Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۵ اپیزود که باید پیش از آغاز فصل هشتم Game of Thrones ببینید

0

بعد از تقریبا 70 ساعت نمایش تلویزیونی و همچنین بیش از یک دهه انتظار، سریال Game of Thrones در حال نزدیک شدن به پایان خود است. حال با توجه به اینکه تقرییا دو سال از انتشار فصل هفتم می‌‎گذرد، بسیاری از طرفداران تصمیم گرفته‌اند تا به تماشای هر 67 اپیزود منتشر شده بپردازند و در کنار آن تئوری‌های مختلف خود برای پایان این دنیای حماسی را آماده کنند.

با این حال بسیاری از طرفداران زمان کافی برای دیدن تمام اپیزودها را ندارند. با توجه به این موضوع، در این مطلب سعی داریم تا به معرفی 5 اپیزود که نقشی کلیدی برای درک هرچه بهتر فصل هشتم Game of Thrones دارند، بپردازیم. بنابراین در ادامه این مطلب با گیم‌نیوز همراه باشید.

فصل اول، اپیزود اول – Winter is Coming

ایپزود اول Game of Thrones از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این اپیزود به معرفی شخصیت‌ها و جایگاه هر شخص در این دنیای حماسی می‌پردازد. همچنین در این قسمت است که تماشاگران برای نخستین‌بار با وایت واکرها آشنا می‌شوند. اگرچه مدت زمان پرداختن به وایت واکرها کوتاه است اما همین دیدار کوتاه هم باعث ایجاد ترس و اضطراب در بیننده می‌شود.

در این قسمت باید به حوادث مهمی نظیر ملاقات ند استارک و رابرت براتیون در سردابه وینترفل و مکالمه بین این دو دقت کرد.

فصل پنجم، اپیزود هشتم – Hardhome

تمرکز اصلی فصل هشتم Game of Thrones برروی نبرد میان دنیای زندگان و مردگان خواهد بود. بنابراین توجه به چگونگی برخورد آن‌ها بسیار مهم است. Hardhome تنها اپیزود Game of Thrones است که به نمایش نبردی وسیع میان انسان‌ها و وایت واکرها می‌پردازد؛ نبردی که نایت کینگ در آن حضور دارد و می‌تواند با توانایی‌های باورنکردنی خود، افراد مرده را با دیگر برای نبرد علیه انسان‌ها فرا بخواند.

وایت واکرها تنها به وسیله‌ی شیشه‌ی اژدها و فولاد والریایی کشته می‌شوند. حتی با وجود داشتن این تجهیزات، برخی از بهترین جنگ‌جویان در رویایی با وایت واکرها شکست می‌خورند.

مهم‌ترین نکته این اپیزود توانایی نایت کینگ در زنده کردن انسان‌های کشته شده است. بنابراین با هر نبرد تعداد ارتش مردگان افزایش می‌یابد و همین موضوع به مشکلی بزرگ برای محافظان سرزمین‌های جنوبی تبدیل خواهد شد. این اپیزود می‌تواند نکات خوبی از سبک مبارزه ارتش مردگان در اختیار ما قرار دهد.

فصل ششم، اپیزود پنجم – The Door

در این اپیزود برن سفری مهم به گذشته دارد؛ سفری که اطلاعات مهمی در خصوص هودور و سرگذشت او در اختیار بیننده قرار می‌دهد. همچنین در این اپیزود است که جزئیاتی از نحوه‌ی به وجود آمدن نایت کینگ توسط فرزندان جنگل نمایش داده می‌‎شود.

با توجه به این اپیزود، فرزندان جنگل تصمیم می‌گیرند تا برای نجات سرزمین خود از دست نخستین انسان‌ها، نیروهای محافظی را به رهبری نایت کینگ به وجود آورند. با این حال نقشه‌ی آن‌ها طبق برنامه پیش نمی‌رود و با شکل‌گیری وایت واکرها، زندگی انسان‌ها و حتی فرزندان جنگل در معرض خطر قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین نکته‌ی The Door نحوه‌ی به وجود آمدن نایت کینگ و همچنین تبدیل شدن برن به کلاغ سه چشم است.

فصل ششم، اپیزود دهم – The Winds of Winter

در The Winds of Winter است که بالاخره شاهد تبدیل شدن سرسی به ملکه‌ای دیوانه هستیم. ملکه‌ای که تصمیم به نابودی بخشی از شهر خود و مردمان حاضر در آن می‌گیرد. بالاخره در این اپیزود هویت واقعی جان اسنو آشکار می‌شود که بر اساس آن او یک حرام‌زاده نیست و تنها وارث بر حق تخت آهنین است. همچنین دنریس با هدف رفتن به سرزمین مادری خود یعنی دراگون استون، اسوس را ترک می‌کند.

فصل هفتم، اپیزود هفتم – The Dragon and the Wolf

The Dragon and the Wolf اطلاعات بیشتری از گذشته‌ی جان در اختیار ما قرار می‌دهد و رسما لیانا استارک و ریگار تارگرین را به عنوان پدر و مادر واقعی او معرفی می‌کند. بنابراین جان تنها وارث تخت آهنین است؛ وارثی که هیچکس به‌ جز سم و برن از آن خبر ندارد.

در این اپیزود شخصیت‌های کلیدی داستان تصمیم مهمی در انتخاب جناح خود می‌گیرند که با توجه به آن، جیمی نیز سرسی را به منظور حفاظت از زندگان علیه مردگان ترک می‌کند. در دقایق پایانی فصل هفتم است که بالاخره دیوار فرو می‌ریزد و ارتش مردگان با عبور از آن به سمت وینترفل حرکت می‌کنند.

تنها شش اپیزود دیگر به پایان سریال Game of Thrones باقی مانده است. آیا نایت کینگ با شکست قهرمانان داستان بر تخت آهنین می‌نشیند یا سرنوشت چیزی دیگری را برای قهرمانان داستان تدارک دیده است.

فصل هشتم و پایانی Game of Thrones در تاریخ یک‌شنبه 25 فروردین ماه 1398 (14 آوریل 2019 میلادی) آغاز می‌شود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.