Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

۱۴ جزئیات بی اهمیت Red Dead Redemption 2 که مغزتان را منفجر خواهد کرد!

0

در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید تا از ۱۴ جزئیات بی اهمیت Red Dead Redemption 2 بگوییم که حجم فوق العاده بودنشان مغزتان را منفجر خواهد کرد!

با گذشت چند هفته از انتشار، دیگر تا حالا برای همه مشخص شده که آخرین اثر راک‌استار که سال‌ها در دست ساخت بوده چه بازی فوق العاده‌ای است. شاید حتی بتوان گفت که راک‌استار با ساخت این بازی، صنعت گیم را چند پله به جلو برد و یکی از مهم‌ترین دلایل این پیشرفت، توجه بی‌سابقه به حتی ریز‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین جزئیات است. در ادامه به ۱۴ جزئیات بی اهمیت Red Dead Redemption 2 اشاره خواهیم کرد که موجب تعجبتان خواهد شد.

۱۴. تغذیه

غذا خوردن در بازی‌های نقش‌آفرینی تاکنون هیچگاه یک مسئه حیاتی و کلیدی نبوده است. برای مثال در بازی اسکایریم، می‌توانید مجموعه‌ای از طرز تهیه‌های کلاسیک آماده کنید اما فی الواقع هیچ چیزی در بازی وجود ندارد که نگذارد به جای خوردن یک وعده غذای پخته‌شده گرم، ۴۰ حلقه پنیر را یک جا بخورید! در RDR2 اما قضیه فرق دارد. راک‌استار تلاش کرده هنر آشپزی (و تغذیه) را تبدیل به یکی از ستون‌های گیم‌پلی کند. آرتور مورگان، شخصیت اصلی بازی، در صورتی که یک یا دو روز غذا نخورد، شروع به ضعف و لاغر شدن خواهد کرد. از آن سو زیاده‌روی در خوردن غذاهای خوشمزه‌ی نزدیک‌ترین رستوران باعث فربه شدن وی می‌شود.

این مکانیک تا حدودی شبیه به چیزی است که سال‌ها پیش در GTA: San Andreas دیده بودیم؛ با این فرق که غذاها در RDR2 واقعاً خوشمزه به‌نظر می‌آیند.

۱۳. تعامل با هفت‌تیر

این مورد را فقط می‌توان به معادل وسترن فعال کردن شمشیر لایت‌سیبر جنگ ستارگان یا بیرون آوردن چنگال‌های ولورین تشبیه کرد. بازیکنان در Red Dead Redemption 2 می‌توانند تماماً با هفت‌تیرشان تعامل داشته باشند؛ از فنینگ گرفته (شلیک ممتد با فشردن سریع چکش آتش) گرفته تا چرخاندن سیلندر سلاح.

این جزئیات نمود زیادی هم در گیم‌پلی دارند، چرا که بازیکنان برای شلیک بایستی چکش را پایین بکشند. این نکته باعث می‌شود سرعت تیراندازی پایین آید، اما همچنان برای عاشقان وسترن که به واقع‌گرایانه بودن اهمیت زیادی می‌دهند، دوست‌داشتنی است.

۱۲. شخصی‌سازی اسب‌ها

شاید اولین چیزی که با شنیدن «غرب وحشی» در ذهنمان تداعی می‌شود، اسب‌های گوناگونی هستند که کابوی‌ها از آنها سواری می‌گیرند. راک‌استار هم به خوبی اهمیت اسب‌ها را در طراحی دنیای غرب وحشی می‌دانسته و وقت زیادی روی جزئیات مربوط به آنها گذاشته است.

بازیکنان قادر هستند اسبشان را از سر تا پا شخصی‌سازی کنند. چندین نوع نژاد اسب مختلف برای رام کردن و زین‌ها، کیف‌ها، نعل‌ها و… زیادی در بازی وجود دارد تا ارتباط واقعی میان بازیکن و اسبش شکل بگیرد و در واقع اسب فقط و ققط متعلق به شما باشد؛ نه صرفاً یک وسیله نقلیه ساده.

یکی دیگر از نکات دیوانه‌کننده در رابطه با اسب‌های Red Dead Redemption 2 که مدت‌ها پیش از انتشار نیز سر و صدای زیادی کرده بود، منقبص و منبسط شدن شرمگاه آنها هنگام قرارگیری در محیط‌های سرد و گرم است که واقعاً حرفی برای گفتن درباره آن نداریم که بزنیم!

۱۱. تغییرات سطح زمین

جزئیات بازی Red Dead Redemption 2

گرافیک RDR2 شاید در حال حاضر چشم‌نوازترین چیزی باشد که روی کنسول‌های نسل فعلی می‌توان یافت. نقشه پهناور بازی مناطق بسیار متنوعی از لحاظ پوشش گیاهی و آب و هوا در خود دارد که هر کدام ابعاد جدیدی به جزئیات دیوانه‌کننده بازی اضافه می‌کنند.

