Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

خبر بد دیگری برای استیم؛ انحصار عرضه Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز

0

با تصمیم ناگهانی دیپ سیلور، Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز به‌صورت انحصاری عرضه می‌شود تا یکی دیگر از بازی‌های بزرگ سال از استیم عبور کند.

یکی دیگر از بازی‌های بزرگ و موردانتظار امسال نیز از خیر استیم گذشته و به‌صورت انحصاری در فروشگاه اپیک گیمز منتشر خواهد شد. Metro Exodus از استودیو 4A Games و شرکت دیپ سیلور یکی از موردانتظارترین بازی‌های کاربران پلتفرم پی‌سی است و تعداد بسیار زیادی اقدام به پیش‌خرید بازی در فروشگاه استیم کرده بودند. حال اما در خبری ناگهانی اعلام شده که Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز عرضه می‌شود، نه استیم! تصمیمی که شرکت Valve آن را «غیرمنصفانه» خوانده است.

طبق اعلام Valve، کاربرانی که پیش‌تر بازی را در استیم پیش‌خرید کرده‌اند در هنگام عرضه بازی در ۲۶ بهمن قادر به تجربه آن خواهند بود اما از امروز به بعد، این بازی از لیست فروش استیم کنار گذاشته می‌شود. متن پیامی که در صفحه Metro Exodus در استیم منتشر شده بدین ترتیب است:

کمی پیش‌تر در امروز، فروش Metro Exodus در استیم متوقف می‌شود زیرا ناشر آن تصمیم گرفته آن را در انحصار یک فروشگاه پی‌سی دیگر قرار دهد. سازنده و ناشر به ما اطمینان داده‌اند که تمامی پیش‌خرید‌ها در استیم در جای خود باقی هستند و خریداران قادر خواهند بود به بازی و تمامی به‌روزرسانی‌های آینده و بسته‌های الحاقی از طریق استیم دسترسی داشته باشند. فکر می‌کنیم که تصمیم حذف بازی عملی غیرمنصفانه در قبال کاربران استیم بوده، خصوصاً پس از طی مدت طولانی پیش‌خرید. ما از مشتریان استیم که انتظار داشته‌اند بازی را در ۱۵ فوریه خریداری کنند عذرخواهی می‌کنیم، اما خود ما نیز به‌تازگی از این تصمیم آگاه شدیم و زمان اندکی برای اطلاع‌رسانی در اختیار داشتیم.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که تعداد زیادی از سازندگان بازی قید استیم را زده و به فروشگاه اپیک گیمز کوچ می‌کنند، شرایط سوددهی در این فروشگاه است؛ برخلاف استیم، فروشگاه اپیک ۸۸ درصد سود را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و اپیک تنها ۱۲ درصد را خودش می‌گیرد. این تقسیم سود در انحصار Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز نیز تأثیر داشته است. کلمنز کوندراتیتز، مدیر عامل دیپ سیلور، ناشر بازی، در این باره می‌گوید:

شرایط سخاوتمندانه اپیک در قبال سود، تعیین‌کننده هستند و به ناشران امکان می‌دهند که بیشتر روی تولید محتوا سرمایه‌گذاری کرده یا از هزینه‌های مشتریان بکاهند. با همکاری با اپیک می‌توانیم بیشتر روی آینده Metro و شراکت ادامه‌دار خود با سازنده مجموعه، 4A Games، در راستای منافع طرفداران Metro سرمایه‌گذاری کنیم.

یکی از نتایج شرایط سازنده‌دوستانه اپیک در فروشگاهش، کاهش قیمت نسخه پی‌سی Metro Exodus در ایالات متحده است. این بازی در آمریکا با قیمت ۵۰ دلار فروخته می‌شود که ۱۰ دلار ارزان‌تر از قیمت مرسوم بازی‌هاست. اگرچه قیمت بازی در بیشتر کشور‌های اروپایی ۶۰ یورو است.

عرضه Metro Exodus در فروشگاه اپیک گیمز بدین معناست که دیپ سیلور راه یوبی‌سافت را در پیش گرفته است؛ در اوایل ماه جاری مشخص شد که این شرکت فرانسوی تصمیم گرفته The Division 2 را فقط در فروشگاه اختصاصی خود و نیز اپیک گیمز منتشر کند.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.