Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۲۰ انیمه که نت‌فلیکس می‌تواند با بازسازی آن‌ها ما را خوشحال کند!

5

نت‌فلیکس تعهدش به دنیای انیمه را در طی سال‌ها چندین بار نشان داده است. در ۲۰۱۷ آن‌ها اعلام کردند که قصد دارند بخش زیادی از بودجه ۸ میلیارد دلاری خود را صرف ساختن چندین انیمه جدید بکنند. با این‌که انیمه Neo Yokio در سال ۲۰۱۷ باعث شد بسیاری به طرز فکر نت‌فلیکس درباره دنیای انیمه شک کنند ولی برنامه‌های آن‌ها در ۲۰۱۸ کاملا این تردیدها را به هم زد. نت‌فلیکس سال پیش را با انیمه Devilman بر اساس اقتباسی از مانگای کلاسیک Go Nagai شروع کرد، انیمه‌ای که بسیاری آن را بهترین انیمه سال پیش می‌دانند.

امسال هم آن‌ها به سرعت دست به کار شدند و انیمه Saint Seiya را به صورت CG بازسازی کرده و ادامه انیمه کلاسیک Ultraman را از سال ۱۹۶۶ می‌سازند. ولی به نظر می‌رسد خبرسازترین کارهای نت‌فلیکس بازسازی‌های انیمه‌های قدیمی است.

انیمه‌هایی مانند Fate/Apocrypha و Last Hope به آن صورت خبرساز نشدند. شاید به این دلیل که مردم هنوز دوست دارند نسخه‌های جدید انیمه یا فیلم‌هایی که قبلا دیده‌اند را تماشا کنند. طرفداران انیمه‌ هم هر کدام آرزو دارند انیمه‌ای که دوست داشتند طور دیگری پیش می‌رفت، مثلا کارگردانی یا روند داستانی بهتر یا ادامه یافتن انیمه برای رسیدن به پایانی قویتر. در ادامه 20 انیمه که نت‌فلیکس می‌تواند آن‌ها را دوباره بازسازی کند آورده شده پس با گیم‌نیوز همراه باشید.

GANGSTA

ووریک آرکانجلو و نیکولاس براون دو مزدور هستند که در شهر ارگاستولوم ساکن هستند. آنها برای هر کسی که بیشترین پول را بدهد حال چه خلافکار باشد یا که پلیس، کار می‌کنند. این انیمه در تابستان ۲۰۱۵ نمایش داده شد و شخصیت پردازی و داستان آن می‌توانست در حد Cowboy Bebop باشد.

با آن‌که مانگای آن هنوز تمام نشده ولی استودیو سازنده آن Manglobe به خاطر مشکلات مالی بسته شد. به همین خاطر این انیمه استحقاق یک شانس دیگر را دارد.

CLAYMORE

در دنیایی که نوع یوما (هیولا) انسان‌ها را شکار می‌کند، Claymore داستان کلیر یک عضو گروه نیمه انسان – نیمه یوما را بیان می‌کند که وظیفه‌اشان حفاظت از انسان‌ها است. مانگای Claymore از ۲۰۰۱ شروع شد و در ۲۰۱۴ به اتمام رسید و انیمه آن از ۲۰۰۷ شروع و بعد از نشان دادن بخش کمی از داستان در همان ۲۰۰۷ به پایان رسید.

با توجه به این‌که جهت و پایان انیمه به اجبار تغییر داده شدند تعجبی ندارد که طرفداران Claymore خواهان بازسازی آن هستند.

RECORD OF LODOSS WAR

Record of Lodoss War در اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ برای انیمیشن زیبا و نشان دادن روایتی در فضایی با تم بازی‌های D&D معروف بود. ولی الان دیگر این انیمه درخشش قبلی خود را ندارد.

نویسنده ریو میزونو در خلال رمان‌ها و مانگاهای مختلف دنیای فانتزی زیبایی خلق کرد که ارزش دارد بار دیگر با کیفیت HD و انیمیشن زیبا نشان داده شود. در سال ۲۰۱۸ اقتباس تقریبا کاملی از Record of Grancrest War دیگر اثر میزونو نشان داده شد پس جا برای بازسازی دوباره این انیمه هم وجود دارد.

