Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

همه چیزهایی که لازم است درباره بازی Far Cry New Dawn بدانید

0

کمتر از یک سال از زمان انتشار بازی Far Cry 5 می‌گذرد و اکنون یوبی‌سافت قصد دارد تا بازی Far Cry New Dawn یعنی جدید‌ترین عنوان از این مجموعه منتشر کند. این بازی که به نوعی اولین دنباله‌ی مستقیم در تاریخچه‌ی این فرنچایز محسوب می‌شود، ترکیبی از عناصر تازه و قدیمی است. با این که این بازی در همان مکان آشنای هوپ کانتی اتفاق می‌افتد، نقشه‌ی بازی پس از انفجار‌های اتمی که در انتهای بازی Far Cry 5 رخ می‌دهند بسیار دستخوش تغییر شده است. بر خلاف دیگر بازی‌های شماره‌گذاری‌شده‌ی این مجموعه، بازی Far Cry New Dawn با قیمت 40 دلار به فروش خواهد رسید، اما باید گفت که این بازی بیشتر یک عنوان کامل است، نه یک بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی مستقل همانند بازی Far Cry 3: Blood Dragon. در این مطلب می‌خواهیم تمامی نکات و اطلاعاتی را که درخصوص این بازی داریم با شما به اشتراک بگذاریم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

17 سال بعد:

در یکی از پایان‌بندی‌های احتمالی برای بازی Far Cry 5، جوزف سید (پدر و رهبر فرقه) شما را به محلی هدایت می‌کرد که می‌توانستید پایانی را که او برای دنیا پیش‌بینی کرده بود ببینید. بمب‌های اتمی هوپ کانتی را زیر و رو کرده‌‌ بودند؛ یا حداقل این‌گونه به نظر می‌رسید. این بازی که داستانش 17 سال پس از آن پایان دراماتیک رخ می‌دهد، هوپ کانتی‌ای را به نمایش می‌گذارد که پس از گذشت چندین سال از آن زمستان اتمی، دارد به زندگی بازمی‌گردد و بازماندگان در در حال برقرار کردن شرایط زندگی هستند و حیات وحش منطقه نیز در این نسخه‌ی دگرگون‌شده‌ی نقشه‌ی بازی در حال شکل‌گیری است.

شما در این بازی در نقش شخصیتی بی‌نام ظاهر می‌شوید که به قصد بازسازی عازم هوپ کانتی شده است. همه‌چیز مساعد است تا این که گروهی که خود را به نام مردان بزرگراه (Highwaymen) معرفی می‌کنند به هوپ کانتی می‌آیند و خود را مالک آن معرفی می‌کنند. رهبری این گروه را میکی و لو بر عهده دارند. این دو خواهر دوقلو قصد دارند که هرچیز باارزشی را از هوپ کانتی بگیرند. این دو خواهر، پس از این که رهبر پیشین گروه، یعنی پدرشان، افرادش را رها کرد، او را کشتند و با توسل به زور و خشونت رهبری گروه را به دست گرفتند.

گروه مبارزین در شهرک پراسپریتی مقر خود را برپا کرده‌اند. این‌جا همان‌ جایی است که شما و دیگر افراد خوش‌بین و امیدوار هوپ کانتی آماده می‌شوید تا با افراد این گروه مواجه شوید.

هوپ کانتی:

با توجه به این مسئله که این بازی پس از یک اتفاق اتمی بزرگ رخ می‌دهد، هوپ کانتی به شکل قابل‌انتظاری ناقص است و نسبت به آن‌چه که از آن به یاد دارید، زمخت‌تر است. شما در این بازی با حیوان‌هایی مواجه می‌شوید که جهش ژنتیکی پیدا کرده‌اند و ساختمان‌ها به خرابه بدل شده‌اند. یوبی‌سافت در مصاحبه‌ای اشاره کرده است که در رابطه با شرایط پس از یک جنگ اتمی، از متخصصین در این زمینه مشاوره گرفته است. به همین خاطر است که برخی از مناطقی که در بازی Far Cry New Dawn به آن‌ها می‌رسید، حالتی کویرمانند دارند. این مسئله برای منطقه‌ای که به تازگی یک جنگ اتمی را به خود دیده، امری طبیعی است. دنیای بازی همچنان غرق در رنگ و لعاب است و همین است که به آن ظاهری خاص و منحصر به فرد می‌دهد که مشخصا با Far Cry 5 متفاوت است.

