Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آپدیت هفتگی سینمای ایران: انتشار «همه می‌دانند» اصغر فرهادی و ماجرای زیرنویس فارسی!

0

این هفته با چند روز تاخیر مهم‌ترین اخبار هفته‌ی گذشته‌ی سینمای ایران را در یک مطلب منتشر می‌کنیم تا به هر حال و با وجود گذشت چند روز از خبرهای داغ این هفته، از قافله عقب نمانیم. در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، فیلم «بمب» پیمان معادی به روی پرده رفته و از آن استقبال زیادی شد. این فیلم را که ما در جشنواره‌ی فیلم فجر سال گذشته دیده و نقد کرده بودیم به شما توصیه می‌کنیم. در کنار آن، فیلم جدید آقای فرهادی یعنی «همه می‌دانند» هم در همین هفته و البته به طور غیرقانونی در اینترنت منتشر شد و از آن‌جا که هنوز تکلیف اکران «همه می‌دانند» اصغر فرهادی در ایران مشخص نیست، می‌توانید این فیلم را با کیفیت خوب دانلود کرده و تماشا کنید و البته منتظر نقد گیم‌نیوز هم باشید. دیگر اخبار این هفته را هم خودتان مرور کنید.

نقد فیلم بمب؛ یک عاشقانه: یک عاشقانه‌ی ناآرام

نامه 200 فیلمساز به رئیس جمهور و وزیر فرهنگ؛ پروانه ساخت را حذف کنید

جمعی از فیلمسازان ایرانی با انتشار نامه‌ای خواستار لغو الزام برای دریافت پروانه ساخت فیلم‌ها شدند. در متن این نامه آمده است:

با توجه به اصل سوم قانون اساسی و بهره‌برداری حداکثری از گنجینه انسانی برای خلق آثار سینمایی و به منظور پیشگیری از اِعمال نظراتی که بیشتر سلیقه‌ای بوده است و همچنین باور به شان و منزلت حرفه‌ای و نگاه مسئولانه فیلم‌سازان، خواستار پایان بخشیدن به نگاه خُردپندار و محجورانگارِ حاکمیت به فیلمسازان هستیم. از این رو در پایین‌ترین سطح‌ِ مطالبات، خواهان ثبت آثار سینمایی برای مجوز ساخت، خارج از هرگونه کنترل شکل و محتوا در راستای اختیاری کردن دریافت «پروانه ساخت» فیلم سینمایی هستیم.

این در حالی است که احتمالا مخاطبین گیم‌نیوز می‌دانند برخی از افراد در مجلس، خواستار اضافه شدن پروانه‌ی ساخت برای بازی‌ها هستند و به همین خاطر در مجلس از وزیر فرهنگ نیز سوالاتی پرسیده شده است.

واکنش فرهادی به انتشار نسخه‌ی قاچاق همه می‌دانند: «زیر نویس را خودمان آماده کردیم»

«همه می‌دانند» اصغر فرهادی

اصغر فرهادی در مورد فیلم جدیدش در گفت و گو با شرق گفت: «برنامه‌ریزی برای نمایش «همه می‌دانند» در ایران این بود که فیلم را بعد از اکران آمریکا؛ یعنی چند ماه دیگر، به طور رایگان با زیرنویس روان و مورد تأیید روی اینترنت بگذاریم… زیرنویس را سریع آماده کردیم که اگر فیلم غیرقانونی آمد، لااقل با زیرنویس درست دیده شود. ما به‌ناچار فایل زیرنویس را روی اینترنت گذاشتیم تا مانع انتشار زیرنویس‌های متفرقه شویم… حقوق پخش فیلم در داخل ایران متعلق به من است با وجود این‌که فیلم زودتر منتشر شده، نه‌تنها با دیده‌شدنش مشکلی ندارم، بلکه باعث خوشحالی من است که مردم فیلم را ببینند امااین‌که این لینک‌ها بیرون از ایران هم امکان دسترسی به فیلم را فراهم کرده چیزی است که باعث آسیب به اکران دیگر کشورها می‌شود.»

درگذشت فیلمبردار باسابقه‌ی سینما

فرج الله حیدری فیلمبردار فیلم‌هایی چون «می‌خواهم زنده بمانم»، «قاعده بازی»، «ناصر الدین شاه آکتور سینما» (دستیار) در سن 62 سالگی براثر ایست قلبی درگذشت. فرج حیدری در سال 1349 فعالیت سینمایی خود را با فیلم «کوچه مردها» ساخته سعید مطلبی آغاز کرد. حیدری برای فیلم «قاعده بازی» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری در دوره 25 ام جشنواره فجر شده بود.

در راه اکران؛ «سوء تفاهم» و «کامیون»

دو فیلمی که در بخش مسابقه‌ی جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآمدند از اوایل دی ماه به روی پرده‌ی سینماها خواهند رفت. «کامیون» ساخته‌ی کامبوزیا پرتوی و با بازی سعید آقاخانی به احتمال زیاد به سرگروهی کوروش اکران خواهد شد. همچنین فیلم «سوتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و بازی کامبیز دیرباز و اکبرعبدی به سرگروهی حوزه هنری در کشور اکران می‌شود.

در راه جشنواره؛ «قسم» و «مشمشه»

فیلم جدید محسن تنابنده که هنوز مراحل ساخت را طی می‌کند به جشنواره خواهد رفت. فیلمبرداری «قسم» به پایان رسیده و بازیگرانی چون مهناز افشار، حسن پورشیرازی و سعید آقاخانی دراین فیلم ایفای نقش کرده‌اند. دومین فیلم بلند تنابنده یک درام اجتماعی است.

فیلم کمدی «مِشمِشه» به کارگردانی شاهد احمدلو و بازی پوریا شکیبایی نیز مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند و سازندگان در تلاش هستند فیلم را به جشنواره برسانند.

در حال ساخت؛ «مصائب شیرین 2» و «قصر شیرین»

علیرضا داوودنژاد در حال ساخت دنباله‌ای بر فیلم قبلی مصائب شیرین (1377) است. بخشی از این فیلم در انگلستان فیلمبرداری شده است و در ادامه فیلمبرداری در تهران و متل قو ادامه خواهد داشت. داوود نژاد خبر داد علی‌رغم ادامه‌ی فیلمبرداری، «مصائب شیرین 2» به جشنواره می‌رسد. همچنین «قصر شیرین» جدیدترین فیلم رضا میرکریمی و با بازی حامد بهداد در کهگیلویه و بویراحمد در حال فیلمبرداری است و سازندگان هنوز خبر حضور این فیلم در جشنواره را تایید نکرده‌اند.

آمار فروش فیلم‌ها (به ترتیب فروش هفتگی)

  1. مغزهای کوچک زنگ زده ۱۱,۹۳۲,۱۵۰,۰۰۰ فروش هفتگی:۴۲۰,۱۰۲,۰۰۰
  2. آستیگمات ۹۵۵,۴۳۳,۰۰۰ فروش هفتگی:۴۱۷,۲۷۴,۰۰۰
  3. خانوم یایا ۲,۷۲۳,۹۶۰,۰۰۰
  4. لازانیا ۳,۸۲۱,۷۴۸,۰۰۰
  5. پیشونی سفید2 ۳,۱۸۷,۷۵۵,۰۰۰
  6. پاستاریونی ۲۴۷,۰۹۳,۰۰۰
  7. لس آنجلس تهران ۷,۰۱۷,۴۵۸,۰۰۰
  8. وای آمپول ۷۰۵,۲۸۸,۰۰۰

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.