ZETTAI KAREN CHILDREN

این اثر علمی تخیلی نوشته تاکاشی شینا در مورد گروهی از دختران با قابلیت‌های متافیزیکی فوق‌العاده است. این سری آن قدر در ژاپن طرفدار دارد که حتی بعد از ۱۳ سال هنوز ادامه دارد.

این انیمه که در حقیقت داستانی شبیه کمیک‌های X-Men دارد، درباره روابط بین آدم‌های معمولی و آنهایی که قدرت متافیزیک دارند است. رفتارهای تبعیض آمیز بین این دو گروه منجر می‌شود که در یک آینده تاریک بین این‌ دو گروه بالاخره جنگ بشود. این انیمه اگر الان دوباره بازسازی شود به موفقیت چشمگیری دست خواهد یافت.

BLEACH

Naruto توانست داستانش را تمام کند و One Piece پا به پای مانگای خود پیش می‌رود. ولی Bleach حتی نتوانست به آخر داستانش برسد. مانگا بعد از اتمام انیمه هنوز ادامه داشت و این قضیه باعث شد بسیاری از طرفداران Bleach از لذت دیدن داستان جنگ هزار ساله محروم بمانند.

SLAM DUNK

زمانی مانگای Slam Dunk جزو محبوب‌ترین‌ها بود. داستان درباره هانامیچی ساکوراگی است، نوجوانی که هیچ شانسی برای پیدا کردن دوست دختر نداشت. او برای جلب توجه دختر مورد علاقه‌اش هاروکو آکاگی به تیم بسکتبال ملحق می‌شود.

انیمه این مانگای کلاسیک هیچ مشکلی ندارد ولی حیف است که نسل جوان و نو انیمه‌بین از آن محروم بماند و جا دارد که برای آنها دوباره بازسازی شود.

TRIGUN

انیمه Trigun دنیای وسترن با تمی علمی تخیلی است که شخصیت‌ها و دنیای جذابی دارد و دیگر قابل تکرار نیست. وقتی یاسوهیرو نایتو ادامه را معرفی کرد این سفر شگفت انگیز برای یک دهه دیگر هم ادامه پیدا کرد.

انیمه Trigun خوب است و پایانی قانع کننده دارد ولی با این حال طرفدارانش باز از آن سیر نشده‌اند. پس برای تکرار ادامه و شخصیت‌های دیگر آن می‌توان این انیمه را بازسازی کرد.

RANMA ½

داستان Ranma ½ درباره رانما پسر رزمی کاری است که بعد از افتادن به درون چشمه‌ای نفرین شده با تماس با آب سرد به یک دختر و با آب گرم دوباره به پسر تبدیل می‌شود. این مانگا نبوغ نویسنده آن، رومیکو تاکاهاشی را به اثبات رساند.

متاسفانه انیمه آن با وجود موفقیت‌هایش بعد از شکست فصل اولش داستان اصلی را عوض کرد. با وجود دنبال کردن مسیر اصلی خود انیمه داستان، انیمه شخصیت‌های جانبی زیادی خلق کرد و پر از قسمت‌های فیلر بود و چهار سال قبل از اتمام مانگا تمام شد.

FLAME OF RECCA

رکا هانابیشی پسر جوانی است که عاشق نینجاها است و همیشه در حال تحقیق کردن درباره آنها است و حتی فنون خودش را درست کرده است. بعد از ملاقات با یاناگی ساکوشیتا دختری که می‌تواند هرگونه جراحت و زخمی را شفا دهد، رکا سوگند می‌خورد که محافظ نینجای او بشود … ولی معلوم می‌شود محافظت از دختری با چنین توانایی‌هایی کار هر کسی نیست.

Flame of Recca در دهه ۹۰ صاحب انیمه شد ولی زمانی که مانگا توانست به انیمه برسد مجبور شد بیش از نیمی از داستانش را دور بریزد و با پایانی آبکی همه چیز را سرهم بیاورد.

