Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آپدیت هفتگی سینمای ایران: آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر ۹۷

0

این هفته در آستانه‌ی برگزاری جشنواره فیلم فجر قرار داریم و باز هم تمرکز اصلی اخبار سینمای ایران بر روی این جشنواره است. معاون اجرایی جشنواره فیلم فجر خبرهای زیادی برای علاقه‌مندان به سینمای ایران داشت و حالا این جشنواره به روزهای آغازین خود از همیشه نزدیک‌تر شده است. ضمنا بلیط‌های جشنواره نیز برای پیش‌خریدکنندگان ارسال شده و کم‌کم همه برای آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر 97 آماده می‌شوند. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

اخبار جدید از جشنواره

پردیس ملت به عنوان سینمای رسانه‌ها انتخاب شد و پردیس چهارسو میزبان هنرمندان خواهد بود.

معاون اجرایی جشنواره از فروش اینترنتی بلیط‌های روز جشنواره خبر داد تا مردم در صف‌های طولانی و در هوای سرد معطل بلیط نشوند، وی همچنین خبر داد به علت استقبال بالای مخاطبان احتمال افزایش ظرفیت و افزایش فروش بلیط را در سینماها خواهیم داشت.

محمد احسانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر ومحمود کلاری داوری بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و هفتم را برعهده خواهند داشت.

پردیس تئاتر تهران به عنوان محل برگزاری افتتاحیه و منصور ضابطیان به عنوان مجری مراسم انتخاب شدند. این مراسم سه شنبه شب برگزار خواهد شد.

بلیط‌های پیش فروش شده، روز جمعه و شنبه پنجم و ششم بهمن در پردیس ملت تحویل داده می‌شوند. کارگردانی هنری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به کیارش اسدی زاده محول شده است.

تصاویر جدید هوتن شکیبا و امیر آقایی

دو فیلم «دیدن این فیلم جرم است» و «شبی که ماه کامل شد» در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ جشنواره حضور خواهند داشت. امیرآقایی در مورد «دیدن این فیلم جرم است» گفت:

این فیلم مضمونی سیاسی دارد.

همچنین هوتن شکیبا با نقشی متفاوت در جشنواره امسال و در فیلم جدید نرگس آبیار حضور دارد. «شبی که ماه کامل شد» به زندگی عبدالمالک ریگی می‌پردازد.

حمایت مالی وزارت ارشاد از جشنواره‌ها

وزارت فرهنگ و ارشاد فهرست کمک‌های مالی این وزارتخانه به بعضی جشنواره‌های داخلی را اعلام کرد. در مجموع دو میلیارد و صد و شصت وسه میلیون هزینه‌ی این جشنواره‌ها شده که وزارت ارشاد پرداخت کرده است. جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با 826 میلیون بیشترین سهم را در این بین داشته است.

در راه اکران؛ «پارادایس»

فیلم توقیف شده‌ی «پارادایس» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی عطشانی مجوز نمایشش را گرفت و راهی اکران شد. این فیلم در سال 94 ساخته شده است و در کشورهای آلمان، ایران و اسپانیا فیلمبرداری شده است. مهران رجبی و جواد عزتی از بازیگران این فیلم هستند.

در حال ساخت؛ «مردی بدون سایه»، «مشت آخر»

تازه‌ترین فیلم علیرضا رئیسیان با نام «مردی بدون سایه» با بازی لیلا حاتمی، علی مصفا و فرهاد اصلانی مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند، ستار اورکی ساخت موسیقی این فیلم را برعهده دارد.

همچنین جدیدترین پروژه‌ی مهدی فخیم زاده با نام «مشت اخر» به تازگی مراحل فنی را پشت سر گذاشته و در انتظار اکران است. علیرضا زرین دست فیلمبرداری کار را بر عهده داشته و مهدی فخیم زاده، رامین راستاد و گوهر خیراندیش از بازیگران این فیلم هستند.

«آشغال‌های دوست داشتنی» همچنان بلاتکلیف

همزمان با انتشار اولین تصویر از حضور هدیه تهرانی در«آشغال های دوست داشتنی» تهیه کننده این فیلم از پخش نشدن فیلم علی‌رغم دارا بودن شرایط قانونی برای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر خبر داد، این فیلم 6 سال است فرصت نمایش به دست نیاورده و توقیف است.

آخرین آمار فروش فیلم‌ها (بر اساس فروش هفتگی)

 

  1. قانون مورفی ۴,۷۳۵,۷۴۲,۰۰۰
  2. کلمبوس ۴,۱۰۸,۹۹۱,۰۰۰
  3. مارموز ۵,۷۵۴,۹۳۲,۰۰۰
  4. بمب یک عاشقانه ۶,۰۸۲,۶۴۸,۰۰۰
  5. تخته گاز۶۲۷,۴۴۴,۰۰۰
  6. دزد و پری ۱,۰۰۰,۱۷۲,۰۰۰2
  7. درساژ ۲۶۴,۳۴۰,۰۰۰

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.