Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هرآنچه که راجع به بازی Anthem می‌دانیم

0

پس از این که عرضه‌ی بازی‌ Mass Effect: Andromeda با واکنش جالبی از سوی مخاطبین مواجه نشد، واکنش‌ها به عنوان جدید بایوور، یعنی بازی Anthem، به نوعی با شک و تردید همراه بوده‌اند.

با این وجود که بایوور وعده داده که بازی Anthem قرار است بار دیگر تجربه‌ای مشابه با بازی‌های این استودیو را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد، اخبار و اطلاعات جدیدی که از این بازی در دسترس قرار گرفته‌اند نشان می‌دهند که این بازی فاصله‌ی بسیار زیادی از داستان‌های روایت-محور و احساسی که به آن‌ها عادت داریم، دارد. در این مطلب قصد داریم تا تمامی اطلاعاتی را که در مورد بازی Anthem داریم بررسی کنیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

اگر از جمله‌ی کسانی بوده باشید که این بازی را پیش‌خرید کرده‌ بودند، می‌توانستید از تاریخ 25ام تا 27‌ام ژانویه دموی آن را تجربه کنید. همچنین از تاریخ 1 تا 3 فوریه نیز دموی این بازی برای همگان در دسترس بود.

 

تاریخ انتشار بازی Anthem:

این بازی قرار است تا در تاریخ 22 فوریه‌ی سال 2019 برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر شود. با این وجود بازیکنانی که EA Access یا Origin Access دارند می‌توانند از تاریخ 15 فوریه‌ به انجام این بازی بپردازند.

پیش‌خرید‌های بازی:

شما می‌توانید دو نسخه‌ی متفاوت از بازی Anthem را پیش‌خرید کنید که یکی از این دو نسخه، The Legion of Dawn نام دارد و دیگری نسخه‌ی استاندارد محسوب می‌شود.

با پیش‌خرید کردن نسخه‌ی The Legion of Dawn این موارد را به دست خواهید آورد:
  • دسترسی به دمو‌های پیش‌از‌عرضه‌ی بازی
  • بنر بازیکن فاندر
  • رنجر: پک سلاح و زره افسانه‌ای Legion of Dawn
  • رنجر: ملحقات تجهیزات افسانه‌ای جاولین
  • کلوسوس: پک زره افسانه‌ای Legion of Dawn
  • استورم: پک زره افسانه‌ای Legion of Dawn
  • اینترسپتور: پک زره افسانه‌ای Legion of Dawn
  • دانلود دیجیتال موسیقی متن بازی Anthem
با پیش‌خرید نسخه‌ی استاندارد بازی نیز از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:
  • دسترسی به دمو‌های پیش‌از‌عرضه‌ی بازی
  • بنر بازیکن فاندر
  • رنجر: پک سلاح و زره افسانه‌ای Legion of Dawn

 

Anthem آنلاین و هاب بازی:

گیم‌پلی این بازی به نوعی از مدل سنتی باوور فاصله می‌گیرد اما باز هم برخی از وجوه کلیدی را حفظ کرده است. در این بازی دنیای هابی به نام تارسیس وجود خواهد داشت که بخش عمده‌ی روایت داستان نقش‌آفرینی بازی آن‌جا رخ خواهد داد و بازیکنان در این محل اکثر تصمیم‌های خود را اتخاذ خواهند کرد. Anthem یک بازی دنیای باز آنلاین خواهد بود که قرار است کاملا آنلاین باشد.

بازی‌های استودیو بایوور معمولا هاب داشته‌اند و برای اثبات این موضوع می‌توانید به عناوینی مانند Normandy و یا Skyhold in Inquisition فکر کنید. در این بازی‌ها بیشتر فرایند پرداخته شدن روابط، پیش از راهی شدن برای رسیدن به ماموریتتان صورت می‌گیرد. بازی Anthem هم از این قاعده مستثنی نیست.

آنچه در Anthem رنگ و بوی تازه‌ای دارد، حس و حال شبه-MMORPG این بازی است. سازندگان هنگام ساخت این بازی می‌خواسته‌اند که در آن همکاری اهمیت داشته باشد. جاناتان وارنر، کارگردان انتم، نیز در این خصوص گفته است که «جادوی واقعی بازی آن‌جایی است که شما به همراه جمعی به صورت آنلاین بازی می‌کنید.»

