Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تمام بازی‌ های استودیوهای مایکروسافت که در دست ساخت هستند

0

تعداد زیادی از بازی‌ های استودیوهای مایکروسافت هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارند که در ادامه در گیم‌نیوز به معرفی آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشیم.

شرکت مایکروسافت سال گذشته میلادی شش استودیو جدید را خریداری و به تیم استودیو‌های خود اضافه کرد تا مهره‌های کلیدی زیادی در کنار خود داشته باشد. در میان این فهرست، تیم‌های باسابقه و نوپا که سابقه ساخت عناوین تحسین‌شده را دارند به چشم می‌خورد، از جمله Obsidian Entertainment و Ninja Theory. بدین ترتیب تعداد زیادی از بازی‌ های استودیوهای مایکروسافت هم‌اکنون در حال ساخت هستند تا مایکروسافت در رقابت با انحصاری‌های سونی خودی نشان دهد.

فیل اسپنسر، رئیس کاریزماتیک بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در مصاحبه با وب‌سایت PC Gamer اذعان داشته که نقش اصلی این شرکت، در اختیار گذاشتن «ابزار، استعداد و منابع» برای این تیم‌هاست و خود دست‌اندرکاران این استودیو‌ها تأیید کرده‌اند که فشاری از جانب مایکروسافت برای ساخت عناوین سفارشی وجود ندارد. هنوز برای اظهار نظر درباره تغییر این تیم‌ها در اثر سیاست جدید مایکروسافت (تبدیل استودیو‌های مایکروسافت به استودیو‌های ایکس‌یاکس) زود است، اما با کسب منابع و سرمایه بسیار توسط آنها، بسیار مشتاقیم تا بدانیم چه بازی‌هایی انتظارمان را می‌کشند. در ادامه اطلاعاتی که از بازی‌ های استودیوهای مایکروسافت در اختیار داریم را مرور خواهیم کرد.

بازی جدید استودیو Obsidian

Obsidian Entertainment

تاریخ تأسیس: ژوئن ۲۰۰۳

تعداد کارمندان: ۱۵۰-۲۰۰ نفر

تاریخ خریداری: نوامبر ۲۰۱۸

سابقه استودیو:

آخرین بازی استودیو کهنه‌کار اُبسیدین عنوان نقش‌آفرینی Pillars of Eternity 2 بود. این استودیو همچنین سابقه ساخت عناوینی چون Fallout: New Vegas، Tyranny، Alpha Protocol و Neverwinter Nights 2 را در کارنامه دارد. فرگوس اورکوهارت و کریس اوِلون، مؤسسین ابسیدین، پیش‌تر در استودیو Black Isle Studios مشغول به کار بوده‌اند که سابقه ساخت قسمت دوم مجموعه فال‌اوت را دارد.

بازی‌های در دست ساخت:

عنوان The Outer Worlds، که در سبک شوتر اول شخص نقش‌آفرینی قرار دارد، توسط این استودیو در دست ساخت بوده و لئونارد بویارسکی و تیم کین را پشت خود می‌بیند؛ دو بازیسازی که اولین بازی مجموعه فال‌اوت را در دهه ۹۰ خلق کردند. این زوج برای سالیان متمادی است که پروژه‌ای را با هم کار نکرده‌اند و حال که در تیم ساخت The Outer Worlds حضور دارند، انتظارات از این بازی بسیار بالا رفته است. چندی پیش بود که تاریخ انتشار احتمالی در استیم لو رفت. نشر این بازی برعهده شرکت Take-Two بوده و قرار نیست انحصاری ایکس‌باکس باشد چرا که پیش از خریداری توسط مایکروسافت استارت ساخت آن زده شده است.

ابسیدین تاکنون به‌شکل فعالانه‌ای در حال پشتیبانی از Pillars of Eternity 2 بوده و پچ‌ها و به‌روزرسانی‌های زیادی برای آن منتشر کرده است. آخرین بسته الحاقی این بازی در دسامبر گذشته منتشر شد. تیم پشت این مجموعه احتمالاً در حال کار روی پروژه جدیدی هستند که می‌تواند در انحصار مایکروسافت باشد.

InXile Entertainment

تاریخ تأسیس: اکتبر ۲۰۰۲

تعداد کارمندان: ۸۵ نفر

تاریخ خریداری: نوامبر ۲۰۱۸

سابقه استودیو:

این استودیو طی دو سال گذشته عناوین گشت و گذار در سیاه‌چال The Bard’s Tale 4: Barrow’s Deep، اسپین‌آف واقعیت مجازی The Mage’s Tale و نقش‌آفرینی Torment: Tides of Numenera را ساخته است. از شاخص‌ترین بازی‌های InXile می‌توان به عنوان Wasteland 2 اشاره کرد که دنباله بازی نقش‌آفرینی محصول ۱۹۸۸ بوده و در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. برایان فارگو، مدیرعامل این استودیو، قسمت اول مجموعه Wasteland را ساخته است.

