Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

EA به فکر جبران ضررها با عرضه قسمت های جدید Need for Speed و Titanfall در سال ۲۰۱۹

0

گزارش عملکرد مالی EA در سه ماهه سوم سال اقتصادی جاری خبر از عرضه قسمت های جدید Need for Speed و Titanfall برای کاهش ضررها می‌دهد.

شرکت الکترونیک آرتس گزارش دیروز عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال اقتصادی ۲۰۱۹ را ارائه کرد که طبق آمارهای موجود در آن، این شرکت نتوانسته پیش‌بینی‌های خود در زمینه فروش بازی‌ها و خدمات را محقق کند. با وجود کسب درآمد و سود زیاد از فروش محصولات، این شرکت می‌گوید که سه ماهه سوم برایشان «دشوار» بوده و نتوانسته‌اند به اهدافشان برسند. EA قصد دارد با عرضه عناوین بزرگ از جمله قسمت های جدید Need for Speed و Titanfall و… عملکرد نامناسب خود را جبران کند.

مدیر مالی شرکت، بلیک یورگنسن، ۲۰۱۸ را سالی «پرهیاهو» برای صنعت بازی‌های ویدئویی توصیف کرده است. اگرچه او دقیقاً برای این حرف خود دلیل نیاورده، اما می‌توان حدس زد که اشاره او به پدیده‌های شگفت‌انگیزی چون فورتنایت و رد دد ردمپشن 2 بوده که با موفقیت‌های عظیم خود، به آمارهای فروش EA ضربه وارد کرده‌اند. به گفته یورگنسن، شرکت وی تلاش دارد دوباره روی تحقیق و توسعه تمرکز کرده و اقداماتی برای بهبود فرایند اجرا ترتیب دهد.

یکی از بازی‌های بزرگ EA که طی این سه ماهه نتوانست انتظارات را برآورده کند، شوتر محبوب دایس Battlefield V بوده که علیرغم فروش ۷.۳ میلیون نسخه، حدود ۱ میلیون کمتر از انتظارات الکترونیک آرتس فروش داشته است. دو روز پیش شاهد عرضه بتل رویال رایگان Apex Legends ساخته استودیو ریسپاون توسط EA بودیم که شروعی فوق العاده داشته و در ۲۴ ساعت توانسته ۲.۵ میلیون بازیکن را میزبانی کند. علاوه بر این عرضه بازی موردانتظار Anthem ساخته بایوور نیز در پیش است و انتظار می‌رود تا ماه مارس ۶ میلیون کپی از این عنوان فروخته شود. امید می‌رود همه این موارد در کنار ساخت و عرضه قسمت های جدید Need for Speed و Titanfall و نیز مجموعه محبوب Plants vs. Zombies به الکترونیک آرتس برای بازگشت به اوج کمک کند. لازم به ذکر است که بازی جدید مجموعه جنگ ستارگان به نام Star Wars Jedi: The Fallen Order نیز در راه است و عناوین سالیانه ورزشی همچون فیفا نیز طبق روال هر ساله منتشر خواهند شد.

با وجود آنکه EA از عرضه قسمت جدید مجموعه Titanfall در سال ۲۰۱۹ سخت به میان آورده، چندی پیش در زمان عرضه Apex Legends شاهد انکار ریسپاون از ساخت قسمت جدیدی از این مجموعه بودیم. اگر قسمت سوم تایتان‌فال در میان باشد، احتمال دارد نسخه اسپین‌آفی از این مجموعه در سال میلادی جاری عرضه شود.

علیرغم نگرانی و نگاه منفی نسبت به عملکرد این شرکت در سه ماهه مالی گذشته، الکترونیک آرتس در این دوره سه ماهه توانسته ۱.۲۹ میلیارد دلار درآمد و ۲۶۲ میلیون دلار سود کسب کند که با وجود نرسیدن به حد انتظار خود شرکت، همچنان رقمی مناسب است. اوضاع ارزش سهام EA اما چندان روبه‌راه نیست و در حال حاضر با بیش از ۱۵ درصد کاهش رو‌به‌رو شده که زنگ خطر را برای این شرکت به صدا درآورد.

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.