KENICHI: THE MIGHTIEST DISCIPLE

وقتی کنیچی شیراهاما پانزده ساله تصمیم می‌گیرد که دیگر کتک خور مدرسه نباشد به دنبال راهی برای قوی کردن خود می‌گردد. بعد از دوست شدن با همکلاسی جدیدش میو فورینجی، کنیچی دوستان وی را در باشگاه ریوزانپاکو ملاقات کرده و شروع به انجام تمرینات غیر ممکن آنها می‌کند تا قوی‌تر شود.

Kenichi انیمه جالبی بود ولی نه تنها هفت سال قبل از مانگا تمام شد بلکه چنان از سر و شاخه داستان حذف کرد تا بتواند در عرض ۵۰ قسمت به پایان خود برسد. از نیمه‌های انیمه قسمت‌ها شامل حدود هشت تا ده دقیقه خلاصه قسمت‌های گذشته بود و بینندگان فقط نصف هر قسمت وقت داشتند تا داستان جدیدی ببینند. امیدوار است که با بازسازی مجدد بتوان انیمه‌ای در خور این داستان دید.

SOUL EATER

انیمه Soul Eater همه موارد لازم برای تبدیل به موفقیتی چشمگیر را داشت: دنیایی منحصر به فرد با تم گاتیک ساخته آتسوشی اُکوبو، مجموعه‌ای از شخصیت‌های دوست داشتنی و داستانی قوی. انیمه داستان سه تیم متشکل از مسترها و سلاح‌های مرگ‌آورشان را دنبال می‌کرد که سعی داشتند روح ۹۹ انسان خبیث و یک جادوگر را جذب کنند تا سلاح مرگ‌آورشان را به «داس مرگ» تبدیل کنند. انیمه این داستان توسط استودیوی BONES ساخته شد ولی قبل از مانگا به اتمام رسید که باعث شد یکی از ضعیف‌ترین و ضد حال‌ترین پایان‌ها را در تاریخ انیمه داشته باشد.

HITMAN REBORN

مانگای Hitman Reborn اکیرا آمانو واقعا به اندازه‌ای که لایقش است شناخته شده نیست. مانگای آن برای هشت سال چاپ و انیمه آن برای چهارسال پخش شد. شخصیت اصلی آن پسر جوانی به نام سونا ساوادا است که انتخاب شده تا رییس خانواده مافیای وونگولا شود.

بزرگترین اتفاقی که برای Reborn افتاد تغییر تعجب‌آور و ناگهانی آن از کمدی به اکشن معمول ژانر شونن بود. به هر حال Reborn می‌تواند انیمه‌ای داشته باشد که پر از فیلر نبوده و پایانی بهتر به طرفدارانش بدهد.

YU-GI-OH!

الان بزرگترین رقیب Yu-Gi-Oh! در ژاپن Cardfight!! Vanguard است که از سال ۲۰۱۱ در حال پخش است. بعد از چندین قسمت و تغییر شخصیت‌های اصلی Vanguard تصمیم گرفت به ریشه‌های خود برگشته و مسیر مانگا را طی کند.

با این‌که Yu-Gi-Oh! داستان مانگای خود را تمام کرده است ولی می‌تواند مانند Vanguard به ریشه‌های خود برگشته و برای مخاطبان جدید خود هم فکری بکند. بازسازی قسمت‌های اولیه مانند کارت‌های خدایان و نبرد با پگاسوس با توجه به قوانین فعلی بازی ایده بسیار خوبی است.

LEGEND OF THE LEGENDARY HEROES

این اولین لایت ناولی نیست که به انیمه تبدیل شده ولی باعث شد رویه‌ای تازه درست شود. رویه‌ای که در آن یک فصل از انیمه ساخته می‌شود تا بینندگان را ترغیب کند که لایت ناول را بخوانند. هر چند لایت ناول آن هم نیمه کاره مانده است.

