Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

همه‌ی چیزهایی که لازم است درباره بازی Devil May Cry 5 بدانید

1

بعد از غیبتی طولانی، کپکام Devil May Cry و شخصیت‌هایش را به خط داستانی اصلی برمی‌گرداند. این بازی برای عرضه‌ی جهانی در روز ۸ مارچ سال آینده، برای پلتفرم‌های پی‌سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، برنامه‌ریزی شده است. Devil May Cry 5 نسخه‌ی بزرگ بعدی این سری است که می‌خواهد حس و حال آشنای آن را که از سال ۲۰۰۱ با آن خو گرفته بودیم دوباره زنده کند. به‌خاطر دارا بودن چند شخصیت قابل بازی، سلاح‌ها و سیستم جدیدشان و اشاره‌های متعدد به نسخه‌های قبلی بازی، به‌نظر می‌رسد DMC5 دقیقاً همان چیزی است که مدت زیادی طرفداران انتظار آن را می‌کشیدند.

هنوز چیزهای زیادی هستند که درمورد آن‌ها نمی‌دانیم. مدتی زیادی از معرفی بازی در E3 2018 گذشته است و نکات مهم و جالبی از نمایش‌های بازی به‌دست آوردیم. مطلبی که در ادامه می‌خوانید، تمامی نکاتی است که تاکنون از هک‌ان‌اسلش جدید و خوش‌ساخت Capcom می‌دانیم.

Devil May Cry 5  چیست؟

Devil May Cry 5  یک بازی اکشن ادونچر است که توسط کپکام، در ادامه‌ی سری قدیمی DMC ساخته می‌شود. این سری با گیم‌پلی سریع و خاصش و دارا بودن طیف گسترده‌ای از سلاح‌های متنوع شناخته می‌شود. در طول قدمت شانزده ساله‌ی این سری، بازی‌های زیادی از اکشن فست‌-پیسد و مبارزات چالش‌برانگیزش الهام گرفته‌اند. در هر نسخه‌، مقیاس و اهداف DMC، بزرگ‌تر شد و گویا نسخه‌ی پنجم این سری، پرجزییات‌ترین بازی این سری خواهد شد.

DMC5 مسیر اصلی و قدیمی این سری را ادامه می‌دهد و قرار است با سه شخصیت قابل بازی Dante، Nero و V، داستان مهمی را روایت کند. این بازی با RE Engine توسعه یافته است که همان انجین به‌کار رفته در ساخت بازی‌های Resident Evil 7 و Resident Evil 2 Remake است. به‌گفته‌ی سازندگان بازی، DMC5 بزرگ‌ترین بازی این فرانچایز تا به امروز خواهد بود.

DMC5 چه زمانی عرضه می‌شود؟ قبل از عرضه کدام نسخه‌ها را بازی کنیم؟

DMC5 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌سی، روز ۸ مارچ ۲۰۱۹ مصادف با 17 اسفند 97 عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید بازی‌های قبلی سری را قبل از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید تجربه کنید، بهترین راه خریدن DMC HD Collection است که شامل سه بازی اول این سری است و برای هر سه پلتفرم مقصد نسخه‌ی جدید، در دسترس است. همچنین DMC4 Special Edition، برای همین پلتفرم‌ها قابل تهیه است. این نسخه از DMC4، نسخه‌ی به‌روز شده‌ی بازی اصلی است که علاوه بر کمپین اصلی بازی، امکان بازی با سه شخصیت دیگر را هم به بازیکن می‌دهد. DmC: Definitive Edition، ریبوت این سری است که توسط Ninja Theory ساخته شده است. اگر علاقه دارید این بازی را تجربه کنید،‌ می‌توانید آن‌ را برای PS4 یا Xbox One تهیه کنید (نسخه‌ی PC متاسفانه عرضه نشده است).

بعد از سال‌ها شنیدن شایعات مختلف پیرامون معرفی نسخه‌ی پنجم این سری، درجریان کنفرانس E3 2018 مایکروسافت، بالاخره از DMC5 رونمایی شد.

این تریلر با صدای مبهمی که درمورد حمله‌ی شیاطین به زمین صحبت می‌کند، برروی تصاویری از قتل‌عام و خون‌ریزی آغاز می‌شود. بعد از آن، بالاخره شاهد بازگشت شخصیت نرو هستیم که سوار ماشینی با لوگوی Devil May Cry است. این تریلر با رونمایی از چهره‌ی دانته که سوار بر موتوری با ظاهر عجیب و غریب است تمام می‌شود.