بازی‌های در دست ساخت:

پروژه بزرگ InXile، قسمت سوم مجموعه Wasteland است که در «اواخر ۲۰۱۹» منتشر خواهد شد. این بازی قرار است زاویه دوربین ایزومتریک داشته، از المان‌های تاکتیکی و مبتنی بر تیم برخوردار باشد و در نسخه آخرالزمانی ایالت کلرادو جریان داشته باشد. داستان بازی ادامه مستقیم قسمت دوم است.

InXile نیز همچون ابسیدین پشتیبانی کاملی از آخرین بازی خود کرده است. این استودیو انتشار ویرایش مخصوص کارگردان این بازی را در ژوئن ۲۰۱۹ در برنامه دارد.

Ninja Theory

تاریخ تأسیس:  مارس ۲۰۰۰

تعداد کارمندان: ۱۰۰ نفر

تاریخ خریداری: ژوئن ۲۰۱۸

سابقه استودیو:

آخرین و البته شناخته‌شده‌ترین بازی استودیو نینجا تئوری، عنوان بسیار تحسین‌شده Hellblade: Senua’s Sacrifice است. هک‌اند‌اسلش روان‌شناسانه‌ای که با طراحی بی‌نظیر و موضوع خاص، توجه زیادی را به خود و استودیو سازنده‌اش جلب کرد. از دیگر بازی‌های این استودیو می‌توان به DmC: Devil May Cry و Enslaved: Odyssey to the West اشاره کرد.

بازی‌های در دست ساخت:

هنوز مشخص نیست. پیش از خریداری این استودیو توسط مایکروسافت، کارگردان ارشد نوآوری آن، تمیم آنتونیادس، به PC Gamer گفته بود که نینجا تئوری در حال کار روی مجموعه‌ای از بازی‌های بزرگ و کوچک با موضوعات متفاوت است، از جمله بازی‌های واقعیت مجازی. وی اذعان داشته بود که پرداختن موضوع Hellblade به مشکلات روانی، لزوماً به این معنا نیست که بازی‌های آینده نیز به یک معضل بزرگ خواهند پرداخت، بلکه اعضای دیگر استودیو در حال کار روی بازی‌های سنتی‌تر و فان‌تر هستند. آنتونیادس بیان داشته که شخصاٌ متمایل عنوانی مربوط به «مسیر شخصی یک قهرمان» بسازند، مشابه بازی ICO که برای کنسول PS2 ساخته شده بود.

اسپنسر در ماه نوامبر اشاره کرده بود که رونمایی از پروژه بعدی نینجا تئوری زمانی در سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود:

نه تنها دیدن کارهای پیشین نینجا تئوری، بلکه انتظار برای سال آینده و چیز‌هایی که ممکن است در راه باشند هیجان‌انگیز است.

محتوای پس از انتشار Forza Horizon 4

Playground Games

تاریخ تأسیس: اوایل ۲۰۱۰

تعداد کارمندان: ۴۰۰ نفر

تاریخ خریداری: ژوئن ۲۰۱۸

سابقه استودیو:

پلی‌گراند را همگی به‌عنوان استودیو پشن مجموعه دوست‌داشتنی فورترا هورایزن می‌شناسند. آخرین بازی این مجموعه، Forza Horizon 4، یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای آرکید در چند سال اخیر است.

بازی‌های در دست ساخت:

شایعات می‌گویند که پلی‌گراند در حال کار روی قسمتی از مجموعه Fable است. این استودیو در سال ۲۰۱۷ ابراز داشته بود که مایل است خود را با عنوانی در ژانری متفاوت آزمایش کند و در سال گذشته دفتر جدیدی برای ساخت عنوانی جدید تأسیس کرد. کمی بعد شایعه شد که بازی بعدی این استودیو یک نقش‌آفرینی جهان‌باز خواهد بود. در ادامه یوروگیمر گزارش داد که تیمی ۲۰۰ نفره در این استودیو در حال کار روی قسمت جدید Fable هستند.

خریداری استودیو توسط مایکروسافت پس از انتشار گزارش مذکور انجام شد که به شایعات ساخت Fable توسط پلی‌گراند دامن زد. مایکروسافت بارها ناظر ساخت قسمتی از این مجموعه در استودیو Lionhead بوده است که در سال ۲۰۱۶ تعطیل شد. علاوه بر قسمت احتمالی بعدی Fable، پیش‌بینی ساخت قسمت دیگری از فورتزا هورایزن توسط پلی‌گراند دشوار نیست.