شاید شاخص‌ترین این موارد، مناطق پوشیده از برف است که تحسین‌برانگیز هستند. برف حالتی کاملاً پویا دارد و برخی جاها در حال ذوب شدن است و برخی مکان‌های دیگر با عمق زیاد خود، حرکت را برای آرتور و اسبش سخت می‌کند. مناطق مسکونی ساحل شرقی، زمین‌های پست وسیع غرب میانه، باتلاق‌های جنوب، گرمای طاقت‌فرسای مکزیک و…. گستره‌ی متنوعی از چشم‌اندازها را به بازیکن عرضه می‌کنند که فقط باید به تماشایشان نشست.

۱۰. واکنش NPCها به وقایع

راک‌استار جهت ساختن دنیایی که حس زنده بودن را منتقل کند، تمرکز بسیار زیادی روی تعامل کاراکتر‌ها با هم گذاشته است. NPCها (کاراکتر‌های غیرقابل کنترل) به هر رخداد، آشوب‌هایی که قبلاً به پا کرده‌اید و حتی سر و وضعتان واکنش نشان می‌دهند. تنوع واکنش‌ها به قدری است که برای شنیدن یک دیالوگ تکراری شاید مجبور شوید مدت زیادی بازی کنید.

یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده واکنش‌های طبیعی NPCها، در سالن‌هاست که می‌توان هر نوع رفتار دوستانه یا خصمانه‌ای با هر فردی که سر راهتان قرار می‌گیرد داشت.

۹. خرید از طریق کاتالوگ

خرید کردن از مغازه‌داران و تاجران در RDR2 به رویه‌ معمولی که در سایر بازی‌ها می‌بینیم نیست. در راستای واقع‌گرایانه شدن بازی، راک‌استار این بخش را بسیار ساده و در عین حال با شباهت زیاد به دنیای واقعی طراحی کرده؛ برای خرید آیتم مورد نظر، فقط کافیست به کاتالوگ محصولات نگاهی بیندازید!

این تغییر خلاقانه در رابط و تجربه کاربری برای کسانی که به دنبال تجربه خالص غرب وحشی هستند ایده‌آل است و عمق زیادی به بازی می‌افزاید. همچنین به خوبی نشان‌دهنده اعتماد به نفس راک‌استار در ساخت دنیایی تقریباً کامل است.

۸. تیمار و تغذیه کردن اسب

بازیکنانی که علاقه زیادی به حیوانات دارند شاید چندان از بخش شکار پرجزئیات Red Dead Redemption 2 خوششان نیاید، اما می‌توانند خوشحال باشند که امکان رسیدگی به اسب نیز در بازی وجود دارد. بازیکنان می‌توانند اسب را برس کشیده، به آن غذا دهند و ظاهرش را شخصی‌سازی کنند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، اسب‌ها صرفاً یک وسیله نقلیه نیستند و قرار است واقعاً متعلق به شما باشند.

۷. دوربین سینمایی

اگر بخواهیم صادق باشیم، دوربین‌های سینمایی در هیچ یک از بازی‌های پیشین راک‌استار چنگی به دل نمی‌زدند. شاید تنها استثنا در این زمینه مواقعی باشد که در صندلی سمت شاگرد ماشین دوستتان در GTA Online نشسته‌اید. در باقی موارد، تغییر پرسپکتیو دوربین موجب سردرگرمی در یافتن جهت‌ها و در نهایت برخورد با موانع چپ و راست جاده می‌شد.

خوشبختانه راک‌استار این قابلیت را در RDR2 اصلاح کرده تا پتانسیل فوق العاده آن در زمینه چشم‌انداز‌های تماشایی و سینماتیک هدر نرود و بازیکنان بتوانند دنیای غنی آن را از زاویه بهتری ببینند. وجود چنین قابلیتی برای عنوانی که سرعت کمتر و دنیای چشم‌نوازتری دارد، موجب مباهات است.

۶. قطارها

نسخه اول Red Dead Redemption بازی فوق العاده‌ای بود، اما نواقص خودش را هم داشت. برای مثال، سیستم اخلاق در بازی کمی ناقص به‌نظر می‌رسید و همچنین با وجود برخورداری از دنیایی آزاد و داستانی عالی، همواره به نظر می‌رسید کار زیادی در بازی نمی‌توان انجام داد. این نکته به خصوص در مواقعی که می‌خواستند خاطره روز‌های خوش خلافکاری جان مارستون را با کمی دستبرد و شیطنت زنده کنند به چشم می‌آمد، چرا که تنها می‌شد از بانک‌ها سرقت کرد. قطار‌ها هم به همین منوال کمی بی‌فایده به نظر می‌رسیدند و عدم امکان ترتیب دادن یک سرقت بزرگ از آنها مایه تأسف بود.

اما ماجرا در نسخه دوم به کلی فرق دارد. آرتور می‌تواند هر وقت که بخواهد سوار قطار شده، از مسافرین و محموله آن سرقت کند و حتی کنترل آن را کاملاً در دست بگیرد. حتی واگن‌های دستی نیز در Red Dead 2 وجود دارد. اما با فاصله، یکی از باحال‌ترین چیزها در بازی امکان فرار از مهلکه از طریق پریدن روی قطار و به صدا در آوردن سوت قطار جهت تخلیه انرژی است!