Legendary Heroes دنیای فانتزی با قهرمانی نابغه ولی بی‌حال بود، تمی که قبلا تکرار شده است. ولی چیزی که باعث محبوبیتش شد پیچیدگی دنیای آن با کشورهای گوناگون و نهادها و عوامل مخفی متعدد است که هر کدام بینش خود را برای اداره دنیا داشتند.

SHAMAN KING

اگر در دهه ۲۰۰۰ یک بچه یا نوجوان انیمه‌بین بودید احتمالا Shaman King را به یاد می‌آورید. داستان آن درباره یک شمن جوان به نام یو آساکورا بود. او توانایی کنترل ارواح مختلف را داشت و از توانایی و قدرت‌های آنها برای خود استفاده می‌کرد تا بتواند مسابقه جنگ شمن‌ها را ببرد و شاه شمن‌ها شود.

این انیمه یک بار شانس بازسازی را به دست آورد ولی سازنده آن چون نمی‌خواست موسیقی و صداگذاران اصلی را دوباره استفاده کند، آن را رد کرد. امید است که نت فلیکس بتواند دوباره این فرصت را ایجاد کند.

ONE PIECE

شاید از دیدن اسم One Piece تعجب کنید. بالاخره انیمه آن هنوز در حال پخش است و طرفداران آن اگر بیشتر نشده‌اند مسلما کمتر هم نشده‌اند. فیلم‌های متعددی از آن ساخته شده و هنوز در حال تغییر و تحول است. با این‌که همه اینها خبر خوبی است نمی‌توانید منکر آن شوید که روال One Piece خوب نیست. چون انیمه پا به پای مانگا پیش می‌رود دچار مشکلاتی شده است. انیمه برای آن‌که به مانگا وقت بدهد که از آن جلو بزند گاه فصل‌هایی پر از فیلر می‌دهد و کاملا روند داستان را دچار افت و خیز می‌کند.

One Piece می‌تواند مانند Dragon Ball Z Kai باشد، انیمه‌ای که در آن همه چیز دوباره طوری تعریف شد که داستان‌ها سریعتر پیش برود یا حتی مانند Hunter x Hunter که کل انیمه از اول ساخته شد تا روال داستان کلا تندتر و نفس‌گیرتر شده و فیلرها تا حد زیادی حذف بشوند.

NEGIMA! MAGISTER NEGI MAGI

کن آکاماتسو بعد از اتمام Love Hina قصد داشت اثری خارج از ژانر رمانتیک کمدی/ حرم درست کند. ناشرش ولی دوباره اثری شبیه Love Hina می‌خواست. در نتیجه اول مانگای Negima باعث شد همه فکر کنیم دوباره با همان کمدی رمانتیک از نوع حرم و زنان متعدد سر و کار داریم.

ولی بعد از چند جلد ناگهان داستان به سمت جنگ و زد و خوردهای عظیم با همان زنان رفت. متاسفانه انیمه نتوانست اکثر مانگا را پوشش دهد و مقدار زیادی از دنیا و جنگ‌های حماسی مانگا را از دست دادیم. الان داستان Negima در مانگای UQ Holder! ادامه یافته است.

YU YU HAKUSHO

Yu Yu Hakusho انیمه‌ای است که در دهه ۹۰ ساخته شد و مانگای آن هم جوایز متعددی برد. انیمه آن به مانگا وفادار بود و پایان خوبی هم داشت ولی مانگا زود تمام شد چون توگاشی تصمیم گرفت به سمت مانگاهای جاه‌طلبانه‌تری برود که نتیجه آن Hunter x Hunter شد. به همین دلیل گره‌های داستانی آخر مانگا با صحبت شروع و تمام می‌شوند.

POKÉMON

انیمه پوکمون هنوز بعد از دو دهه ادامه دارد و فکر نمی‌کنیم به زودی هم تمام شود. مشکل اینجاست که داستان پوکمون همیشه دور شخصیت‌های اَش و پیکاچو و دوستان همیشگی او می‌چرخد و روال و تم داستان یک جور است. شاید طرفداران قدیمی با این قضیه مشکلی نداشته باشند ولی تماشاگران جدید احساس می‌کنند از معقوله عقب افتاده‌اند.

