Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

اطلاعات بیشتر از قابلیت‌های پلی استیشن ۵ منتشر شد

0

سونی با وجود این‌که در E3 امسال حضور ندارد، روند انتشار اخبار جدید از کنسول نسل بعدش یعنی پلی استیشن 5 و قابلیت‌های آن را متوقف نکرده است.

سونی که این بار بر روی قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبلی کنسول پلی استیشن 5 تاکید زیادی دارد، در صدد عرضه‌ی کنسول نسل بعد خود، به صورت قطره‌چکانی اطلاعاتی را از این کنسول منتشر می‌کند.

در گفتگوی «جیم رایان» رئیس بخش سرگرمی سونی با سایت سی‌نت، او درباره‌ی قابلیت‌های پلی استیشن 5 اطلاعات تازه‌ای به ما داده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های رایان، «بازی میان-نسلی» است. به این معنا که کسانی که کنسول پلی استیشن 5 را انتخاب می‌کنند، قادر خواهند بود بازی‌های پلی استیشن 4 خود را در کنسول جدید اجرا کرده و آن‌‌ها را ادامه دهند.

نه تنها این موضوع، بلکه رایان تایید کرده که لیست دوستان پلی استیشن از نسل قبل به نسل جدید منتقل خواهند شد.

صرف نظر از این‌که روش اجرای بازی‌های نسل قبل در کنسول جدید چه باشد، ما قادر به انتقال جامعه‌ی قبلی به نسل بعد خواهیم بود.

به گفته‌ی رایان، بازی‌کنندگان به هیچ وجه بر سر دوراهی قرار نمی‌گیرند و می‌توانند دوستی خود را حفظ کنند.

ظاهرا عقب ماندن سونی در رقابت با مایکروسافت بر سر ویژگی پشتیبانی از بازی‌های نسل گذشته، این شرکت را کاملا در این باره مصمم کرده است.

جیم رایان قبلا تایید کرده بود که داشتن این ویژگی برای سونی و کنسول نسل بعدی آن، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

رایان همچنین در این گفتگو اشاره کرده که هارد SSD جدید پلی استیشن 5 که به صورت اختصاصی برای این کنسول طراحی و ساخته شده است، در نسخه‌ی معمولی کنسول به کار گرفته خواهد شد و مربوط به یک نسخه‌ی ویژه و بسیار سریع پلی استیشن 5 نیست.

رایان همچنین درباره‌ی قابلیت‌های دیگر این کنسول از جمله پشتیبانی از وضوح تصویر 4K با 120 هزتر فرکانس برای کسانی که تلویزیون‌هایی با پشتیبانی از این تکنولوژی دارند صحبت کرده است. 120 هزتر نرخ تجدیدی نزدیک به دو برابر آن چیزی است که تلویزیون‌های معمولی ارائه می‌دهند.

رایان درباره‌ی این‌که چرا سونی پیش از رونمایی از محصول خود درباره‌ی قابلیت‌های آن این همه صحبت می‌کند گفت که این یک اقدام برای پیشگیری از لیک شدن‌ اطلاعات است. در حال حاضر کیت‌های توسعه‌ی پلی استیشن 5 برای استودیوهای خارج از سونی ارسال می‌شوند و همین موضوع می‌تواند منبعی برای درز اطلاعات باشد.

رایان گفته که می‌خواهد طرفداران پلی استیشن جزئیات «دقیق و شفاف»ی را درباره‌ی این کنسول داشته باشند تا این‌که «چرت و پرت‌های بی‌اساس» را بشنوند.

با این حال، به نظر می‌رسد که تا عرضه‌ی پلی استیشن 5 راه زیادی مانده است. رایان می‌گوید:

این تازه شروع ماجرای معرفی [این کنسول] است.

هنوز از این که سونی چه زمانی این کنسول را رسما رونمایی کند خبری نیست.

پیش‌تر تایید شده بود که این کنسول حداقل تا آوریل 2020 میلادی به بازار عرضه نخواهد شد. اطلاعات بیشتر از این کنسول به مرور منتشر می‌شوند.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.