Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

استراتژی نینتندو پس گرفتن جایگاه سلطان کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ است

0

به نظر می‌رسد که سونی برای یک 2019 آرام آماده می‌شود و شایعات حاکی از رسیدن مایکروسافت به سال پایانی چرخه‌ی حاضر کنسول‌های بازی خود هستند. به همین خاطر، سال میلادی آینده برای نینتندو می‌تواند سالی خوش‌یمن باشد. نینتندو فرصت خواهد داشت تا در سال 2019 بازار کنسول‌های بازی که مدت‌ها تحت سلطه‌اش بود را پس بگیرد.

حداقل گروه تحقیقاتی و آماری Strategy Analytic این‌گونه فکر می‌کند. در گزارش پیش‌بینی بازار جهانی کنسول‌های بازی، پژوهشگران این موسسه پیش‌بینی کرده‌اند که نینتندو با فروش 17.3 میلیون دستگاه کنسول نینتندو سوییچ در سراسر دنیا، جایگاه خود را از سونی و مایکروسافت پس خواهد گرفت.

همچنین در این گزارش پیش‌بینی شده است که سونی در مجموع 17.1 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 معمولی و پرو به فروش خواهد رساند و مایکروسافت نیز در طول سال 10 میلیون دستگاه ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس را به دست مشتری می‌رساند.

مجموع فروش کنسول‌ها در سال 2019 تقریبا 10 درصد افت را تجربه خواهد کرد.

تا ماه پایانی سال 2018، سونی همچنان بالاتر از رقبا ایستاده و سهم بیشتری از بازار کنسول‌ها را به خود اختصاص داده است. طبق آمار به دست آمده، تقریبا نیمی از تمام کنسول‌های در حال استفاده در دنیا متعلق به شرکت سونی هستند که از این میزان، 84 درصد آن‌ها پلی استیشن 4 معمولی و پرو و مابقی کنسول‌های نسل قبلی این شرکت‌اند.

مجموع فروش کنسول‌ها در سال 2018 به 46.1 میلیون دستگاه رسیده که از سال 2010 به بعد بیشترین رقم ممکن است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که تملک کنسول‌های بازی رشد چشمگیری داشته است و در حال حاضر در 45 درصد از خانه‌های آمریکای شمالی و 20 درصد از خانه‌های غرب اروپا حداقل یک کنسول بازی یافت می‌شود!

«دیوید واتکینز» مدیر مجموعه‌ی استراتژی انالیتیک می‌گوید:

خلاف تصور عموم، بازار کنسول‌های بازی تلویزیونی همچنان سلامت است. بسیاری از تحلیلگران در این سال‌ها از مرگ تدریجی این بازار به دلایل مختلف از جمله شیوع بازی‌های ابری، سلطه‌ی بازی‌های موبایلی و ورود واقعیت مجازی به این عرصه نوشتند، اما این بازار همچنان مقاومت می‌کند.

به نظر می‌رسد که ادامه‌ی حیات بازار کنسول‌های بازی تلویزیونی، در ششمین دهه‌ی حضورشان در عرصه‌ی سرگرمی، نشان دهنده‌ی ضعف‌ها و محدودیت‌های پلتفرم‌های جایگزین گیمینگ است.

منبع gamesindustry

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.