با این که داستان اصلی بازی در مورد هوپ کانتی است، شما می‌بایست در ماموریت‌های مختلفی شرکت کنید که به واسطه‌ی آن‌ها با هلیکوپتر به خارج از مونتانا خواهید رفت تا ماموریتتان را در ایالت‌هایی همچون آریزونا، کالیفورنیا و لویزیانا به اتمام برسانید. این مناطق همگی به تازگی در این فرنچایز دیده می‌شوند و تنها در بازی Far Cry New Dawn می‌توانید آن‌ها را ببینید.

اجیر کردن مزدوران:

همانند عناوین پیشین این مجموعه، مجبور نیستید که به‌تنهایی از پس همه‌چیز بربیایید و سیستم همکاری بازی که با نام Guns for Hire شناخته می‌شود، باز هم در این بازی به چشم می‌خورد. مزدورانی که در این بازی برای اجیر شدن وجود دارند، توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند و شما را در مبارزات یاری می‌کنند. شما همچنین می‌توانید درست همانند بازی Far Cry 5 با بازیکن دیگری به صورت آنلاین نیز این کار را انجام دهید. یکی از کسانی که می‌توانید برای خود اجیر کنید، مادربزرگی است که می‌تواند از فاصله‌ای دور دشمنان را از پای دربیاورد. می‌توان با میزان اطمینان بالایی گفت که این شخصیت به یکی از افراد موردعلاقه‌ی بازیکنان بدل خواهد شد.

این پیرزن که نانا نام دارد، تنها یکی از شش مزدوری است که می‌توانید اجیر کنید. از افراد دیگری که در این میان دیده می‌شوند می‌تواند به کارمینا، دختر 17 ساله‌ی نیک و کیم رای اشاره کرد. پدر روحانی ژروم، و هارک نیز برای اجیر شدن آماده‌اند. دو حیوان جدید را نیز می‌توانید برای کمک به خود به خدمت بگیرید. یکی از آن‌ها گرازی به نام هوراتیو است که می‌تواند با یک حمله، گروهی از دشمنان را از بین ببرد. دیگری نیز سگی به نام تیمبر است که همانند بومر در بازی فار کرای 5، به سراغ گلوی دشمنان می‌رود.

تهدید‌های حیاتی:

یوبی‌سافت در بازی Far Cry New Dawn قصد دارد چالش را وارد سطح جدیدی کند و از همین رو، برای دشمنان براساس سطحشان رتبه‌بندی در نظر گرفته است. این بار به جای این که با چندین دشمن با سطوح یکسان مواجه شوید و به سرعت آن‌ها را از پای در بیاورید، خواهید دید که دشمنان قدرت‌های متفاوتی دارند. برای مثال، انفورسرها (Enforcer) همانند شکارچی‌های انسان هستند و علاوه بر داشتن سلاح‌های قدرتمند، زره‌های سطح بالایی نیز به تن دارند که همین از بین بردن آن‌ها را دشوار می‌کند. شما می‌بایست برای از میان برداشتن این دسته، از استراتژی بهره بگیرید و سخت‌کوش باشید. در بازی Far Cry New Dawn، سطوح دشمنان همانند آن‌چه که در عناوینی مثل دستینی 2 و یا دیویژن دیده بودید نیست و این‌بار سطح دشمنان شما با توجه به زرهی که به تن دارند مشخص می‌شود. باید توجه داشته باشید که افراد گروه مردان بزرگراه نیز قرار نیست منتظر بنشینند تا شما آن‌ها را پیدا کنید. برخی اوقات به سراغ شما می‌آیند و حرکت اول را انجام می‌دهند.

