Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بررسی یک تئوری: چه رازی میان خاندان استارک و وایت‌ واکرها وجود دارد؟

2

دیگر چیزی به آغاز فصل هشتم و پایانی سریال Game of Thrones باقی نمانده است و با نزدیک شدن به این تاریخ، طرفداران در حال جمع‌بندی تئوری‌ و پیش‌بینی‌های خود در مورد چگونگی پایان این مجموعه هستند. به همین مناسبت سعی داریم تا در مقاله‌ای به بررسی تئوری رابطه‌‌ی میان خاندان استارک و وایت‌واکرها بپردازیم. بنابراین در ادامه مطلب با گیم‌نیوز همراه باشید.

توجه: این مقاله قسمت‌هایی از داستان سریال Game of Thrones و مجموعه کتاب‌های نغمه‌ی یخ و آتش را لو می‌دهد. بنابراین اگر هنوز موفق به مشاهده و یا مطالعه این مجموعه نشده‌اید، از خواندن ادامه مطلب خودداری کنید.

در قسمت اول فصل نخست Game of Thrones ما با خانواده‌‌ی استارک آشنا می‌شویم؛ خانواده‌ای که از همان ابتدا بسیاری از طرفداران را شیفته‌ی خود می‌کند. این خانواده از ند، کتلین، راب، سانسا، آریا، برن، ریکان و به نوعی جان اسنو تشکیل می‌شد. اگرچه تا به حال برخی از اعضای این خانواده کشته شده‌اند اما استارک‌های باقی مانده نقش کلیدی در سرنوشت وستروس خواهند داشت.

سریال Game of Thrones خاندان استارک را به عنوان آدم خوب‌های وستروس معرفی می‌کند اما این خاندان همیشه هم شخصیت خوب داستان نبوده است و در برخی موارد روش‌های نامتعارفی را در پیش می‌گیرد. برای مثال، در فصل اول ند استارک در حالی که فرزندان خود را به همراه دارد، سر یکی از مردان فراری نگهبانان شب را قطع می‌کند و پس از آن است که هر کدام از فرزندان ند وظیفه‌ی بزرگ کردن یک دایرولف را برعهده می‌گیرند. از همان ابتدای سریال Game of Thrones می‌توان گفت که این خانواده به رسوم خشن، سخت و جادوهای مرموز اجداد خود پایبند است.

برن به کلاغ سه چشم تبدیل می‌شود و می‌تواند با وارگ کردن به بازه‌های زمانی مختلف سفر کند و کنترل موجودات را به دست بگیرد، آریا با پیوستن به مردان بدون‌چهره، قاتلی خونسرد است و جان اسنو با برخاستن از مرگ به یک پادشاه قدرتمند تبدیل می‌شود.

خون خاندان استارک با رازهای باستانی وینترفل (Winterfell)، دیوار (The Wall)، نایت کینگ و ارتش مردگان گره خورده است؛ رازهایی که ممکن است به نحوه‌ی پایان این مجموعه‌ی حماسی اشاره داشته باشند.

بنابر افسانه‌ها، خاندان استارک 8 هزار سال قبل و پس از شب طولانی (The Long Night) شکل گرفته‌ است.در شب طولانی بود که وایت واکرها برای نخستین‌بار به سرزمین‌های جنوبی حمله کردند و با توجه به افسانه‌ها، وایت واکرها با تلاش فرزندان جنگل و منجی موعد دنیای نغمه یعنی آزور آهای (Azor Ahai) شکست خوردند.

پس از شکست، وایت واکرها عقب‌نشینی کردند و برندون معمار تصمیم گرفت تا برای عقب نگه داشتن آن‌ها، دیوار را بنا کند. علاوه بر دیوار، برندون وظیفه‌ی ساخت قلعه‌ی وینترفل را برعهده داشته است. پس از آن برندون معمار خاندان استارک را پایه‌گذاری کرده و این خاندان هزاران سال به عنوان پادشاهان زمستان حکومت کرده‌اند.

