Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مروری بر فیلم ها و سریال های ناامیدکننده سال ۲۰۱۸ (بخش اول)

0

سالی که گذشت برای صنعت فیلم و سریال بسیار موفقیت‌آمیز بود اما از آن سو فیلم ها و سریال های ناامیدکننده سال ۲۰۱۸ نیز کم نبوده‌اند. با گیم‌نیوز همراه باشید.

نگاهی اجمالی به فهرست بلندبالای فیلم و سریال‌های خوش ساخت و پرفروش مانند Averngers: Infinity War، Black Panther، Roma، Haunting of Hill House و… برای پی بردن به وضعیت بسیار خوب این صنعت در سال ۲۰۱۸ کافیست. اما کفه ترازو در سمت فیلم ها و سریال های ناامیدکننده سال ۲۰۱۸ نیز سنگینی می‌کند؛ آثاری که انتظارات زیادی از آنها می‌رفت و یا از همان ابتدا شکست‌خورده محسوب می‌شدند. در این مقاله در گیم‌نیوز به ۱۵ مورد از این فیلم و سریال‌های ناامیدکننده می‌اندازیم.

فصل دوم سریال جسیکا جونز

اولین فصل سریال جسیکا جونز متعلق به شبکه نتفلیکس نمونه‌ای بسیار خوب از همکاری موفق سرویس‌های استریم و تولیدکنندگان کمیک بود؛ شاید حتی بهترین سریال ابرقهرمانی ساخته‌شده تا کنون. همین مسئله انتظارات از فصل دوم را بشدت بالا برد. ساخت سریالی با محوریت یک ابرقهرمان کمیک‌های مارول بدون یک شخصیت منفی مشخص ایده جسورانه‌ای بود که می‌توانست در این فصل جواب ندهد اما متأسفانه چنین نشد. پیچش داستانی بیش از حد بزرگ، بازی ضعیف ستارگان و خطوط داستانی کسل‌کننده موجب شدند که فصل دوم جسیکا جونز در فهرست فیلم ها و سریال های ناامیدکننده سال ۲۰۱۸ قرار بگیرد.

فصل هشتم سریال داستان ترسناک آمریکایی

آخرین فصل سریال محبوب «داستان ترسناک آمریکایی» با عنوان «آپوکالیپس» وعده‌های بلندپروازانه‌ای داشت؛ نه تنها پایان دنیا، بلکه همچنین جمع‌بندی داستان فصول پیشین. حتی شروع این فصل نیز خوب پیش رفت اما پس از چند اپیزود اول، روند نزولی هفته به هفته شدیدتر شد. سریال شروع به پاسخ دادن سوال‌های بیشمار بینندگان کرد اما این پاسخ‌ها چیزی نبودند که آنها انتظار داشتند. تعداد بسیار زیادی از قسمت‌های این فصل فقط در فلش‌بک‌ها سپری می‌شد که بیش از حد افراطی بود.

ونوم

احتمالاً اتنظار دیدن ونوم را در این فهرست داشته‌اید. این فیلم که از ابتدا به‌ سبب حضور بازیگران سرشناس و البته محبوبیت کاراکتر ونوم بشدت هایپ شده بود، اصلاً نتوانست انتظار طرفداران و منتقدان را برآورده کند تا به یکی از ناامید‌کننده‌ترین فیلم‌های سال بدل شود. هر کدام از خطوط داستانی متعدد این فیلم می‌توانست برای خودش تشکیل یک فیلم جداگانه بسیار خوب را بدهد اما ترکیب آنها در کنار هم به‌علاوه طنز مضحک و جلوه‌های کامپیوتری بیش از حد فیلم را خراب کرده است. حتی نسخه سینمای خانگی فیلم که انتظار می‌رفت محتوای حذف شده زیادی را در خود داشته باشد، تنها سه سکانس حذف‌شده و کمی محتوای پشت صحنه ارائه کرد! بدین ترتیب ونوم جزو معدود فیلم و سریال‌هایی است که توانست طرفداران را دو بار در سال ناامید کند!

