Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

به سوی اسکار: همه‌ی چیزهایی که درباره اسکار ۲۰۱۹ می‌دانیم

0

با این‌که هنوز راه زیادی تا اسکار 2019 داریم، از همین حالا گمانه‌زنی‌ها راجع به برندگان این دوره و حواشی امسال شروع شده است. نامزدهای اسکار 2019 آخر همین هفته اعلام می‌شوند و اگر شما هم فصل جوایز هالیوود امسال را دنبال کرده باشید، احتمالا ترکیب فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف را می‌توانید حدس بزنید. به هر حال، تا پیش از اعلام رسمی نامزدها این، همه‌ی چیزهایی است که درباره اسکار 2019 می‌دانیم.

آکادمی آواردز همیشه یک رویداد پر حادثه بوده است. از اشتباه شدن فیلم‌های مونلایت و لالالند در لحظه‌ی اعلام جایزه بهترین فیلم سال در مراسم سال قبل هنوز هم شوخی‌های خنده‌داری می‌شود در شبکه‌های اجتماعی یافت.

لیست برندگان اسکار 2018 را اینجا در گیم‌نیوز بخوانید.

اما حوادث اسکار امسال خیلی زودتر از برگزاری آن شروع شدند! امسال، کوین هارت به عنوان مجری اسکار برگزیده شد، اما چند روز بعد به بهانه‌ی توئیت‌هایی که او چند سال قبل منتشر کرده بود، آکادمی از او خواست تا عذرخواهی کند. هارت با این‌که از مخاطبین توئیت خود عذرخواهی کرد، اولتیماتوم آکادمی را برنتافت و از اجرای اسکار 2019 کنار رفت.

حالا آکادمی تصمیم گرفته که امسال این مراسم را بعد از سی سال بدون مجری برگزار کند. اتفاقی که می‌تواند به سرگرم‌کنندگی و جذابیت مراسم تا حد زیادی ضربه وارد کند و اسکار 2019 را به یکی از پرحادثه‌ترین اسکارهای تاریخ بدل سازد.

از طرف دیگر، آکادمی قرار است رشته‌ی «بهترین فیلم عامه پسند»‌ را نیز اضافه کند و اسکار فیلم عامه پسند را نیز از این پس به فیلم‌ برگزیده‌ی این رشته اهدا خواهد کرد، اما این اتفاق امسال هم نخواهد افتاد و از سال آینده این رشته به فیلم‌های آکادمی اضافه خواهد شد. این موضوع می‌تواند حضور فیلم Black Panther که بسیاری آن را دلیلِ اضافه شدن چنین اسکاری می‌دانند را در رشته‌های دیگر، پررنگ‌تر کند.

اسکار 2019 چه زمانی برگزار می‌شود و آن را چگونه دنبال کنیم؟

نود و یکمین مراسم جوایز آکادمی، یکشنبه 5 اسفند برگزار خواهد شد. 4:30 صبح دوشنبه 6 اسفند به وقت تهران می‌توانید این مراسم را به صورت زنده دنبال کنید. در حالی که 2 بهمن نامزدهای این دوره از مراسم معرفی می‌شوند.

مثل همیشه می‌توانید اخبار مرتبط، حواشی، پیش‌بینی، برندگان و تحلیل مراسم را در گیم‌نیوز بخوانید و بلافاصله بعد از مشخص شدن تمام جوایز از آن‌ها باخبر شوید.

این مراسم امسال با مشارکت چندین چهره‌ی شناخته شده‌ی هالیوود برگزار می‌شود و آکادمی امیدوار است با انتخاب درست‌تر معرفی‌کنندگان و اهداکنندگان جوایز بتواند خلاء یک مجری را پر کند.

همچنین با توجه به موفقیت فیلم A Star Is Born پیش‌بینی می‌شود که لیدی گاگا، بازیگر این فیلم و خواننده‌ی مشهور آمریکایی در این مراسم حداقل یکی از آهنگ‌های خود برای این فیلم را به صورت زنده اجرا کند.

