Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مایکروسافت Xbox Two را به سلاح نابودکننده PS5 مجهز خواهد کرد!

1

مایکروسافت Xbox Two را تنها با یک هدف عرضه خواهد کرد؛ پایین کشیدن سونی از عرش بازار کنسول‌ها، و در این راه کنسول جدید خود را به سلاح مهلکی مجهز می‌کند.

در حال حاضر به‌ازای هر کنسول ایکس‌باکس وان، دو کنسول پلی‌استیشن 4 فروخته شده تا سونی حاکم بلامنازع بازار کنسول‌ها در نسل هشتم باشد. به همین سبب مایکروسافت Xbox Two را به شیوه‌ای تولید و عرضه خواهد کرد که این سلطه سونی بر بازار را شکسته و از رقیب ژاپنی خود پیشی بگیرد. با برنامه احتمالی سونی برای عرضه زودهنگام نسل بعدی پلی‌استیشن، مایکروسافت از حالا باید خود را برای شکست دادن این شرکت با Xbox Two که با اسم رمز Scarlett شناخته می‌شود، آماده کند.

می‌دانیم که سونی هم‌اکنون در حال کار روی پنجمین پلی‌استیشن است و خود این شرکت نیز این موضوع را تأیید کرده؛ اگرچه سونی پیش از رویداد E3 2018 اعلام کرد که برنامه‌ای برای عرضه پلی‌استیشن جدید تا پیش از سال ۲۰۲۱ ندارد. با این وجود شواهدی وجود دارند که سونی علیرغم اعلام اولیه خود تصمیم دارد که بازار را غافلگیر کرده و PS5 را در پایان سال ۲۰۱۹ رونمایی کند؛ تقریباً یک سال پیش از زمان احتمالی عرضه Xbox Two.

طبق گزارش GameReactor، مایکروسافت برای عقب نماندن از سونی تصمیم گرفته نسل جدید ایکس‌باکس را به سخت‌افزار بسیار قدرتمند و ویژگی‌های پیشرفته نسل بعدی مجهز کند. اما سلاح اصلی Xbox Two برای مقابله با PS5 فقط قدرت سخت‌افزاری نیست؛ مایکروسافت Xbox Two را با بازی‌هایی که «دیوانه‌وارترین رویاها»ی استودیو‌های سازنده فرست پارتی هستند عرضه خواهد کرد!

طبق این گزارش، مایکروسافت اقدام به کشیدن چک‌های سفید امضا برای استودیو‌های تحت مالکیت خود کرده تا هر آنچه که رویای ساختنش را دارند، برای کنسول جدید ایکس‌باکس تولید کنند. این گزارش براساس گفته‌های یک یوتیوبر به نام boogie2988 است که ادعا کرده با مایک یبارا، از مدیران رده‌بالای بخش ایکس‌باکس، صحبتی داشته و او این اطلاعات را در اختیارش گذاشته است:

او [یبارا] گفت ما فقط نزد این استودیوها رفتیم و گفتیم: «چه پروژه‌های می‌خواهیم بسازید؟» و آنها گفتند: «چقدر بودجه داریم؟» پاسخ دادیم که «فکر کنم متوجه نشدید، این سوال ما نیست. سوال این است که چه بازی‌هایی می‌خواهید بسازید؟ ما مایکروسافت هستیم و بودجه داریم، فقط می‌خواهیم بدانیم که چه بازی‌هایی را در سر دارید، دیوانه‌وار‌ترین رویاهایتان چیست؟

با اینکه چندان نمی‌توان به این سخنان استناد کرد مگر آن که از هواداران پروپاقرص مایکروسافت باشید، اما انجام چنین کاری توسط مایکروسافت با توجه به اقدامات اخیر این شرکت چندان هم دور از ذهن نیست. به‌تازگی شاهد خریداری استودیو‌های Obsidian، InXile، نینجا تئوری و چندین استودیو بزرگ و کوچک دیگر توسط مایکروسافت بوده‌ایم و این سوال برایمان پیش می‌آید که چرا این شرکت باید این همه هزینه کند اما تصمیمی برای عرضه انحصاری‌های بزرگ نداشته باشد؟ خصوصاً با توجه به اینکه سونی و برند پلی‌استیشن از لحاظ محبوبیت و فروش فاصله قابل‌توجهی با ایکس‌باکس دارد و یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن نیز همین انحصاری‌های بزرگ است.

شاهکارهایی چون خدای جنگ، Bloodborne، The Last of Us، اسپایدرمن و… چنان تجربه بی‌نظیری برای دارندگان PS4 به ارمغان آورده‌اند (و می‌آورند) که بسادگی نمی‌توان مشابهش را روی کنسول آمریکایی پیدا کرد. حتی عرضه ایکس‌باکس وان ایکس به‌عنوان پرقدرت‌ترین کنسول بازی تاریخ نیز نتوانسته خریداران را به سمت برند ایکس‌باکس جذب کند چرا که بازی‌ها همواره مهم‌تر از سخت‌افزار هستند.

بهره‌گیری از مزیت‌های بازی‌های باکیفیت انحصاری چیزی است که سونی قطعاً در نسل آینده هم از آن استفاده خواهد کرد و مایکروسافت از حالا در تلاش است که با انجام کار مشابه، رقابت را به سطح جدیدی برساند. مسلماً نمی‌توان از حالا برنده نسل نهم کنسول‌ها را حدس زد، اما فکر کردن به برنده اصلی آسان است: بازیکنان. با از سرگیری رقابت دو کنسول قدرتمند و انتشار بازی‌های فوق العاده، از حالا می‌توان بزرگ‌ترین برنده این بازی را علاقمندان به صنعت گیم دانست.

منبع T3
1 نظر
  1. namdar می‌گوید

    کیرم تو xbox

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.