در Anthem رخداد‌های عمومی‌ای برگزار خواهد شد که مشابهشان را در بازی دستینی دیده‌ایم. همچنین این امکان وجود دارد که اگر گروه‌تان جای خالی داشته باشد، به دیگران اطلاع بدهید تا هنگام انجام ماموریتتان به شما ملحق شوند.

سیستم مچ‌میکینگ در بازی Anthem:

تهیه‌کننده‌ی ارشد این بازی، یعنی مارک دارا، مدتی پیش در حساب کاربری شخصی خود در توییتر اعلام کرده بود که رِید‌های بازی Anthem از مچ‌میکینگ پشتیبانی خواهند کرد. با این حال مشخص نیست که آیا درجه‌ی سختی رِید‌های این بازی به اندازه‌ی دستینی خواهد بود یا نه. این مقایسه از آن جهت شکل می‌گیرد که بسیاری این دو بازی را با یک‌دیگر مقایسه می‌کنند.

 

جاولین‌های Anthem:

بازی Anthem به سرعت به عنوان یک مقلد از دستینی شناخته شده بود اما با انتشار ویدئو‌های گیم‌پلی این بازی، توانستیم بالاخره شخصیت‌های اصلی این بازی که به نام فریلنسر‌ شناخته می‌شوند را ببینیم. زره‌های بسیار قدرتمندی که فریلنسر‌ها از آن استفاده می‌کنند را به اسم جاولین می‌شناسیم.

جاولین‌ها به صورت کامل امکان شخصی‌سازی شدن را دارند و می‌تواند قطعات، رنگ‌ها و حالت‌های آن‌ها را تغییر داد. تمامی این تغییرات را می‌توانید از طریق خود بازی یا با پرداخت پول واقعی انجام بدهید. این‌طور که به نظر می‌رسد EA همچنان قصد دارد خرده‌تراکنش‌ها را در تمامی بازی‌های خود داشته باشد؛ با این حال این شرکت وعده داده که دیگر خبری از لوت‌باکس‌ها نخواهد بود. بایوور می‌خواهد که بازیکنان پس از عرضه‌ی بازی این قابلیت را داشته باشند که شخصیتشان در بازی را به خواست خودشان بسازند، هرچند که انتخاب‌هایشان تنها مربوط به ظاهر شخصیت‌ها باشند.

ویدئو‌های گیم‌ پلی Anthem در کلاس‌های مختلف را از طریق این لینک تماشا کنید.

همچنین اگر شما هم از جمله کسانی هستید که علاقه‌ی بسیاری به بازی‌ Mass Effect دارند، خوشحال خواهید شد بدانید که هر یک از جاولین‌های این بازی، یک پوسته‌ی N7 هم دارند.

تهیه‌کننده‌ی ارشد این بازی، مارک دارا، تائید کرده است که در بازی Anthem امکان تبادل آیتم‌ها میان بازیکنان وجود نخواهد داشت و آیتم‌هایی که برایتان دراپ می‌شوند، عمدتا متعلق به همان جاولین خواهند بود که در آن زمان استفاده می‌کنید. با این حال برخی اوقات برای دیگر جاولین‌ها نیز آیتم به دست خواهید آورد.

در این بازی چهار کلاس مختلف از جاولین‌ها وجود دارند که رنجر، کلوسوس، استورم و اینترسپتور نام دارند. هرکدام از این کلاس‌ها مزیت‌های خود را دارند و می‌توان آن‌ها را با به پایان رساندن یک سری ماموریت مشخص به دست آورد.

مبارزه در حین حرکت مفهومی است که بسیار برای به‌کارگیری آن تلاش می شود اما اغلب به شکل ضعیفی پیاده‌سازی می‌گردد. با این حال به نظر می‌رسد که تیم سازنده‌ی بازی Anthem توانسته‌اند چیزی به‌واقع خاص و منحصربه‌فرد خلق کنند.

 

 

فریلنسر‌های Anthem:

هما‌ن‌طور که پیش‌تر هم در این مقاله به این مسئله اشاره کردیم، شخصیت‌های اصلی در بازی، فریلنسر‌های شما هستند. شما می‌توانید همانند فرمانده شپرد از بازی مس افکت، برخی از المان‌های پیش‌زمینه‌ی قهرمانتان و جنسیتشان را انتخاب کنید. هنوز مشخص نیست که تا چه میزان می‌توان فریلنسر‌ها را شخصی‌سازی کرد.

