Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

اپیک گیمز فروشگاه دیجیتالی خود را معرفی کرد

0

سال‌ها است که فروشگاه «استیم» شرکت والو قدرت‌مندترین فروشگاه دیجیتالی بازی‌های پی‌سی است و هر روز به قدرت و سیطره‌ی آن افزوده می‌شود. در کنار این فروشگاه اما نام‌های زیادی را حتما شنیده‌اید. اوریجین، GOG، هیولا و… فروشگاه‌های اختصاصی بازی‌های دیجیتالی پی‌سی با کارکردهای متفاوت هستند. حالا یک اسم دیگر به این فروشگاه‌ها اضافه شده است. اپیک گیمز فروشگاه دیجیتالی خود را معرفی کرده و آن را به زودی در اختیار همگان قرار می‌دهد.

با افزایش فروش و سودآوری بازی فورتنایت، شرکت اپیک گیمز فعالیت‌های خود را به میزان قابل توجهی گسترش داده است. حالا در حالی که این شرکت لانچر مخصوص خود را برای بازی فورتنایت و آنریل انجین 4 منتشر کرده است، به فکر ساخت و عرضه‌ی یک پلتفرم عرضه‌ی دیجیتال بازی‌ها نیز افتاده. این شرکت با بیان این‌که آن‌ها «توسعه دهنده» هستند، اشاره کرده که این فروشگاه را با هدف جلب رضایت توسعه دهندگان و ارتباط مستقیم با بازی‌کنندگان راه‌اندازی می‌کند.

مهم‌ترین مشخصه‌ی فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز، اختصاص 88 درصد از عواید فروش بازی به توسعه دهنده‌ی آن است که نسبت به سایر فروشگاه‌ها عدد بالاتری را نشان می‌دهد. اپیک گیمز در این رابطه گفته که همه‌ی توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان به طور یکسان از فروش بازی خود در این فروشگاه برداشت خواهند کرد. اگر توسعه‌دهندگان از انجین آنریل انجین 4 برای ساخت بازی خود استفاده کرده باشند نیز از پرداخت 5 درصد سودِ انجین به اپیک گیمز معاف خواهند شد.

اپیک گیمز همچنین اعلام کرده است که بازی‌های ساخته شده با هر انجین بازی‌سازی می‌توانند در این فروشگاه عرضه شوند. با این حال، در حال حاضر تنها بازی‌های ساخته شده با انجین‌های آنریل و یونیتی و نیز انجین‌های داخلی خود شرکت‌های توسعه دهنده در هنگام شروع به کار فروشگاه، قابل عرضه خواهند بود.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که در حال حاضر بازی‌های پلتفرم پی‌سی و مک در این فروشگاه عرضه می‌شوند و در سال 2019 بازی‌های اندروید و دیگر پلتفرم‌های آزاد به آن اضافه خواهند شد. فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز با تعدادی بازی منتخب آغاز به کار خواهد کرد.

اپیک گیمز همچنین امکانی را ایجاد کرده که بازی‌سازان از طریق این فروشگاه با تولیدکنندگان محتوا از جمله بلاگرها، منتقدین و استریمرها به طور مستقیم ارتباط برقرار کرده و از طریق آن‌ها به مخاطبین بیشتری دست پیدا کنند. توسعه دهندگان می‌توانند برای تولیدکنندگان محتوایی که بازیشان را تبلیغ می‌کند درصدی از فروش بازی را اختصاص دهند. اپیک گیمز در 2 سال اول 5 درصد از این هزینه را تقبل می‌کند.

اطلاعات بیشتر در مورد فروشگاه دیجیتالی اپیک گیمز در مراسم The Game Awards اعلام خواهد شد.

منبع allgamesdelta

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.