Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

شایعه: پلی استیشن ۵ از پردازنده ۸ هسته‌ای بهره می‌برد و ۵۰۰ دلار قیمت دارد!

0

با اعلام تصمیم سونی برای عدم حضور در E3 2019 شایعات عرضه‌ی کنسول نسل بعدی این شرکت بیش از پیش قوت گرفته‌اند. در حالی که پلی استیشن 4 به پنج سالگی خود رسیده است و ظاهرا هنوز با این کنسولِ خانگی سونی کار داریم، حالا اطلاعات جدیدی در مورد پردازنده، قیمت و سال عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 به دست آمده‌اند. ظاهرا پلی استیشن 5 از پردازنده 8 هسته‌ای بهره می‌برد، 500 دلار قیمت خواهد داشت و البته در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

همان کاربر سایت رددیت که پیش از اعلام رسمی سونی، حضور نداشتن این شرکت در E3 سال آینده را پیش‌بینی کرده بود، حالا اعلام کرده است که کنسول بعدی سونی، در میانه‌های سالِ آینده‌ی میلادی رونمایی خواهد شد و پس از آن، در رویداد تجربه‌ی پلی استیشن، شاهد یک رونمایی کامل از آن خواهیم بود.

این کاربر همچنین ادعا کرده که پلی استیشن 5 را سونی در ماه مارس یا نوامبر 2020 عرضه خواهد کرد.

RuthenicCookie کنسول پلی استیشن 5 را یک «هیولای 4K و 60 فریم در عین حال» توصیف کرده است و اضافه می‌کند که پردازنده‌ی مرکزی این کنسول، یک پردازنده‌ی Ryzen هشت هسته‌ای خواهد بود. این ادعا با شایعات قبلی در یک راستا است. در ماه آوریل، ادعا شده بود که کنسول بعدی سونی از یک پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی بر اساس معماری Navi شرکت AMD برخوردار خواهد بود.

این کاربر رددیت همچنین اشاره می‌کند که بسیاری از بازی‌سازان همین حالا به کیت‌های توسعه‌ی پلی استیشن 5 دسترسی دارند. این کنسول در زمان عرضه 500 دلار قیمت خواهد داشت.

علاوه بر قیمت، این کاربر ادعا می‌کند که بازی‌های در دست ساخت برای پلی استیشن 4 از جمله بازی Death Stranding کوجیما، The Last of Us Part II و Ghost of Tsushima همگی عناوینِ لانچ کنسول بعدی سونی خواهند بود. هنوز نمی‌دانیم که این کنسول از قابلیت اجرای بازی‌های نسل قبلی برخوردار است یا نه، ولی در حال حاضر به نظر این اتفاق بسیار محتمل می‌رسد.

نسل بعدی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن (Playstation VR) نیز ظاهرا در راه است. بریکر باکس هدست فعلی به داخل کنسول منتقل خواهد شد و یک دوربین داخل این هدست قرار خواهد گرفت. همچنین نسل بعدی سنسورهای حرکتی PlayStation Move نیز در حال توسعه هستند و سونی اعلام کرده که بر روی دستکش‌های واقعیت مجازی نیز کار می‌کند.

با این‌که همه‌ی این‌ها در حد شایعه هستند، پیش‌بینی‌های این کاربر قبل از این معمولا به واقعیت بدل شده و سونی دیر یا زود اخبار آن را رسما تایید کرده است. این مسئله شایعات حاضر را بیش از پیش قابل اعتنال می‌کند.

منبع techspot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.