پس از مدتی گروهی با نام اندال‌ها (Andal) از آن سوی دریا به وستروس حمله کردند و فرهنگ و دین جدیدی را با خود به همراه آوردند. از میان تمام سرزمین‌های وستروس، تنها پادشاهان شمال در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند و سر تعظیم فرو نیاوردند. به همین دلیل است که استارک‌ها هنوز هم از همان فرهنگ نخستین انسان‌ها (First Men) برخوردارند و خدایان قدیم را پرستش می‌کنند. خاندان استارک بر این باورند که به دلیل همین نوع پرستش است که قادرند تا حوادثی را به یاد آورند که دیگر مردم وستروس در درک آن عاجز هستند.

شعار‌ خاندان استارک جمله‌ی زمستان در راه است (Winter Is Coming)، می‌باشد که به طور واضح خطر بازگشت زمستان را گوش زد می‌کند. همچنین ممکن است که اسم قلعه‌ی وینترفل (به Winter Fell توجه کنید) به مکانی که وایت واکرها شکست خورده‌اند اشاره داشته باشد.

وینترفل برروی چشمه‌های آب‌گرمی ساخته شده است که مردم را در روزهای سرد زمستان گرم نگه می‌دارد. همچنین تاج پادشاهی خاندان استارک یک تاج آهنی با شمشیرهایی است که این جنس آهن می‌تواند به سلاحی برای مبارزه با وایت واکرها اشاره داشته باشد.

در سرداب‌های وینترفل، پادشاهان مرده خاندان استارک شمشیرهایی از جنس آهن در دست دارند و گفته می‌شود که وایت واکرها از آهن متنفرند. همچنین با توجه به این که وینترفل و دیوار هر دو به دست برندون معمار ساخته شده‌اند، بنابر افسانه‌ها، ممکن است که وینترفل هم به مانند دیوار از جادوهایی برای محافظت و جلوگیری از نفوذ وایت واکرها استفاده کند.

گفته می‌شود که همیشه باید یک استارک در وینترفل حضور داشته باشد و این خاندان وظیفه‌ای باستانی برای محافظت از شمال در مقابل وایت واکرها دارد. حال باید پرسید که چرا افسانه‌ها به خاندان استارک برای حفاظت از شمال اشاره می‌کنند؟

در طول دیوار 19 قلعه وجود دارد که در حال حاضر بسیاری از آن‌ها متروکه هستند. قدیمی‌ترین آن‌ها قلعه‌ی نایت‌فورت (Nightfort) است و از آن به عنوان مکانی مرموز و شیطانی یاد می‌شود که رازهای بسیاری در مورد وایت واکرها در درون خود پنهان کرده است.

داستان‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند موجودی ناشناخته شبانه با آمدن به این قلعه، افراد مختلف را می‌کشد و آن‌ها را به برده‌هایی مطیع تبدیل می‌کند. قدیمی‌ترین افسانه‌ی نایت فورت به فردی با نام نایتس کینگ (Night’s King) اشاره می‌کند. آن‌طور که به نظر می‌رسد، این فرد با شخصیت نایت کینگ که در سریال شاهد حضور آن هستیم، متفاوت است؛ چراکه نایتس کینگ یکی از فرماندهان ارشد نگهبانان شب می‌باشد.

بنابر افسانه‌ها، نایتس کینگ با زنی به سردی یخ و با چشمانی شبیه به ستاره‌های آبی آشنا می‌شود که به نظر می‌رسد این زن یک وایت واکر باشد. نایتس کینگ تصمیم به ازدواج با این زن مرموز می‌گیرد و این دو در کنار هم ضمن حکومت بر قلعه‌ی نایت‌فورت، پیشکش‌هایی تقدیم وایت واکرها می‌کنند. این بدان معناست که ممکن است آن‌ها فرزندان خود را تقدیم وایت واکرها می‌کرده‌اند. درست به مانند آن‌چه که کرستر (Craster) در سریال انجام می‌داد.

