Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نگاهی به انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime – زمانی که دوباره متولد شدم

انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime» در این مدت توانسته است رضایت طرفداران و مخاطبان جدید را به دست آورد. ولی علت موفقیت این انیمه چیست؟ در ادامه با بررسی داستان و جنبه‌های دیگر انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime سعی می‌کنیم برای این سوال پاسخی درخور پیدا کنیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

داستان انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime یا به صورت مختصر Slime درباره مردی است که در دنیای ما کشته می‌شود و بعد در یک دنیای دیگر به صورت یک اسلایم (نوعی هیولای ژله مانند یا مثل شخصیت بازی Kirby) دوباره متولد می‌شود. او در حین تولدش قدرت‌های متفاوتی به دست آورده و انیمه داستان زندگی این اسلایم به نام «ریمورو» را روایت می‌کند.

انیمه Slime جزو ژانر فانتزی و ساب‌ژانرهای معروف Isekai یا در دنیای دیگر و «بازی» (ژانری که در آن از عوامل‌ بازی‌های ویدیویی در انیمه استفاده می‌شود) است. انیمه در اصل اقتباسی از مانگا است و خود مانگا اقتباسی از رمان اصلی با کمی تغییرات است. این تغییرات هم البته توسط خود نویسنده برای نشان دادن داستان به صورت انیمه اعمال شده است.

قبلا در گیم‌نیوز ما مصاحبه‌ نویسنده داستان این انیمه را منتشر کردیم. او این داستان را با توجه به علایق خود نوشته بود و تاثیر آن در داستان کاملا مشهود است.

کلیدی‌ترین نکته داستان Slime طنز و تم شاد آن است. داستان Slime جدی نیست و خود را جدی هم نمی‌گیرد برای همین است که موفق به ساختن این تم شاد شده است. داستان انیمه به تعریف موقعیتی پیچیده نمی‌پردازد. قهرمان آن با وجود این‌که بسیار قدرتمند است و با گرفتن خصایص و قدرت‌های دشمنانش (و گاها دوستانش) بر این قدرت می‌افزاید چون وجهه انسانی دارد، بر دل آدم می نشیند. او قهرمانی تنها یا موجودی با گذشته پیچیده نیست بلکه صرفا موجود خوبی است و اطرافیانش هم به خوبی دعوت می‌کند. به خاطر همین خوبی و میلش به انجام کارهای خوب می‌تواند به دور خود دوستان جدیدی جمع کند و جامعه‌ای بسازد.

البته داستان یک ماجرای شاد و همه چیز خوب نیست. ساختن یک جامعه، تم داستان آن است. مانند هر داستانی با این تم مشکلاتی در سر راه ریمورو وجود دارد، که بزرگترین آنها همسایگان جدید او است. از هیولاهای دیگر تا نژادهای مختلف که بیشتر آنها با دیدن نیت خوب ریمورو متحد وی می‌شوند. تعداد کمی هم بر سر خصومت خود با بی‌منطقی می‌مانند معمولا با قدرت عظیم ریمورو روبرو می‌شوند.

انیمه حرف پیچیده‌ای نمی‌زند. در کل داستان می‌گوید «خوب باشید و کاری که می‌توانید امروز بکنید». و این یکی از دلایل موفقیت انیمه است چون این حرف ساده را خیلی راحت می‌گوید.

در کنار داستان شاد آن بقیه عوامل انیمه هم مهم هستند. طراحی و رنگ‌‌های انیمه بسیار عالی و چشم‌نواز هستند. این تمرکز و کیفیت عالی نشان‌دهنده زحمت و شوق تیم سازنده آن است. انیمه توانست با کارهایی مانند نشان دادن علامت سئوال به حالت ژله‌ای روی کله ریمورو بر فضای شاد انیمه Slime بیافزاید. همچنین طراحی کاراکترهای دیگر هم به چشم می‌آیند. مثال دیگر شخصیت گوبلین پیر دهکده که با پیوستن به ریمورو و دریافت نامش توسط او ناگهان به مردی قوی هیکل تبدیل می‌شود، یکی از لحظات جالب انیمه است.

نکته دیگر صداگذاری شخصیت‌ها است. طراحی و صدای کاراکترها کاملا شخصیت‌ آن‌ها را می‌سازد و به جذب مخاطب در فضای انیمه کمک شایانی می‌کند.

موفقیت انیمه Slime حاصل زحمات مجموعه نویسنده، طراحان و صداگزاران انیمه بود. حتی موسیقی آن گیرا بود. همه این عوامل در آخر دست به دست هم می‌دهند تا این انیمه مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. پس اگر خسته هستید یا صرفا فقط به دنبال چیزی هستید که شما را خوشحال کند به سراغ انیمه That Time I Got Reincarnated as a Slime بروید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.