آیا می‌توان سری را با این نسخه شروع کرد؟

با این‌که DMC5 دارای ارجاعات بسیاری به قصه‌ها و شخصیت‌های نسخه‌های پیشین است، اما درکل می‌توان بدون بازی کردن نسخه‌های قبلی، وارد این بازی شد. دست مثل بازی‌های گذشته، چیزهایی وجود دارد که شما را با سری آشنا بکند. مهم‌تر از همه، این بازی درنقش یک عنوان استندالون هم می‌تواند ظاهر شود و لازم نیست هر شخصیت یا روابط بین آن‌ها را به خوبی بشناسید. اما باز هم داستان کلی بازی برای کسانی که با این سری آشنا هستند، بیشتر قابل درک است.

چه چیزهای جدیدی در DMC5 وجود دارد؟

با این‌که هنوز برخی جزییات بازی مخفی باقی مانده است، اما می‌دانیم که در این نسخه مثل همیشه لحظات اکشن هیجان‌‌انگیز درکنار داستان پیچیده وجود دارد. درکنار سلاح‌های جدید و قدیمی کرکترها و بخش دو نفره‌ی آنلاین، DMC5 دارای یک بخش تمرینی به اسم Void Mode است. در این بخش می‌توانید بین مراحل، در محیطی تمرینی، حرکات و کمبوهای مختلف سلاح‌ها و شخصیت‌ها را آزادانه امتحان کنید. تجربه‌ای که کپکام در ساخت بازی‌های مبارزه‌ای به‌دست آورده، در این بخش قابل مشاهده است. مثل همه‌ی عناوین مبارزه‌ای می‌توایند حریف‌تان را انتخاب کنید، هوش‌مصنوعی‌اش را برای مبارزه تنظیم کنید و میزان دمیج ضربات را کنترل کنید. به‌طور خلاصه، در این بخش هرکاری که بخواهید را می‌توانید انجام بدهید.

بازی کردن با Nero چگونه است؟

بعد از نسخه‌ی چهارم، نرو به DMC5 برگشته و نقش پررنگی در آن دارد. بااین‌حال، برخی چیزها از زمانی که برای اولین بار او را دیدیم، تغییر کرده است. در این نسخه، اکثر حرکات او، تغییری نکرده است، او همچنان از هفت‌تیر Blue Rose و شمشیر Red Queen استفاده می‌کند. دست‌ Devil Bringer که نرو در نسخه‌های قبلی برای کشیدن دشمنان به سمت خودش از آن استفاده می‌کرد، در نسخه دیگر حضور ندارد و جایش را به دست مکانیکی Devil Breaker داده است.

این دست توسط شخصیت تازه وارد این سری یعنی Nico ساخته شده است. می‌توانید از فروشگاه او، آپگریدها و آیتم‌های جدیدی را خریداری کنید. اساساً Devil Breaker دست قابل جداشدنی است که به نرو، قابلیت‌ها و توانایی‌های جدیدی می‌دهد. برای مثال، بازوی Gerbera به او این قابلیت را می‌دهد که به سمت دشمنانش لیزر پرتاب کند. دست Tomboy، قدرت شمشمیر و اسلحه‌ی او را تقویت می‌کند و بازوی Buster همانند دست قدیمی نرو در نسخه‌ی پیشین یعنی Devil Bringer عمل می‌کند. دست ‌مصنوعی شما ممکن از با دریافت ضربات زیاد از سوی دشمنان یا هنگامی که می‌خواهید آن را با سلاح دیگری تعویض بکنید، از بین می‌رود. بااین‌حال، دست‌های مصنوعی زیادی در مراحل بازی وجود دارد که بعد از نابودی دست، می‌توانید به‌راحتی یکی دیگر را در نقشه پیدا کنید.

DMC5 کجای خط‌ زمانی سری قرار می‌گیرد؟

این نسخه دقیقاً بعد از اتفاقات DMC4 روایت می‌شود؛ جایی که دانته و نرو، با Sanctus و Order of Sparda رو در رو می‌شوند. درحالی در نسخه‌های قبلی، به‌ندرت شاهد رفرنس به اتفاقات گذشته بودیم، DMC5 دارای ارجاعات مستقیم زیادی به بازی‌های دیگر سری است. حتا در این نسخه به فردی که سلاح‌های دانته را ساخته هم اشاره می‌شود. جالب است بدانید که Devil May Cry 2 علی‌رغم داستان مهمی که در خط‌داستانی اصلی سری دارد، اما توسط طرفداران سازندگان نادیده گرفته می‌شود. این ترتیب زمانی داستان سری Devil May Cry است:

  • Devil May Cry 3
  • Devil May Cry 1
  • Devil May Cry 4
  • Devil May Cry 2
  • Devil May Cry 5

آیا این بازی به DmC: Devil May Cry مرتبط است؟

DMC5 ادامه‌ی داستان پیش از DmC: Devil May Cry است. با این‌که در آخر بازی DmC: Devil May Cry، به دنباله‌ی این بازی اشاره شد، اما نسخه‌ی پنجم ادامه‌ی مستقیم DMC4 است و خبری از ادامه‌ی ریبوت Ninja Theory نیست.

