Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تحولات گسترده در کوانتیک دریم؛ پایان بازیسازی انحصاری برای ‌پلی‌استیشن پس از ۱۲ سال

0

استودیو خوش‌آوازه کوانتیک دریم که با عرضه بازی‌های سینماتیک و داستان‌محور برای پلتفرم پلی‌استیشن شناخته می‌شود، از این پس دچار تحولات گسترده خواهد شد.

از میان علاقمندان و دنبال‌کنندگان صنعت بازی‌های ویدیویی، کمتر کسی است که دیوید کیج و استودیو تحت مدیریتش را نشناسد؛ این بازیساز کهنه‌کار فرانسوی سال‌هاست که با ارائه بازی‌های متفاوت و مطرح کردن بحث‌های مختلف انسانی و روان‌شناختی در آنها، بازیکنان را به فکر وا می‌دارد. استودیو کوانتیک دریم ۱۲ سال است که به صورت انحصاری برای برند پلی‌استیشن بازی می‌سازد و تاکنون سه بازی فوق العاده Heavy Rain، Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human برای این پلتفرم ساخته است. حالا با خرید سهام این استودیو توسط غول چینی NetEase، این انحصار در بازیسازی به پایان راه رسیده است.

کوانتیک در حال حاضر روی موتور بازیسازی جدیدی برای توسعه بازی روی همه پلتفرم‌ها کار می‌کند تا ساخته‌ها خود را در دسترس بیشترین تعدا مخاطب ممکن قرار دهد. هم‌مؤسس استودیو، گیومه دو فوندامیه، در این رابطه اذعان داشته:

این اتفاق قطعاً برای ما پس از ۱۲ سال بازیسازی انحصاری برای پلی‌استیشن تغییری بزرگ است. اما ما سابقه توسعه موتور برای پی‌سی، دریم‌کست، ایکس‌باکس [اوریجینال]، پلی‌استیشن ۲، ۳، ۴ و پلی‌استیشن 4 پرو را داشته‌ایم. بنابراین خیالمان راحت است که این انتقال را به خوبی و با حفظ کیفیت بالای که برای بازی‌هایمان مد نظر داریم انجام خواهیم داد.

و در ادامه می‌افزاید:

ما از کار با پلی‌استیشن چیز‌های بسیاری زیادی در مدتی طولانی آموخته‌ایم و حال می‌خواهیم که این آموخته‌های خود را به پلتفرم‌های پیگر بیاوریم.

کوانتیک دریم همچنین قرار است در آینده نزدیک با استخدام نیرو‌های بیشتر، تعداد کارمندان خود را از ۲۰۰ به ۳۰۰ برساند و سرمایه این کار به لطف خرید سهام استودیو توسط شرکت چینی NetEase فراهم می‌شود. دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام شد که این غول چینی سهام اقلیتی از استودیو را خریداری کرده است. این به کوانتیک دریم امکان می‌دهد که به یک «شرکت سرگرمی جهانی چندفرانچایزی» شود.

NetEase به تازگی شروع به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ بازیسازی کرده است. سال گذشته اعلام شد که این شرکت ۱۰۰ میلیون دلار در استودیو بانجی سرمایه‌گذاری کرده  و جالب است که در زمان اعلام همکاری دو شرکت، دقیقاً از همین جملات برای توصیف نتایج این سرمایه‌گذاری توسط NetEase استفاده شد.

منبع VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.