کارگردان و تهیه‌کننده‌ی مراسم اسکار امسال، بر آن هستند که مراسم امسال را در کمتر از 3 ساعت به انجام برسانند. اتفاقی که از سال 1973 به بعد نیفتاده و مراسم اسکار همیشه بیشتر از سه ساعت به طول انجامیده است.

به همین خاطر، چند اسکار قرار است در زمانی که برای تبلیغات تلویزیونی در نظر گرفته شده اهدا شود. پیش‌بینی می‌شود این امر باعث حداقل یک ساعت صرفه‌جویی در زمان بشود. سال گذشته مراسم سه ساعت و 53 دقیقه طول کشیده بود!

کدام فیلم‌ها بیشتر شانس دارند؟

با این‌که تا مشخص شدن نامزدها نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد و حتما بعد از اعلام نامزدهای اسکار امسال پیش‌بینی ما از برندگان را خواهید خواند گمانه‌زنی‌هایی درباره این‌که کدام فیلم‌ها بیشتر از بقیه شانس دارند می‌شود انجام داد.

به عنوان مثال، فیلم A Star is Born که اولین فیلم به کارگردانی «بردلی کوپر» است و در فصل جوایز امسال خوش درخشیده احتمالا در اسکار نیز با اقبال خوبی مواجه می‌شود. احتمالا این فیلم در رشته‌ی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین طراحی لباس، بهترین صحنه‌آرایی، بهترین گریم و بهترین قطعه‌ی اوریجینال نامزد دریافت جایزه خواهد بود.

دیگر فیلمِ موفق امسال، کار جدید «دیمین شزل» کارگردان «ویپلش» و «لالالند» یعنی First Man است که می‌تواند در میان فیلم‌های برتر امسال دیده شود. این فیلم شزل نیز احتمالا نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین و بهترین موسیقی متن اوریجینال خواهد شد.

ایفای نقش «کریستین بیل» در فیلم فوق‌العاده‌ی Vice به عنوان «دیک چینی» معاون رییس جمهور آمریکا در زمان حمله به عراق و افغانستان بدون شک مستحق اسکار است. فیلم Vice همچنین به احتمال بسیار زیاد در میان بهترین فیلم‌های امسال، بهترین کارگردانی، بهترین گریم و بهترین میکس صدا قرار خواهد گرفت.

فیلم Roma و آلفونسو کوارون نیز در مراسم اسکار امسال شانس دریافت جایزه را دارند. کوارون احتمالا علاوه بر نامزدی در رشته‌ی بهترین فیلمِ غیرانگلیسی زبان، برای کارگردانی فیلم روما نیز نامزد دریافت اسکار شود.

ترکیب اعضای آکادمی دستخوش تغییر شده است

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درباره اسکار 2019 بدانید این است که ترکیب اعضای آکادمی امسال با تغییر زیادی مواجه شده است. «آکادمی» اعلام کرده که 928 عضو جدید را امسال به اعضای دائمی خود اضافه کرده است.

دعوت از 928 عضو جدید از خانواده‌ی فیلم و سینما به آکادمی، تلاشی است برای برطرف کردن خلاءها و کمبودهایی که در چینش اعضا دیده می‌شد.

سال 2016، در گزارش اعلام شد که 92 درصد از اعضای آکادمی را سفیدپوستان و 75 درصد از آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند. با اضافه شدن نزدیک به 1000 عضو جدید به ترکیب تصمیم‌گیرندگان درباره‌ی اسکار و بهترین فیلم‌های سال، این درصدها دستخوش تغییر شده است.

آکادمی همچنان در تلاش است تا هرگونه تبعیضی را برطرف کند و ظاهرا قدم‌های سنگینی برای این کار برداشته است. لیستِ اعضای جدید آکادمی شامل بازیگرانی چون «ایمی شومر»، «کومیل نانجیانی»، «دِیو چپل»، «سارا سیلورمن» و «جید پینکت اسمیت» می‌شود.

منتظر مقالات و اخبار بیشتر درباره اسکار 2019 و نقد و بررسی همه‌ی فیلم‌های مهم امسال و نامزدهای دریافت جایزه اسکار در گیم‌نیوز باشید. پیش به سوی اسکار…

از طريق independent

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.