 

در این تریلر، حرکات جدید نرو مثل قدرت توقف‌زمانش با استفاده از Devil Breaker را دیدیم. همچنین این تریلر شامل بخش کوتاهی از حرکات و اسلحه‌های جدید دانته هم بود. در تریلر معرفی بازی دیدیم که دانته سوار موتور است که حالا در این تریلر متوجه شدیم وسیله‌ی نقلیه‌ی او، یک سلاح کشنده‌ی جدید هم هست که Cavaliere-B نامیده می‌شود. این موتورسیکلت/سلاح به دو اره‌برقی بزرگ تبدیل می‌شود و به دانته امکان استفاده از کمبوهای ترکیبی با این سلاح را می‌دهد.

دموی این بازی موجود است؟

بله، دموی DMC5 همین حالا برای دارندگان Xbox One دردسترس است. این دمو همان بیلد گیمزکام 2018 و PAX West 2018 است. مرحله‌ای کوتاه که در آن نرو در خیابان درگیر مبارزه می‌شود و در نهایت با یک باس فایت علیه Goliath به پایان می‌رسد. متاسفانه فعلاً این دمو در انحصار Xbox One است و برای بقیه‌ی پلتفرم‌ها در دسترس نیست. چند ماه دیگر با نزدیک شده به تاریخ عرضه‌ی بازی، دموی دوم برای همه‌ی پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد.

بخش Co-Op بازی چگونه است؟

این بخش درجریان مراسم TGA2018 معرفی شد، DMC5 دارای یک مکانیک به‌ اسم Cameo System است که به بازیکنان اجازه می‌دهد باهم به‌صورت آنلاین بازی کنند. نکته‌ی جالبی که درباره‌ی این بخش وجود دارد این است که این دومین باز است شاهد وجود Co-Op در این سری هستیم. اولین بار این اتفاق در DMC3 افتاد که بازیکنان می‌توانستد در شکست دادن باس‌های خاصی، باهم هم‌کاری کنند. در کمپیت بازی، مراحل مشخصی وجود داد که بازیکن می‌تواند بین شخصیت‌ها برای بازی کردن انتخاب کند. اگر آنلاین باشید، می‌توانید درهمان نقطه از بازی با بازیکن دیگری که شخصیت متفاوتی را انتخاب کرده، مرحله را تکمیل کنید. حتا در پایان مرحله می‌توانید به سبک بازی و عملکرد هم‌بازی‌تان امتیاز بدهید. اما اگر آفلاین باشید، هوش‌مصنوعی کنترل شخصیت دیگر را برعهده می‌گیرد.

بازی کردن با دانته چگونه است؟

شکارچی اصلی شیاطین دوباره آمده است و این‌بار دقیقاً همان شکلی است که از نسخه‌های پیشین او را به‌خاطر داریم! دانته در این نسخه بیشتر از همیشه به سلاح‌های متنوع مثل شمشیرها و سلاح‌های گرم دسترسی دارد. بعد از شکست دادن هر باس، دانته سلاح جدیدی به‌دست می‌آورد.

یکی از خلاقانه‌ترین نکات درمورد دانته وجود دارد، امکان‌ شخصی‌سازی ترکیب سلاح سرد و گرمش است. در منوی قبل از مراحل، می‌توانید بین سلاح‌هایی که قصد دارید در آن مرحله حمل کنید،‌ یکی را انتخاب کنید. حتا می‌توانید با دست پر وارد مرحله بشوید و چهار اسلحه‌ی مختلف با خود حمل کنید. همچنین دانته سبک‌های مبارزه‌ی مختلفی دارد: Sword Master، Gunslinger، Trickster و Royal Guard که با توجه به سلاحی که حمل می‌کنید تعیین می‌شود.

ریزپرداخت‌ها یا Microtransactions در بازی وجود دارد؟

در TGS 2018 متوجه شدیم که ریزپرداخت‌ها در بازی وجود دارند. نحوه‌ی عمل‌کرد آن‌ها مثل Devil May Cry 4: Special Edition است که بازیکنان می‌توانند با پرداخت پول، برتری کسب کنند. طبق گفته‌ی کپکام، این پرداخت‌ها فقط برای خرید Red Orbs استفاده می‌شوند و قرار نیست تعادل بازی را برای بازیکنان بهم بزند. بسیاری از آپگریدها و قابلیت‌ها در داستان بازی گنجانده شده است و شما باید با پیش‌روی آن‌ها را به‌دست بیاورید.