نت فلیکس می‌تواند سری پوکمون خود را رقم بزند. سری که کمی تاریک‌تر باشد و شخصیت‌های پیچیده‌تری از مجموعه اصلی داشته باشد. قرار نیست سری جدید جای سری فعلی را بگیرد بلکه بتواند طرفداران جدیدی به دنیای پوکمون جلب کرده و یا داستان جدیدی برای طرفداران قدیمی در کنار سری فعلی رقم بزند.

AIR GEAR

در سال ۲۰۰۶ Toei انیمه‌ای از مانگای Air Gear ساخت. داستان Air Gear درباره ایتسوکی مینامی یک نوجوان خیابانی است که جذب ورزش اسکیت بازی در هوا می‌شود. در این ورزش شرکت‌کنندگان به کفش‌های اسکیتی مجهز به راکت در زمین و هوا مسابقه داده و مبارزه می‌کنند.

در داستان Air Gear گروه‌های مختلف با هم بر سر برتری برای کسب منافع گوناگون مبارزه می‌کنند. متاسفانه انیمه حتی نصف مانگا را هم نتوانست به تصویر بکشد و داستان‌های جالب بخش دوم در مانگا ماند. می‌توانید مطمئن باشید که این داستان با بازسازی دوباره هنوز چیزهای زیادی برای گفتن دارد.

این ۲۰ انیمه‌ای بود که به نظر ما می‌توانند بازسازی شوند چون هنوز داستان گیرا و جذابی دارند. به نظر شما چه انیمه‌های دیگری قابلیت بازسازی دارند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. برای خواندن اخبار و مقالات بیشتر درباره انیمه‌ها با ما در گیم‌نیوز همراه باشید.

منبع cbr
5 نظر برای این مطلب
  1. Linda می‌گوید

    ایکاش آنیمی ی کلیمور رو ادامه بدن واقعن مانگا آخراش اشک آدمو درمیاره

  2. Mehrdad می‌گوید

    ای کاش انیمه این یک زامبیه رو بازسازی کنن

  3. فرانسیس می‌گوید

    واقعا درست می گی من یکی از طرفدارای انیمه سول ایتر،بلیچ و……و خیلی دوست دارم که وان پیس شروع بکنم اما همان طور که گفتی ده سالی دیدنش طول می کشه و برای سول ایتر هم اُمیدوارم یکی بیاد گندش درست کنه

  4. nSome one that is hero for fu می‌گوید

    با اینکه باید کلیمور رو بازسازی کنن موافقم مانگاش رو خوندم و واقعا داستان قشنگی داره و انیمه متاسفانه در بخش اول داستان تموم شد و به اون داستان و هدف اصلی نرسید امیدوارم این شاهکارو یکی بگیره بسازه تا اخر، انیمه ی وان پیسم من از هفت سال پیش شروع کردم به دیدنش و تقریبا اکثر قسمتاشو دیدم قبول دارم قسمت های اضافی زیاد داره حتی قسمت های اضافیشم داستانی جذابی داشتن ولی این طولانی و کش دار کردنش از طرفداراش کم می‌کنه و کمتر کسی این روزا پیدا میشه که بخواد بره وان پیسو شروع کنه چون احتمالا تا ده سال دیدن کل قسمتاش طول می‌کشه ول داستان خیلی جاذابی داره مخصوصا اخراش طوفانی شده بود امیدوارم بعد از پایانش ی نسخه ی کوتاه تر که چیزای اضافی رو حذف می‌کنه هم بدن به نظرم لازم نیس از اول بسازن ، درمورد سول ایترم آره خیلی پایان ضد حالی داشت امیدوارم یکی بیاد این گندکاری هارو جمع کنه

  5. کانامه می‌گوید

    عالی بود دنبال چند تا انیمه قدیمی بودم که اینجا با توضیحات خوب انیمه های دیگه ایی هم پیدا کردم درود

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.