کاوش برای بقاء:

دیگر با فروشگاه‌های اسلحه خداحافظی کنید. در بازی Far Cry New Dawn همان‌گونه که انتظار می‌شود، عناصر بقاء وجود دارد. این به این معنی است که بیشتر سلاح‌های جدیدی که به دست می‌آورید می‌بایست با آیتم‌هایی ساخته شود که در مسیر خود پیدا کرده‌اید. یوبی‌سافت تاکنون یکی از این سلاح‌های ترکیبی را که «ارّه‌-انداز» نام دارد را به طرفداران نشان داده که درواقع یک زوبین است که تیغه‌های ارّه به سمت دشمنان شما پرتاب می‌کند. برای ساخت این اسلحه شما به زنجیر ارّه‌ی برقی، ارّه‌ی گرد، دسته‌ی دوچرخه و آیتم‌های دیگری برای سرهم کردن آن احتیاج دارید. ملحقات اسلحه، همانند دوربین آن هم به وسیله‌ی سر هم کردن آیتم‌های تصادفی‌ای همانند لوله و ابزار دیگر ساخته می‌شوند.

با این که در این بازی سلاح‌های گرم سنتی نیز وجود دارند، سلاح‌های خاص بازی مانند ارّه-اندازی که پیش‌تر به آن اشاره شد، بیشتر از همه خودنمایی می‌کنند. برای این سلاح‌ها هیچ ماد و تغییری در نظر گرفته نشده است، اما می‌توانید میزان آسیبی که وارد می‌کنند را ارتقاء بدهید.

در بازی Far Cry New Dawn سلاح‌های خاص بازی در سیستم Perk قرار داده شده‌اند و بدین ترتیب بازیکنان تشویق می‌شوند تا از این سلاح‌های جدید استفاده کنند. برخی امتیازات پِرک که توانایی‌ها و قدرت‌های شما را افزایش می‌دهند یا به آن‌ها اضافه می‌کنند، مستقیما به برخی از سلاح‌ها ربط دارند و به همین خاطر نمی‌توانید بدون تغییر دادن سلاح مورد استفاده‌ی خود به آن‌ها دست پیدا کنید.

مقر‌ها:

مقر‌های دشمنان شما که در سرتاسر نقشه‌ی بازی به چشم می‌خورند، در بازی New Dawn جان تازه‌ای می‌گیرند. آن‌چه در این بازی جدید است این است که هنگامی که یک مقر را فتح می‌کنید، الزاما به این معنی نیست که نبرد به پایان رسیده است. با این که شما در این خصوص کاملا مختار هستید، می‌توانید مقر‌هایی که تسخیر کرده‌اید را رها کنید تا افراد گروه مردان بزرگراه مجددا آن‌ها را تصاحب کنند. با این کار، فتح کردن دوباره‌ی این مقر‌ها نسبت به گذشته کار دشوارتری خواهد شد. به همین خاطر اگر دوست دارید که خودتان را با چالش‌های دشوارتری محک بزنید، می‌توانید این سیستم را امتحان کنید. سیستم جدید مقر‌ها احتمالا بیش‌تر از همه به مذاق کسانی خوش خواهد آمد که بیشتر به حالت همکاری دونفره‌ی بازی علاقه‌مند هستند و دوست دارند به همراه یک دوست به سراغ این چالش‌های دشوار بروند.

 

 

تاریخ انتشار بازی و مزایای پیش‌خرید کردن آن:

بازی Far Cry New Dawn قرار است تا در تایخ 15 فوریه برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شود. اگر شما نسخه‌ی استاندارد این بازی را پیش‌خرید کنید، Unicorn Trike را دریافت خواهید کرد که یک سه‌چرخه‌ی موتوری دوست داشتنی مجهز به سلاح گرم است.

اگر نسخه‌ی دیجیتال دولوکس 50 دلاری بازی را خریداری کنید، می‌توانید از سلاح‌ها و وسیله‌های نقلیه‌ی زیر در بازی بهره‌مند شوید:

  • پک Hurk Legacy: شامل Wrath M249، لباس‌های Hurkling و آفرود لگسی
  • پک Knight: SVD Claymore و Sidecar Motorbike
  • راکت‌انداز RAT4
  • شات‌گان M133M

 

 

منبع Digitaltrends

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.