Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بشنوید: پادکست سینمایی گیم‌نیوز ویژه جشنواره فیلم فجر ۹۷

6

در طول جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، امسال با هم فیلم‌های این جشنواره را مرور کردیم، به نقد و بررسی اغلب آثار مهم پرداختیم و ضمن اخبار جوایز و اختتامیه، یادداشتی مهم درباره‌ی جوایز امسال و انتخاب‌های داوران منتشر کردیم. با این حال، به نظر می‌رسید که موارد و نکات مهمی را از قلم انداخته‌ایم، پس تصمیم گرفتیم برای جبران کاستی‌ها و احترام به استقبال مخاطبان گیم‌نیوز از مطالب سینمایی و مخصوصا مطالب مربوط به جشنواره فیلم فجر، در پادکستی کوتاه نکات مهم از قلم افتاده را نیز تا حد امکان جمع‌آوری کنیم و این بار به گوش شما برسانیم.

در این پادکست در پنج بخش جشنواره فیلم فجر را مرور می‌کنیم.

ابتدا به خوبی‌ها و بدی‌های کلی این جشنواره می‌پردازیم. در بخش بخش اول درباره‌ی بزرگان سینمای ایران و فیلمِ مسخره‌باز بیشتر می‌شنوید.

در بخش بعدی به سراغ بازی‌ها رفته‌ایم و یک بار دیگر بازی‌های مهم بازیگران منتخب در فیلم‌های این دوره جشنواره را مرور کرده‌ایم. این بخش هم شامل صحبت‌هایی درباره‌ی جشنواره، نوید محمدزاده و مقایسه بازی‌های تکنیکی و روایی است و البته پای دنیل دی لوییس و پرویز پرستویی را هم به این جمع باز کرده‌ایم.

در بخش سوم به سراغ فیلم‌نامه‌ها رفته‌ایم و موضوع اصلی بحث فضای فیلم‌نامه‌های ایرانی و پیشرفتی که سینمای ایران در فیلم‌نامه‌نویسی داشته است بوده که جذاب و شنیدنی است.

در بخش چهارم فیلم‌برداری و کارگردانی را مورد بحث قرار داده‌ایم و در این بخش هم نکات مهمی را مرور کرده‌ایم. به کارنامه‌ی بهرام توکلی و کارگردانی تختی پرداخته‌ایم و همچنین از یک کارگردان جوان و جسور یاد کرده‌ایم که آن کسی که فکر می‌کنید نیست.

در بخش پایانی ضمن بحث درباره‌ی فیلم موردعلاقه‌ام در جشنواره امسال به یک جمع‌بندی از جشنواره می‌رسیم و ضمنا راهکاری را برای سینمای ایران جهت بهتر شدن و جهانی شدن مطرح می‌کنیم که امید است مورد توجه قرار بگیرد.

این پادکست را می‌توانید از طریق ساند کلود گوش کنید. یا در شنوتو به طور رایگان بشنوید. پادکست همچنین قابل دانلود است و می‌توانید آن را از هر دو پلتفرم یاد شده دانلود کنید و همراه داشته باشید.

قسمت ویژه‌‌ی جشنواره فیلم فجر – پادکست سینمایی گیم‌نیوز – شنوتو

 

6 نظر برای این مطلب
  1. Ali می‌گوید

    کسی پاسخگو نظرات نیست؟؟؟

  2. Ali می‌گوید

    امکان همکاری با سایت شما وجود دارد؟

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      هست. از قسمت تماس با ما اقدام کنید: https://gamene.ws/contact-page/

      1. Ali می‌گوید

        خب چکار باید بکنم؟

        1. عرفان خورسند می‌گوید

          بخش‌های لازم رو پر کنید، موضوع رو «همکاری» بذارید و مشخصات و رزومه خودتون رو برامون بفرستید

          1. Ali می‌گوید

            چشم.
            تشکر

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.