Compulsion Games

تاریخ تأسیس: ۲۰۰۹

تعداد کارمندان: ۴۰-۵۰ نفر

تاریخ خریداری: ژوئن ۲۰۱۸

سابقه استودیو:

بازی متوسط We Happy Few که به کمک کمپین کیک‌استارتر ساخته شد آخرین بازی این استودیو است. از دیگر ساخته‌های آن می‌توان به پازل-پلتفرمر Contrast اشاره کرد که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.

بازی‌های در دست ساخت:

Compulsion هنوز در حال پشتیبانی از We Happy Few بوده و انتشار یک بسته الحاقی شامل سه مینی‌ داستان و حالت سندباکس آزاد را در برنامه دارد. هنوز هیچ اطلاعاتی از پروژه بعدی این استودیو در دست نیست.

Undead Labs

تاریخ تأسیس: نوامبر ۲۰۰۹

تعداد کارمندان: ۶۰ نفر

تاریخ خریداری: ژوئن ۲۰۱۸

سابقه استودیو:

آندد تاکنون فقط دو بازی ساخته است: دو قسمت از مجموعه زامبی‌محور State of Decay که عناوین قابل‌توجهی بوده‌اند.

بازی‌های در دست ساخت:

قسمت سوم State of Decay؛ اگرچه هنوز چیز زیادی از آن نمی‌دانیم. مت بوتی، رئیس استودیو‌های ایکس‌باکس سال گذشته اذعان داشت که این استودیو پروژه‌های دیگری نیز در برنامه خواهد داشت، اما فعلاً تمرکز روی State of Decay 3 است.

استودیو تازه تأسیس مایکروسافت

The Initiative

تاریخ تأسیس: ۲۰۱۸

تعداد کارمندان: نامشخص

تاریخ خریداری: مایکروسافت تأسیس این استودیو جدید را تقریباً همزمان با خبر خریداری استودیو‌های مذکور اعلام کرد.

سابقه استودیو:

هیچ! این استودیو به‌تازگی تأسیس شده و هنوز اثری در کارنامه دارد. درل گالاگر، رئیس پیشین استودیو خوشنام کریستال داینامیکس، ریاست The Initiative را بر عهده دارد.

بازی‌های در دست ساخت:

هیچ ایده‌ای نداریم! شابد حتی خبری از ساخت یک بازی توسط این استودیو نباشد. گالاگر سال گذشته در مصاحبه‌ای با Venturebeat گفته بود که تمرکزش روی دستیابی به یک فرصت و ساخت عنوانی خارق العاده است. وی اذعان داشته که حمایت و آزادی عمل لازم را هم برای اینکار دارد.

Mojang

تاریخ تأسیس: ۲۰۰۹

تعداد کارمندان: ۷۵ نفر

تاریخ خریداری: ۲۰۱۴

سابقه استودیو: 

نام Mojang همواره در کنار اثر بسیار محبوب و تحسین‌شده ماینکرفت می‌آید. با این حال علاوه بر ماینکرفت، این استودیو سابقه ساخت بازی‌های Caller’s Bane و Crown and Council را نیز در کارنامه دارد.

بازی‌های در دست ساخت:

علاوه بر توسعه ادامه‌دار ماینکرفت، Mojang در حال کار بر روی یک اسپین‌آف برای این بازی است که Minecraft Dungeons نام دارد. این بازی گشت و گذار در سیاه‌چال، در جریان رویداد Minecon 2018 معرفی شد تاریخ انتشار آن احتمالاً در همین سال میلادی جاری خواهد بود. Dungeons قرار است یک کو-آپ چهارنفره با سیستم لوت و البته تعداد زیادی بلوک باشد.

Rare

تاریخ تأسیس: ۱۹۸۵

تعداد کارمندان: ۱۰۰-۲۰۰ نفر

تاریخ خریداری: ۲۰۰۲

سابقه استودیو:

Rare کهنه‌کارترین استودیو بازی‌سازی مایکروسافت است که سالیان سال بازی‌های بزرگ و کوچک ساخته و برای همگان شناخته‌شده است. از معروف‌ترین بازی‌های این استودیو می‌توان به Donkey Kong Country، Goldeneye، Banjo Koonzie و Perfect Dark اشاره کرد. اگر این بازی‌ها را در خاطر ندارید، پس احتمالاً باید آخرین اثر Rare را بشناسید: Sea of Thieves.

