Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

چگونه کاراکترها در انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» ساخته دیزنی خلق می‌شوند؟

0

یک انیمیشن فقط حاصل کار کارگردان و صداگزارانش نیست بلکه در اصل نتیجه زحمات طراحان خلاقی است که با ترکیب فناوری و هنر جرقه آفرینش آن را زده‌اند. این‌ها سخنان آونیت کائور و نورمن جوزف طراحان آخرین انیمیشن دیزنی «رالف اینترنت را خراب می‌کند» است.

در انیمیشن اول سال ۲۰۱۲، رالف شخصیت بد یک بازی آرکید بود که از نقشش راضی نبود. این انیمیشن موفقیتی چشمگیر داشت. در قسمت بعدی این انیمیشن رالف به دنیای جدید اینترنت رفته است.

آونیت که بیش از ۱۴ سال است در دیزنی کار می‌کند گفت برای او که در خلق بسیاری از شاهدخت‌های دیزنی دست داشته، کار بر روی کاراکتر رالف تحقق یکی از رویاهای دیرینه او بوده است. بعضی از همین شاهدخت‌ها در انیمیشن رالف هم حضور کوتاهی دارند و استودیوی دیزنی دوباره صدا پیشگان اصلی این شاهدخت‌ها را آورده است تا از صدای آن‌ها در صحنه‌‌ جمعی این انیمیشن دوباره استفاده شود.

آونیت در مصاحبه‌ای تلفنی گفته است:

در حال حاضر من ناظر شبیه‌ساز هستم ولی در انیمیشن رالف من کارگردان فنی شبیه‌سازی بودم. تصویرسازی شاهدخت‌های دیزنی در CG رویای بزرگی بود که به تحقق پیوست. توانستم روی شخصیت‌های مهمی مانند آریل کار کنم. ما جزو اولین افراد تیم بودیم که توانستیم این کار خطیر را بر عهده بگیریم. من مجبور بودم روی شبیه‌سازی رالف و ونلوپه که بهترین دوست رالف است، کار کنم. همچنین بخشی از کار شخصیت شنک با صدای گل گدوت هم به عهده من بود.

برای شخصی که با فرایند ساخت شخصیت‌ها در انیمیشن آشنا نیست، توضیح این‌که شبیه‌سازی چه چیزی است معمولا کاری سخت است. ولی آونیت راه حل آسانی برای جواب یافته است. او گفت:

 من به بقیه می‌گویم که جادو می‌کنم. می‌گویم که من هستم که باعث شدم آنا (شاهدخت انیمیشن Frozen) زیبا بشود. این کار من است.

آونیت متولد هند است و در همان‌جا درس خوانده و بعد برای ادامه تحصیل به آمریکا آمد.

جوزف دیگر هموطن او که در بچگی یک بازیگر در هند بوده به آمریکا آمد تا گرافیک و انیمیشن بخواند. او باور دارد که خوش شانس است چون توانسته هر دو رشته مورد علاقه‌اش را دنبال کند – فناوری و سرگرمی.

او می‌گوید:

 انگار من دوباره به اول زندگیم برگشتم چون در هند به مدت هفت سال بازیگر کودک بودم. بعدا به علوم کامپیوتری علاقه‌مند شدم و وقتی برای ادامه تحصیل به آمریکا آمدم جذب انیمیشن شدم. این اتفاق باعث شد بفهمم فناوری چه تاثیری در انیمیشن دارد.

جوزف کارگردان فنی در دیزنی است و به مدت پنج سال است که در آنجا کار می‌کند. او می‌گوید که باور عامه این است که فقط انیماتورها در آن‌جا کار می‌کنند. این باور غلطی است.

او می‌گوید:

وقتی به بقیه می‌گویم که انیمیشن می‌سازم اغلب می‌گویند پس انیماتور هستی و من در جواب می‌گویم نه ولی همکار آنها هستم. من به آنها در به تصویر درآوردن تجسمشان کمک می‌کنم.

خب چند نفر در ساخت یک انیمیشن موفق سهیم هستند؟ آونیت می‌گوید: «حدودا ۳۵۰ نفر برای مدت دوسال کار می‌کنند ولی معمولا اغلب افراد در طول این مدت به پروژه‌‌های دیگر می‌روند.» خود او در بسیاری از انیمیشن‌های موفق دیزنی و پیکسار کار کرده است که شامل انیمیشن موفق Frozen هم می‌شود.

او می‌گوید زمانی که او به این صنعت روی آورد بسیاری از هندی‌ها این کار را شغل به حساب نمی‌آوردند ولی در طول یک دهه این دید بسیار تغییر کرده است.

او می‌گوید:

صنعت انیمیشن در هند نوپا است ولی افراد بیشتری در آنجا نسبت به قبل به انیمیشن روی می‌آورند و آن را شغل خود می‌دانند. برای من پیدا کردن شغلی که اجازه استفاده از هنر و فناوری را همزمان با هم می‌دهد فوق‌العاده بود.

او اضافه می‌کند: «بهترین بخش کار در دیزنی این است که ما همیشه سعی می‌کنیم مرز محدودیت تصویرسازی را بشکنیم. فناوری در خدمت هنر است ولی هر روز خواسته‌های جدیدی مطرح می‌شود پس هیچ روزی تکراری نیست.»

«رالف اینترنت را خراب می‌کند» به پرده سینماها آمده است. با گیم‌نیوز همراه باشید تا اخبار بیشتری در مورد این انیمیشن و کارهای دیگر دیزنی دریافت کنید.

منبع dnaindia

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.