Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بررسی موشکافانه اولین تریلر Avengers: Endgame

0

اولین تریلر Avengers: Endgame پس از هفته‌ها انتظار و گمانه‌زنی بالأخره چندی پیش منتشر شد تا به جای جواب، سوالات بیشتری را ایجاد کند.

اولین تریلر Avengers: Endgame مطابق انتظار بسیاری تاریک بود؛ به هر حال تانوس با یک بشکن در انتهای Infinity War نیمی از حیات موجود در جهان را از بین برد. تونی استارک ظاهراً در فضا سردرگم است، استیو راجرز ریش‌هایش را از ته زده و حرف از نقشه‌ای برای بازگرداندن عزیزان از دست‌رفته در میان است. با تمام اینها، این تریلر بیشتر از آن که سوالاتمان را پاسخ دهد، به تعداد آنها می‌افزاید. اما خوشبختانه می‌دانیم که دقیقاً چه سوال‌های باید بپرسیم و دیگر احتیاجی به خیال‌پردازی‌ها و پروراندن تئوری‌های خنده‌دار نیست.

در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید تا اولین تریلر Avengers: Endgame  را به‌شکلی موشکافانه بررسی کنیم:

اولین نگاهمان به Avengers: Endgame دلسردکننده است. تونی استارک تنها و بی‌کس در فضا رها شده، بدون غذا و آب و با اکسیژنی که رو به اتمام است؛ دقیقاً مطابق همان فانتری علمی‌تخیلی خودش. وی در حال ضبط پیغامی متأثرکننده خطاب به پپر پاتس است و این کار را با استفاده از آنچه از کلاه‌خود لباس مرد آهنی باقیمانده انجام می‌دهد؛ کلاه‌خودی که اوضاع و احوال ناجوری دارد. اگر در خاطرتان باشد، در Infinity War دیدیم که زره تونی دیگر از فناوری نانوبات‌ها استفاده می‌کند، بنابراین احتمال آن وجود دارد که تونی از ذرات تشکیل‌دهنده لباسش برای تعمیر سفینه فضایی و سیستم‌های آن استفاده کرده باشد. این یعنی اینکه از نانوبات‌ها تنها همین مقدار که در کلاه‌خود می‌بینیم باقیمانده. عاقبتی تراژیک برای روز‌های خوش تونی استارک با لباس میلیون دلاری‌اش…

نکته ناراحت‌کننده دیگر آن است که به نظر می‌آید تونی در این فضای پهناور و خالی تنهای تنهاست. هنگامی که تانوس بشکن زد، تنها تونی و نبیولا در سیاره تایتان پودر نشدند اما تنها تونی در این سفینه دیده می‌شود. لحظه‌ای بعد در تریلر تصویری از نبیولا می‌بینیم که دقیقاً نشان نمی‌دهد درون سفینه است یا خیر. اگر نبیولا پیش تونی استارک نیست، پس دقیقاً کجا رفته؟

تونی ظاهراً در سفینه «میلانو» حضور دارد. این همان سفینه‌ای بود که نگهبانان کهکشان با آن به تایتان آمدند. استفاده از این سفینه منطقی هم به نظر می‌رسد چرا که پیتر پارکر و دکتر استرنج سفینه «کوروس گلیو» متعلق به ارتش تانوس را در سیاره تایتان نابود کردند.

تانوس در رابطه با این که پس از پایان مأموریتش و ساقط کردن نیمی از هستی، به زندگی در نقطه‌ای دورافتاده از کهکشان به‌عنوان یک مزرعه‌دار روی خواهد آورد کاملاً جدی بوده؛ این را از سکانس آخر Infinity War و همچنین تصاویر نمایش داده‌شده از وی در تریلر می‌توان به وضوح دید. می‌بینیم که تانوس زره طلایی‌اش را به‌عنوان مترسک مزرعه‌اش به‌کارگرفته که طعنه‌ای سوزآور به تمامی جان‌هایی است که در اثر اقدام تانوس از دست رفته‌اند.

در ادامه می‌بینیم که بروس بنر (هالک) در حال مرور فهرستی از افراد گمشده پس از جنگ فیلم قبلی است. اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای)، که عاقبتی نه‌چندان خوب در پایان فیلم Antman and the Wasp داشت و خود زنبورک (Wasp) در این فهرست به‌علاوه پیتر پارکر به چشم می‌خورند. علاوه‌بر این شوری، خواهر تچالا (پلنگ سیاه) را نیز می‌بینیم که ظاهراً نتوانسته در واکاندا جان سالم به در ببرد. اگر شوری نیز پودر شده باشد، برای انتقام‌جویان باقیمانده کار بسیار سخت‌تر می‌شود چرا که از هوش سرشار وی بی‌بهره خواهند بود.