برنامه‌ای برای آپدیت‌های بعد از عرضه برای این بازی درنظر گرفته شده است؟

درجریان مراسم TGS 2018، کپکام اعلام کرده که مود Bloody Palace، یک ماه بعد از عرضه منتشر می‌شود. از زمان DMC2، این مود یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های بازی بود که بازیکن در آن باید ۱۰۰ طبقه از دشمنان را از بین ببرد. بعد از تکمیل هر ۱۰ طبقه، یک باس‌فایت وجود دارد که همان باس‌هایی هستند که در کمپین بازی با آن‌ها روبرو می‌شود. در زمان عرضه، Bloody Palace دردسترس نیست و با آپدیتی در ماه آپریل ۲۰۱۹، قابل بازی می‌شود.

در این رویداد، کپکام یک تریلر جدید از بازی عرضه کرد که شامل رونمایی از حرکات دانته و نرو و سلاح‌های آن‌ها می‌شد. برای شکارچی اصلی یعنی دانته یک سلاح جدید به اسم Balrog معرفی شد. در انتهای این تریلر، شخصیت جدید قابل بازی که با اسم V شناخته می‌شود را هم دیدیم.

نحوه‌ی بازی کردن با V چگونه است؟

در معرفی TGA 2018، بالاخره با گیم‌پلی شخصیت جدید سری آشنا شدیم. با اختلاف شدیدی نسبت به دانته و نرو، توانایی‌های مبارزه‌ی وی بیشتر متمرکز برروی قابلیت‌های شیطانی‌اش است. در این تریلر دیدیم که او چند هیولا احضار می‌کند و و خودش با دشمنان دیگری درگیر می‌شود.

با همه‌ی این قابلیت‌ها، وی می‌تواند از فاصله‌ی نزدیک با سلاح سرد هم بجنگد. او با عصایی که دارد می‌تواند روی دشمنان بزرگ و کوچکی که به زمین افتاده‌اند فینیشر اجرا کند. همچنین وی می‌تواند حرکات گول‌زننده‌ی زیادی انجام بدهد و دشمنان را گول بزند تا به پشت سر آن‌ها برسد. این شخصیت متفاوت‌ترین حرکات بین همه‌ی شخصیت‌های قابل‌بازی این سری را دارد و باید منتظر بمانیم تا از کمبوها و حرکات و قابلیت‌هایش بیشتر ببینیم.

در TGA 2018 از تریلر جدید DMC5 رونمایی شد که در آن بیشتر از داستان و رابطه‌ی سه شخصیت اصلی دیدیم. همچنین با دشمن قوی و قدرت‌مند آن‌ها به اسم Urizen روبرو شدیم. دانته، نرو، لیدی و تریش به‌نظر به‌خوبی باهم کنار آمده‌اند. دانته هم سلاح قابل اعتمادش Rebellion را دوباره به‌دست آورده است.

در این تریلر، صحنه‌های مختلفی از مبارزه‌ی همه‌ی شخصیت‌ها دیدم و برای اولین بار شاهد مبارزه کردن شخصیت تازه وارد بازی بودیم. درکنار گیم‌پلی مبارزه کردن وی، سلاح جدید دانته که Faust نامیده می‌شود هم نشان داده شد.

نسخه‌ی ویژه‌ای از بازی عرضه می‌شود؟

کپکام قصد دارد نسخه‌ی ویژه‌ یا Deluxe Edition بازی را برای پلتفرم‌های مختلف عرضه کند. نسخه‌ی Digital Deluxe Edition که با قیمت ۸۰ دلار عرضه می‌شود، شامل بازی اصلی، ۴ دویل بریکر برای نرو، دی‌ال‌سی موسیقی بازی و تم‌های رنگی متفاوت برای هر شخصیت و وسایلش می‌شود. همچنین یک نسخه‌ی ویژه‌ی Collector’s Edition در آمریکا عرضه می‌شود که ۱۵۰ دلار قیمت خواهد داشت و شامل نسخه‌ی دلاکس، یک آرت‌بوک، سنجاق سینه و یک برچسب و البته یک مدل مخصوص از ماشین نیکو می‌شود.

بااین‌حال اگر می‌خواهید تجربه‌ی خفن‌تری از DMC5 داشته باشید، نسخه‌ی Limited مخصوص ژاپن بازی را بررسی کنید. قیمت آن حدود ۸۶۰۰ هزار دلار است و همراه با آن، علاوه بر نسخه‌ی دلاکس بازی، یک کت چرمی دانته که در بازی هم از آن استفاده می‌کند را دریافت می‌کنید.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    سلام چگونه میتونم توی دویل مکرای ۵ اروب بی نهایت بگیرم ممنونم

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.