فریلنسر‌ها در این بازی در تلاش هستند تا بشریت را سر پا نگه دارند تا بتوانند در دنیایی خشن و بی‌رحم، زنده باقی بمانند. در این بازی شما با خطرات مهمی از جانب دشمنان شناخته‌شده‌ای همانند The Dominion مواجه می‌شوید. دومینیون در خلال داستان اصلی این بازی، شخصیت‌های منفی اصلی محسوب می‌شوند.

گیم‌پلی Anthem:

بایوور، سوای دموی گیم‌پلی منتشرشده در جریان E3، جزئیاتی زیادی درباره‌ی گیم‌پلی این بازی منتشر نکرده است. نمایی که از محیط در ویدئوی دمو نشان داده می‌شود، همان‌گونه که از بایوور انتظار می‌رود خارق‌العاده است و مبارزات بازی نیز حساب‌شده و لذت‌بخش به نظر می‌رسند.

دنیای این بازی زنده و پویاست و داستان و تاریخچه و ساکنین خود را دارد. همچنین همان‌طور که انتظار می‌رود، جاولین‌ها هم قدرت بسیار بالایی در مبارزات دارند.

20 دقیقه از گیم‌پلی بازی Anthem را از این‌جا تماشا کنید.

تا اینجای کار می‌دانیم که بازیکنان برای بازی کردن به همراه دوستانشان تشویق می‌شوند و برای جذاب نگه داشتن این مسئله، جدای بخش کمپین این بازی، چندین حالت بازی مولتی‌پلیر دیگر هم در مقاطع انتهایی بازی وجود خواهد داشت.

در بازی Anthem، دشمنان بسته به توانایی‌های تیم شما قدرتمند‌تر می‌شوند و افزایش قدرت آن‌ها ربطی به قدرت جاولین شما ندارد. این مسئله می‌تواند باعث مبارزاتی بسیار هیجان‌انگیز و جذاب شود. هر لحظه ممکن است از یک حریف قدر، تبدیل به حریفی ضعیف و ناتوان بشوید.

روابط:

بازیکنان به منظور پیشرفت در داستان بازی می‌بایست به «تارسیس» بازگردند. این مسئله کمی با نحوه‌ی معمول روایت داستانی بایوور متفاوت است. بازیکنان تشویق می‌شوند تا با هم‌تیمی‌های خود مرتبط شوند و بایوور هم وعده داده است که پس از انتشار بازی، محتوایی برای آن عرضه خواهد کرد تا این شخصیت‌ها و روابط شکل‌گرفته را زنده نگاه دارد.

تا به این‌جا مشخص نیست که آیا ممکن است روابط عاشقانه بین شخصیت‌ها ممکن شود یا خیر؛ حتی این که ممکن است این مسئله بخشی از محتوایی که برای پس از انتشار بازی برنامه‌ریزی شده باشد یا خیر نیز معلوم نیست. یکی از مواردی که کمبودشان در بازی مس افکت اندرومدا حس می‌شد، توسعه‌ی پساانتشار شخصیت‌ها بود. اگر بایوور بتواند از پس این مسئله بربیاید می‌تواند بسیار به جذابیت این بازی اضافه کند.

در Anthem دیگر خبری از خطوط داستانی پیچیده و درهم معمول بازی‌های بایوور نیست، اما داستان بازی همچنان از انتخاب‌های بازیکنان تاثیر می‌گیرد و بر روی بازی اجتماعی تاکید می‌کند.

بایوور همچنین خبر داده است که می‌خواهد ویژگی اجتماعی جدیدی را در Anthem به کار بگیرد. با این که هنوز مشخص نیست دقیقا منظور از این ویژگی جدید چیست، اما می‌دانیم که به گفته‌ی خودشان قصد دارند «دشواری‌ها و معضلات داشتن تعاملات اجتماعی بازی چندنفره را حذف کنند.» شاید بالاخره بتوانیم شاهد حذف شدن ایموت‌ها و رقص‌های عجیب‌و‌غریب در بازی‌های آنلاین باشیم.

 

بازی Anthem قرار است تا در تاریخ 22 فوریه، یعنی 23 بهمن‌ ماه برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

 

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.