایفای نقش کرده‌اند. خانوم یایا به طور همزان در ایران و تایلند اکران می‌شود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.