نایتس کینگ و ملکه‌ی او 13 سال حکومت کردند و سرانجام توسط پادشاه استارک‌ها یعنی برندون کشته شدند. پس از آن نام نایتس کینگ از تمام اسناد تاریخی حذف و بر زبان آوردن نام او ممنوع شد. همین موضع سبب فراموشی نام او از ذهن انسان‌ها شد.

به نظر شما چرا نام نایتس کینگ اینقدر مهم است؟

بنابر گفته‌ی بزرگان خاندان استارک، نایتس کینگ برادر برندون بوده و او نیز یک استارک است. حال سوال اصلی این است که آیا یک استارک با وایت واکرها ازدواج کرده و پیمان صلح بسته است؟

اگر بخواهیم صادق باشیم، نمی‌توان به طور قطع به افسانه‌ها اعتماد کرد؛ چراکه اتفاقات ذکر شده هزاران سال پیش رخ داده‌اند و کسی از صحت آن‌ها خبر ندارد. اما داستان‌هایی وجود دارد که سرنخی از درستی این افسانه به ما می‌دهند. همچنین به طور قطع می‌توان گفت که وایت واکرها در قلعه‌ی نایت‌فورت حضور داشته‌اند.

از جمله‌ی این سرنخ‌ها می‌توان به دروازه‌ی سیاه (Black Gate) اشاره کرد. این دروازه مخفی مرموز در زیر قلعه‌ی نایت‌فورت قرار دارد. نکته‌ی قابل توجه این است که دروازه یاد شده هم سن دیوار است. این دروازه دقیقا شبیه به همان چیزیست که می‌توان از طریق آن به ارتباط با آن‌سوی دیوار و وایت واکرها پرداخت و هدایایی تقدیم آن‌ها کرد. آیا نایت‌فورت برای تقدیم هدایا به وایت واکرها طراحی شده است؟ برای هزاران سال نایت‌فورت اصلی‌ترین قلعه‌ی دیوار بوده و احتمالا مستقیما توسط برندون معمار برای ارتباط با وایت واکرها ساخته شده است.

یکی از تئوری‌های معروف طرفداران این است که وایت واکرها در شب طولانی شکست نخورده‌اند و عقب نشینی آن‌ها بر اساس یک توافق صلح بوده است. با توجه به اطلاعات موجود در مجموعه‌ی نغمه، می‌دانیم که برخی از نبردهای شمال با ازدواج یک استارک و یکی از دختران پادشاده دشمن پایان می‌یافتند. بنابراین شاید شب طولانی با ازدواج یک استارک و وایت واکر خاتمه یافته است.

پس شاید تقدیم پیشکش‌ به وایت واکرها بخشی از توافق بوده و پس از آن برندون معمار به کمک وایت واکرها دیوار را ساخته است. تمام این موارد تئوری هستند و حتی در صورت درست بودن آن‌ها، این توافق به دست فراموشی سپرده شده است. با این حال در صورت درست بودن این تئوری، خون وایت واکرها در رگ‌های خاندان استارک جریان دارد.

آیا هدف نایت کینگ از لشکر کشی به جنوب گرفتن پیشکش‌های خود است؟ آیا با رسیدن او به وینترفل شاهد توافق جدیدی خواهیم بود؟ در هر صورت خاندان استارک نقشی پررنگ برای تعیین آینده‌ی وستروس در فصل هشتم  Game of Thrones و همچنین مجموعه کتاب‌های نغمه‌ی یخ و آتش ایفا خواهد کرد.

فصل هشتم و پایانی Game of Thrones در تاریخ یک‌شنبه 25 فروردین ماه 1398 (14 آوریل 2019 میلادی) آغاز می‌شود.

2 نظر برای این مطلب
  1. Aboluvuh می‌گوید

    همه ی این تئوری ها ریده شد بش

  2. Omid می‌گوید

    خیلی خوب بود خیلی زیبا به خیلی از اطلاعات ریز این سریال اشاره کرده بود که پیدا کردنش خیلی سخته
    ممنون از سایت و نویسنده محترم

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.