غارتگر

فیلم اصلی غارتگر (The Predator) یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی کلاسیک دهه ۸۰ است که آرنولد شوارتزنگر را به یک ستاره تبدیل کرد. اما برخلاف مجموعه‌های «بیگانه» و «نابودگر»، دنباله‌های فیلم به سرعت دچار افت کیفیت شدند و تقریباً هیچ‌کدام نتوانستند به خوبی فیلم اصلی شوند. بدین ترتیب از «غارتگر» نسخه ۲۰۱۸ نیز انتظار نمی‌رفت چنگی به دل بزند. حضور شین بلک در مسند کارگردان و نویسنده فیلم اما در برهه‌ای امید‌ها را بالا برد اما در نهایت مشخص شد که کارگردان «مرد آهنی 3» و «سلاح کشنده» نیز نمی‌تواند یک غارتگر در خور بسازد. فیلم علیرغم تیم بازیگری مناسب و برخی سکانس‌های خوب، با گذشت زمان دچار افت شدیدی می‌شود و در نهایت یک «غارتگر» معمولی دیگر است.

فصل دوم سریال وست‌ورلد

اولین فصل سریال وست‌ورلد را بسادگی می‌توان یکی از بهترین فصول تاریخ سریال‌های علمی-تخیلی محسوب کرد و طبیعی هم بود که همگان انتظار بسیاری زیادی از جاناتان نولان و لیزا جوی برای فصل دوم داشته باشند؛ شاید یکم بیش از حد زیاد. فصل دوم برخلاف قبل به‌معنای واقعی کلمه «آشفته» بود. کاراکتر‌های دوست‌داشتنی دیگر قابل تشخیص نبودند، داستان به‌طرز افراطی پیچیده شده بود و از جزئیات صرف‌نظر شده‌بود تا بینندگان بیش از پیش گیج شوند. شاید سازندگان سریال از اینکه بسیاری از کاربران ردیت توانسته بودند حقه‌های داستان فصل اول را حدس بزنند عصبانی شده‌اند و خواسته‌اند فصل دوم دیگر غیرقابل فهم باشد!

جانوران شگفت انگیز ۲: جنایات گریندلوالد

مشکل جنایات گریندلوالد این است که مشخص نیست دقیقاً چگونه پیش می‌رود. در بسیار از مواقع معلوم نیست چگونه از سکانسی به بعدی می‌رویم و چه منطقی پشت اعمال کاراکترها وجود دارد. دومین قسمت مجموعه جانوران شگفت‌انگیز به‌عنوان پیش‌درآمد مجموعه هری پاتر، شلخته، بیش از حد دراماتیک و عبوس است. بسیاری از قوانینی که پیش از این در رابطه با سحر و جادو، مکان‌ها و افراد می‌دانستیم به کرات در این فیلم نقض می‌شوند. از همه بدتر، جنایات گریندلوالد هیچ ایده‌ای ندارد که در چه دنیایی جریان دارد. فیلم‌های هری پاتر همواره موجب می‌شدند که مخاطبین آرزو کنند در دنیایش زندگی کنند؛ حتی با وجود بدی‌‌هایش. این فیلم اما هرگز اینطور نیست.

پارادوکس کلاورفیلد

سومین فیلم مجموعه «کلاورفیلد» کار خود را با ساختاری مشابه فیلم‌های چون بیگانه آغاز کرده و تلاش زیادی برای پرداخت شخصیت‌ها و روابط میان آنها می‌کند. در نهایت اما این کاراکتر‌ها به سختی در ذهن ماندگار می‌شوند. فیلم از زمانی که کاراکتر‌ها یک شتاب‌دهنده را برای حل بحران انرژی روی زمین فعال می‌کنند شروع به فروپاشی می‌کند. البته لحظات به یاد ماندنی نیز در پارادوکس کلاورفیلد وجود دارند؛ از جمله صحنه‌های ترسناک با محوریت وحشت بیولوژیکی. اما فیلم به سرعت در دره خارج از منطق سقوط می‌کند و هیچگاه هم از آن خارج نمی‌شود.

منتظر بخش دوم فهرست فیلم ها و سریال های ناامیدکننده سال ۲۰۱۸ در گیم‌نیوز باشید.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.