۵. مواظبت از سلاح‌ها

تأکید زیادی روی مواظبت از سلاح‌ها در RDR2 وجود دارد. هر عامل خارجی، از آب گرفته تا گِل، می‌تواند سلاح‌هایتان را دچار مشکل کند و قابلیت‌های آنها را بشدت تحت تأثیر قرار دهد. به نطر می‌رسد همانطور که راک‌استار بسیار مشتاق بوده روابط میان بازیکن و اسب را به سطح جدیدی ببرد، تمایل زیادی هم به تشویق بازیکنان برای مواظبت از سلاح‌هایشان داشته است.

۴. رشد موها

وجود ویژگی رشد موهای سر و صورت چیز کاملاً جدیدی نیست و پیش‌تر در ویچر 3 شاهد آن بوده‌ایم. اما در Red Dead 2 این ویژگی به سطوح جدیدی رسیده است. موهای سر و بدن آرتور مورگان در این بازی در صورت عدم رسیدگی تا حدود بسیار زیادی رشد می‌کند تا حدی که دیگر نتوان فرق وی را با یک خرس گریزلی تشخیص داد! بدین ترتیب برای مرتب کردن سر و وضع آرتور، باید هر چند وقت یک بار به آرایشگاه بروید.

نکته جالب در این میان آن است که برخلاف GTA SA، آرایشگر نمی‌تواند به شکلی جادویی روی سر و صورتتان مو تولید کند! بنابراین اگر موهایتان را کوتاه کردید و بعداً پشیمان شدید، باید تا بلند شدن مجدد آن صبر کنید.

۳. لباس‌های لایه‌ای

در قسمت اول چند پوشش برای جان مارستون وجود داشت اما شخصی‌سازی بازیکن هیچ‌گاه جزو اولویت‌ها نبود. نوع پوشش در بازی‌های راک‌استار با اضافه شدن امکان انتخاب لایه‌های مختلف لباس در GTA V به سطح جدیدی رسید و حال در Red Dead Redemption 2 شاهد تکامل نسبی این قابلیت هستیم.

در این بازی بار دیگر شاهد سیستم لایه‌های لباس‌ها هستیم. علیرغم اینکه بازیکنان برای شرایط مختلف آب و هوایی گزینه‌های مشخصی را پیش‌رو دارند، اما می‌توان هر لباسی موردعلاقه‌ای را پوشید و حتی کرفت کرد. یکی دیگر از جزئیات ریز اما جالب در این بخش، امکان تا زدن آستین و قرار دادن پاچه شلوار در چکمه است.

با انتشار Red Dead Online در آینده نزدیک، به احتمال فراوان شاهد ابعاد جدیدی از جزئیات در شخصی‌سازی کاراکتر خواهیم بود بنابراین انتظار بیشتر از این را هم داشته باشید.

۲. حمام کردن

علاوه بر آرایشگاه، بازیکنان در این بازی می‌توانند (و در واقع باید) آرتور را به حمام ببرند. در غیر این صورت، وی ظاهری کثیف و بویی ناخوشایند به خود می‌گیرد که که باعث می‌شود ارتباط برقرار کردن با دیگر کاراکترها سخت و حتی غیرممکن شود.

یکی از تصویر‌های جالب در RDR2، لحظات آرامش‌بخش در حمام گرم همراه با نوشیدنی پیش روی آرتور است که پس از جابه‌جایی‌های فراوان از این سو به آن سو و فرار از دست عاملین قانون، می‌تواند اندکی طیب خاطر را به همراه آورد.

۱. برخورد با رهگذران

Red Dead Redemption 2 تأکید بسیار زیادی روی اکتشاف دارد و یکی از چیز‌هایی که حین این اکتشافات به آن برخواهید خورد، افراد رهگذر و غریبه هستند. حضور در دنیای غرب وحشی بدین معناست که این افراد می‌توانند خوب یا بد باشند و نکته تحسین‌برانگیز در این میان، عمق زیادی است که هر کدام از آنها دارند.

راک‌استار مانور زیادی روی این موضوع که در این بازی می‌توان با هر کاراکتری تعامل داشت داده است، اما این پایان کار نبوده و می‌توان شیوه این تعامل را نیز انتخاب کرد. آرتور قادر است با NPCها آرام برخورد کند یا آنها را با برخورد خشن به واکنش وادارد. برخی از این کاراکترها حتی وی را به چالش‌های خاصی، مثلاً دوئل، دعوت می‌کنند. بازی شما را مجبور به انتخاب هیچ گزینه خاصی نمی‌کند و این هدف را دنبال می‌کند که هر بازیکنی داستان خودش را بسازد.

صد البته آن که روایت داستان اصلی بازی نیز جذابیت بسیاری دارد، اما امکان اکتشاف غرب وحشی توسط هر بازیکن و ماجراجویی‌های منحصر بفرد، چیزی است که این بازی را واقعاً به تجربه‌ای بی‌بدیل تبدیل می‌کند.

منبع WhatCulture
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 − 1 =