ثور با اینکه اکنون تنها انتقام‌جو باقیمانده است که می‌تواند اقدام به سفر بین‌ستاره‌ای کند، تصمیم گرفته در زمین بماند، و از چهره ناراضی‌اش نیز به نظر می‌رسد از این مسئله زیاد خوشحال نیست. ناراحتی وی کاملاً قابل درک است؛ به‌هر حال تانوس مردم آزگارد را قتل عام کرد و لوکی را نیز کشت؛ همچنین ثور در آخرین لحظات فرصت این را داشت که تانوس را متوقف کند، اما «باید برای سر هدف‌گیری می‌کرد». با این وجود همچنان کمی نسبت به قیافه عصبانی وی در تریلر مشکوک هستیم؛ آیا اختلافی میان بازماندگان وجود دارد؟

مکان دقیق ثور قابل حدس نیست، اما از ظاهر دیوار‌های اطراف وی به نظر می‌آید که در یک سلول زندانی است. اما ظاهر عادی و لباس‌های او خیلی آدم را به یاد زندانی‌ها نمی‌اندازد. تنها می‌توان این برداشت را کرد که در این تصویر، مدتی از نبرد بزرگ در واکاندا گذشته است.

غیبت قابل‌توجه کلینت بارتون (هاوک‌آی) در فیلم قبلی موجب نظریه‌پردازی بسیاری از جانب طرفداران شده بود. او طی جنگ با تانوس کجا بوده؟ چرا همراه گروه مقاومت نبوده؟

پاسخ احتمالاً «ژاپن» است و آن که کلینت در حال دست و پا کردن هویت جدیدی برای خود بوده. طبق کمیک‌های مارول، این هویت جدید «رونین» نام دارد و مدتی است که انتظار این اتفاق را در فیلم‌ها داشته‌ایم. پیش از این با عکس‌های لو رفته از صحنه فیلم‌برداری که جرمی رنر را با لباس جدیدی نشان می‌دادند، می‌دانستیم چنین چیزی حتمی است. رونین در کمیک‌ها به‌جای یک کماندار، بیشتر یک سامورایی است که از شمشیرش بهره می‌گیرد. از انگیزه کلینت برای تغییر هویت چیزی نمی‌دانیم، اما با قیافه متعجب ناتالی (بیوه سیاه) پس از دیدن وی می‌توانیم حدس بزنیم که مواجهه دوباره با کلینت بسیار غافلگیرکننده بوده است.

از این عجیب‌تر آن است که می‌بینیم کلینت با افرادی مرموز مبارزه می‌کند. آیا پس از پودر شدن نیمی از جمعیت زمین، هنوز هم کسی مانده که بخواهد در خیابان‌های توکیو آشوب به پا کند؟!

همه ما از خداحافظی با ریش‌های جذاب کاپیتان آمریکا که خیلی زود اتفاق افتاد ناراحتیم، اما حداقل می‌توانیم خوشحال باشیم که لباس آبی-نقره‌ای «مخفی‌کاری» وی بازگشته است. البته این چندان نکته داستانی مهمی نیست، اما با این حال ارزش اشاره کردن را داشت.

لباس مخفی‌کاری کاپیتان تنها چیزی نیست که به متعلقاتش بازگشته؛ ظاهراً استیو هنوز هم قطب‌نمای جیبی‌اش را از زمان جنگ جهانی دوم نگه داشته است. قطب‌نمایی که حاوی تصویر پگی کارتر است. با وجود آن که شاید این مسئله چندان مهم به نظر نرسد، اما می‌تواند نشانه مهمی از احتمال وقوع سفر در زمان در این فیلم باشد. همچنین این صحنه به طرز مشکوکی مشابه صحنه‌ای است که در فیلم اول کاپیتان آمریکا دیده بودیم؛ زمانیکه استیو پیش از سقوط در اقیانوس، دقیقاً به همین شکل به قطب‌نما و عکس پگی نگاهی انداخت.

استیو و ناتاشا در حال تلاش برای جمع‌ و جور کردن اوضاع در زمین هستند و این تلاش ظاهراً منتهی به یک نقشه شده؛ نقشه‌ای که استیو نمی‌داند «اگر جواب ندهد باید چه کار کند»! چیز دقیقی از این نقشه نمی‌دانیم که بخواهیم قطعی نظر بدهیم، اما چیز عجیبی که در این میان وجود دارد، غیبت مشکوک چند تن از بازماندگان شاخص «بشکن» است. اوکویه، رودی و راکت کجا هستند؟

یکی از بزرگ‌ترین راز‌هایی که در پایان فیلم قبلی نفهمیدیم، سرنوشت مرد مورچه‌ای و زنبورک پس از اقدام تانوس بود. مسئله‌ای که در سکانس پس از تیتراز فیلم Antman and the Wasp روشن شد. اسکات درست اندکی پیش از بشکن تانوس در فضای کوانتومی گرفتار شد و هوپ و هنک نیز پودر شدند. اما ظاهراً اوضاع تغییر کرده است.

در پایان اولین تریلر Avengers: Endgame اسکات را می‌بینیم که ناگهان در مرکز انتقام‌جویان سبز شده و از استیو می‌خواهد که در را برایش باز کند. وی چطور توانسته از فضای کوانتومی نجات یابد؟ آیا در این راه تنها بوده یا کسی به وی کمک کرده؟

Avengers: Endgame در ۶ اردیبهشت سال آینده اکران می‌شود تا پاسخ تمامی این سوالات را مشخص کند.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.