باسهای Sekiro نسبت به بازیهای قبلی فرامسافتور متفاوت هستند
فرامسافتور رسماً اعلام کرد که باسهای Sekiro: Shadows Die Twice، در مقایسه با باسهای دارکسولز و بلادبورن، کمی تفاوت دارند. با اینکه سکیرو همچنان شامل باسهایی به سختی مبارزات سری سولزبورن میشود، اما مکانیکهای جدیدش راه تازهای را برای فرامسافتور در خلق نبردهای خاص باز کرده است.
در مصاحبهای با گیماینفورمر، کارگردان استودیوی فرامسافتور هیدتاکا میازاکی، گفته است از مکانیکهای جدید بازی (بهجز شنا کردن)، برای خلق باسفایتهایی که تا به حال مشابهاش را در سری سولزبورن ندیدهاید استفاده کردهاند.
«مکانیکهای جدید، برای پویایی بیشتر در محوطهی باسفایت، هم برای شما و هم برای باس استفاده شده است.»
میازاکی همچنین میگوید: «در بازیهای قبلی، فقط باید دور یک باس عظیمالجثه میچرخیدید و به پای او ضربه میزدید، اما حالا میتوانید از هر قابلیتی در حرکت کردن استفاده بکنید؛ میتوانید از تمام محدودهی یک محوطه استفاده کنید.»
البته همهی مکانیکهای حرکتی هنگام باسفایتها در دسترستان نیستند. بعضی از باسها بزرگ هستند، هیولاهای بزرگی که یادآور باسهایی هستند که در دارکسولز و بلادبورن دیدیم و باید آنها را به همان روش گذشته که به آن عادت کردهایم شکست بدهید. همچنین باسهای هم هستند که بهراحتی به شما اجازهی حرکت با گرپلینگ هوک را نمیدهند یا نمیگذارند بهطور مخفی پشت سر آنها بروید و سریع آنها را بکشید. اما هر باس، نقاط ضعفی دارد که با پیدا کردن آنها میتوانید مبارزه را به نفع خودتان سادهتر بکنید.
در پیدا کردن نقطه ضعف باسها تنها نیستید. میتوانید پیامهایی که بازیکنان دیگر روی زمین گذاشتهاند را مطالعه کنید تا به سرنخهایی از ضعفهای باسها برسید. اینکه این پیامها را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید به خود شما مربوط میشود، اما میازاکی گفته است که این پیامها بهخصوص برای شکست دادن باسهایی که قلق خاصی دارند یا به تکنیک خاصی وابستهاند، راهنماییتان میکند.
تغییر رویهی فرامسافتور فقط به باسها ختم نمیشود؛ این بازی هیچگونه بخش چندنفرهای نخواهد داشت. در نتیجه قابلیت توقف بازی هرزمانی که اراده کنید وجود دارد. برخلاف دارکسولز ۳ و بلادبورن، میتوانید از طریق دنیای بازی، مستقیماً به هاب بازی برسید.
Sekiro: Shadows Die Twice، ۲۲ مارچ برای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی منتشر میشود.