بازی‌های در دست ساخت:

Sea of Thieves در ماه مارس ۲۰۱۸ عرضه شد و پشتیبانی از آن همچنان ادامه خواهد داشت. غیر از این بازی، از دیگر پروژه‌های در حال پیشرفت Rare اطلاعاتی در دست نداریم. یک تریلر که در جریان E3 2018 پخش شد نشان می‌داد که Rare با همکاری DaLaLa Studios در حال کار روی یکی از قسمت‌های مجموعه Battletoads است.

343 Industries

تاریخ تأسیس: ۲۰۰۷

تعداد کارمندان: ۴۰۰-۵۰۰ نفر

سابقه استودیو:

بزرگ‌ترین و احتمالاً مشهورترین استودیو مایکروسافت که در سال ۲۰۰۷ با هدف کار روی مجموعه انحصاری پرطرفدار ایکس‌باکس، Halo، تأسیس شد. این استودیو تاکنون قسمت‌های چهارم و پنجم هیلو را ساخته و دو عنوان Halo Anniversary و The Master Chief Collection را در همکاری با سازندگان دیگر عرضه کرده است. دیگر پروژه‌های سابق 343 همگی مربوط به مجموعه هیلو هستند از جمله Halo Wars 2 که با همکاری استودیو Creative Assembly ساخته شد.

بازی‌های در دست ساخت:

Halo Infinite؛ یکی از بزرگ‌ترین و موردانتظارترین بازی‌ های استودیوهای مایکروسافت که دنباله مستقیم این مجموعه است. مایکروسافت تاکنون جزئیات بسیار کمی از هیلو بعدی منتشر کرده و رونمایی از آن صرفاً در قالب یک دمو از موتور بازیسازی جدید آن در E3 2018 صورت گرفته است. شایعات می‌گویند که اینفینیت از عناصر نقش‌آفرینی بیشتری نسبت به بازی‌های پیشین مجموعه استفاده خواهد کرد و احتمالاً این بازی در فهرست عناوین لانچ کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس قرار خواهد داشت. به‌علاوه می‌دانیم که این بازی برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه می‌شود.

343 هنوز هم از The Master Chief Collection دست نکشیده است. با اینکه تاکنون چندین شایعه مختلف، خبر از عرضه قریب الوقوع این کالکشن برای رایانه‌های شخصی خبر می‌دهند، هنوز هیچ اقدامی توسط 343 و مایکروسافت انجام نشده است.

Gears 5 Kait Hero

The Coalition

تاریخ تأسیس: فوریه ۲۰۱۰

تعداد کارمندان: بیش از ۲۵۰ نفر

سابقه استودیو:

مایکروسافت این استودیو را در ابتدا با نام Zipline Studios تأسیس کرد و بعدتر نام آن را به Coalition تغییر داد. این استودیو وظیفه کار روی مجموعه بسیار محبوب Gears of War را برعهده داشته و تاکنون دو عنوان Ultimate Edition و GeOW 4 را به آن اضافه کرده است.

بازی‌های در دست ساخت:

نسخه پنجم Gears of War یکی از بزرگ‌ترین بازی‌ های استودیوهای مایکروسافت است که در دست ساخت قرار داد و طبق چیزهایی که تا حالا منتشر شده، تفاوت زیادی با قسمت‌های پیشین مجموعه خواهد داشت. تریلری که از این بازی منتشر شده تمرکز بسیار بیشتری روی گشت و گذار در محیط نسبت به بازی‌های دیگر گیرز آو وار دارد. این استودیو یک بازی دیگر هم از مجموعه گیرز در دست ساخت دارد: عنوان استراتژی نوبتی Gears: Tactics.

 

Turn 10 Studios

تاریخ تأسیس: ۲۰۰۱

تعداد کارمندان: ۲۰۰-۴۰۰ نفر

سابقه استودیو:

ترن 10 توسط مایکروسافت برای ساخت بازی‌های شبیه‌ساز رمسابقات اتومبیلرانی فورتزا تأسیس شده و از آن زمان تاکنون مجموعه‌ای از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز مسابقات تاریخ را ساخته است. آخرین نسخه از مجموعه Forza Motorsport در سال ۲۰۱۷ عرضه شد.

بازی‌های در دست ساخت:

هنوز رونمایی رسمی از Forza Motorsport 8 صورت نگرفته، اما تقریباً می‌توان با اطمینان از کار روی آن توسط ترن 10 سخن گفت. از زمان عرضه قسمت هفتم در سال ۲۰۱۷، این استودیو به‌صورت منظم درحال پشتیبانی و عرضه بسته‌های الحاقی برای آن بوده است.

بیشتر از همه منتظر کدامیک از بازی‌ های استودیوهای مایکروسافت هستید؟ با ما در میان بگذارید.

منبع PC Gamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.