Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

صنعت بازی در سال ۲۰۱۹ به درامد ۹۳ میلیارد دلاری می‌رسد

0

در گزارش «چشم‌انداز مدیای سرگرمی از 2015 تا 2019» (Entertainment Media Outlook 2015-2019) که توسط موسسه‌ی PricewaterhouseCoopers منتشر شده است، پیش‌بینی شده که صنعت بازی حداقل تا پایان دهه‌ی حاضر به پیشرفت خود ادامه دهد. رشد صنعت بازی در سال 2019 علی‌رغم کاهش چشم‌گیر فروش سخت‌افزارها و کنسول‌ها، بخش مهمی از این گزارش را به خود اختصاص داده است.

این موسسه معتقد است که درامد بازی‌ها در نرخ رشد ترکیبی سالیانه 5.7 درصد رشد را نشان خواهد داد و در سال 2019 میلادی به 93.18 میلیارد دلار خواهد رسید. این افزایش بهره، علی‌رغم کاهش فروش کنسول‌ها و سخت‌افزارهای گیمینگ در این سال به وقوع می‌پیوندد.

PwC پیش‌بینی می‌کند که فروش کنسول‌ها در سال آینده میلادی فارغ از معرفی کنسول‌های جدید در این سال از فروش کنسول‌ها در سال 2017 و 2018 کمتر خواهد بود.

با این حال این پیش‌بینی‌ها به معنای افول کلی صنعت بازی در سال 2019 نخواهد بود و افت فروش سخت‌افزارهای معمول برای کم کردن سرعت رشد سرویس‌های نشر دیجیتال کفایت نخواهد کرد. سرویس‌های اشتراکی عرضه‌ی بازی نیز با شرایط پایدارتری به کار خود ادامه خواهند داد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که در سال 2019 درامدهای حاصل از صنعت بازی در حالت معمول و سنتی خود به 65.91 میلیارد دلار برسد که از این میزان 20 درصد سهم بازار عرضه‌ی دیجیتال بازی‌ها خواهد بود. PwC  همچنین معتقد است که بازار کنسول‌ها به خاطر قیمت بالای بازی‌های دیجیتال، عدم جوابگویی زیرساخت‌های ارتباطی و امکان فروش بازی‌های کارکرده، همچنان عرضه‌ی فیزیکی بازی‌ها در بازار را به عنوان بخش مهمی از صنعت نگاه خواهد داشت.

در ادامه PwC  اشاره می‌کند که علی‌رغم ادامه‌ی سهم 75 درصدی بازی‌های معمول و رایج در بازار در سال آینده، با شکل‌گیری بازارهای جدید بازی‌های کژوال و اجتماعی، صنعت به روند تغییر شکل خود ادامه خواهد داد. افریقای جنوبی، هند، اندونزی، سنگاپور و پنج بازار بزرگ دیگر در سراسر جهان، به عنوان بازارهای که سود خود را از بازی‌های غیرمعمول تضمین می‌کنند شناخته خواهند شد.

PwC به علاوه با اشاره به آینده‌ی روشن بازی‌های ابری در سال 2019 پیش‌بینی می‌کند که در این سال این بخش از صنعت بازی نیز به مدد دو برابر شدن ارتباطات گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، تقویت خواهد شد.

این ارتباط به معنای آن است که هم‌پای سرویس‌های استریم موسیقی و ویدئو، سرویس‌های استریم ابری بازی‌ها نیز می‌توانند از پتانسیل خود استفاده کنند.

با این حال دو چیز اساسی لازمه‌ی قوت گرفتن این بخش در صنعت بازی هستند: مدل قیمت‌گذاری صحیح و سرمایه‌گذاری مداوم در زیرساخت‌های اینترنت کابلی و موبایل برای به وجود آوردن زمان پاسخ‌دهی لازم برای اجرای بازی‌ها.

منبع gamesindustry

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.