Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

جنجالی دیگر برای Battlefield 5 این بار بر سر زمان کشتن و زمان مردن!

0

DICE هنوز هم با مشکلاتی زیادی در جدیدترین بازی خود دست و پنجه نرم می‌کند و این بار جنجالی دیگر برای Battlefield 5 بر سر یکی از عناصر گیم‌پلی پیش آمده است.

DICE در ساخت قسمت جدید مجموعه بتلفیلد رویکردی واقع‌گرایانه را در پیش گرفته که همین مسئله باعث بروز جنجالی دیگر برای Battlefield 5 شده است. در این نسخه از مجموعه، زمان کشتن (Time-to-kill) و زمان مردن (Time-to-death) نسبت به نسخه‌های قبل کاهش پیدا کرده‌اند که همین نکته تجربه بازی را برای عده‌ای بسیار لذت‌بخش و برای عده‌ای دیگر شدیداً اعصاب‌خردکن کرده است. اما زمان کشتن و مردن (TTK و TTD) دقیقاً به چه معناست؟

این دو اصطلاح بیشتر برای بازی‌های شوتر به‌کار می‌روند. زمان کشتن به معنای مدت زمانی است که برای از بین بردن بازیکنی که به او شلیک می‌کنید لازم دارید و زمان مردن نیز به معنای مدت زمانی است که پیش از مردن در اثر شلیک حریف برای زنده ماندن وقت دارید. Battlefield 5 هر دوی این زمان‌ها را کاهش داده تا تجربه بازی بسیار واقع‌گرایانه‌تر شود. این مسئله بسیاری از گیمر‌های حرفه‌ای بازی‌های شوتر و نیز علاقمندان به شوترهای واقع‌گرایانه را خوشحال کرده، اما بازیکنان زیادی نیز از مدت زمان کوتاهی که تا مرگشان در بازی طول می‌کشد راضی نیستند.

این جنجال پیش آمده به گوش DICE نیز رسیده و فلورین له‌ بیهان طراح گیم‌پلی بازی که هر از گاهی هوس می‌کند در Black Ops 4 بن شود (!)، به این موضوع واکنش نشان داده است. له بیهان اذعان داشته که تیم توسعه‌دهنده، تغییر در TTK و TTD را در اولویت قرار داده است.

TTD تاکنون در Battlefield 5 بسیار مسئله‌ساز بوده است. به‌طور ایده‌آل، TTK و TTD بایستی طول یکسانی داشته باشند اما به دلیل نامشخصی که می‌تواند وجود نقش در نت‌کد بازی و یا نرخ تازه‌سازی باشد، مقدار TTD بسیار کمتر از TTK است. این بدین معناست که بازیکنان هدف شلیک، زمان بسیار اندکی برای واکنش دادن پیش از مردن دارند. این مشکل را با ارائه یک مثال روشن می‌کنیم:

تصور کنید بازیکن «الف» به بازیکن «ب» شلیک می‌کند. فرض می‌کنیم TTK یک ثانیه باشد، بدین معنا که بازیکن «ب» پس از آن که مورد اصابت اولین گلوله قرار گرفت، یک ثانیه وقت دارد که پیش از اصابت گلوله تمام‌کننده، واکنش نشان دهد؛ این خود بدین معناست که TTD نیز یک ثانیه است. حال به دلیل مشکل موجود در Battlefield V، مقدار TTK برای بازیکن «الف» همان یک ثانیه است اما از آن سو برای بازیکن «ب» چیزی در حدود مثلاً یک دهم ثانیه است!

این مثال به خوبی مشخص می‌کند که چرا میان بازیکنان این بازی دودستگی ایجاد شده است. بازیکنانی که آمار کشتن بالا دارند تمایلی ندارند که به‌دست آوردن یک کیل برایشان بیشتر طول بکشد، از آن سو بازیکنانی که بیشتر کشته می‌شوند خواهان زمان بیشتری برای واکنش هستند تا بازی برایشان لذت‌بخش‌تر شود. بهترین حالت آن است که DICE مقدار TTD را زیاد کند و TTK را همانطور که هست باقی بگذارد. اما هنوز مشخص نیست که راه‌حل مد نظر این استودیو برای این مشکل چیست.

منبع Alt/Char
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.