Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۶ چیزی که از انتشار نسخه خانگی فیلم Captain Marvel فهمیدیم

0

فیلم Captain Marvel با 1.2 میلیارد دلاری که در طی اکران خود بر پرده سینماها به خانه آورد، موفقیتی در باکس آفیس به حساب می‌آید. این رقم بزرگی است چرا که این مقدار در همان بازه زمانی سه ماهه‌ای اتفاق افتاد که انتقام جویان: بازی آخر نیز با اکرانش 2.7 میلیارد دلار درآمدزایی کرد. مردم فیلم‌های مارول را دوست دارند و البته که وقتی نسخه فیزیکی فیلم کاپیتان مارول در 11 ماه جون و با کیفیت بلوری و 4K بیرون می‌آید، طرفداران این مجموعه فیلم‌ها این یکی را هم به خانه می‌برند.

با زیر و رو کردن تمامی جزئیات در مورد خود فیلم، نحوه تولید آن، و دیگر موارد جالب آن، 16 نکته پیدا کردیم که قبلا از آن‌ها بی‌خبر بودیم. در این مطلب آنچه را از فیلم Captain Marvel فهمیدیم، از نحوه کار کردن تکنولوژی تمدن کری تا کور شدن یک چشم نیک فیوری، را به شما معرفی می‌کنیم:

1. دکمه پیجر نیک فیوری برای درخواست کمک از کاپیتان مارول را می‌توان در ابتدای فیلم دید

خیلی از موارد در صحبت‌های آنا بودِن و رایان فلک، کارگردانان فیلم، در مورد فیلم کاپیتان مارول برملا شد. بعد از اینکه کارول به داخل یکی از شعبه‌های شرکت ریدیوشَک سقوط می‌کند، دستگاهی را برای برقرار ارتباط با یون-روگ سرهم‌بندی می‌کند. دکمه شستی این دستگاه قسمتی از لباس مخصوص اوست. بودِن می‌گوید این دکمه بعدتر در دستگاه پیجر نیک فیوری تعبیه می‌شود.

2. مایع ترا تکنولوژی تمدن کری را به کار می‌اندازد

بودِن چند جا اشاره می‌کند که مایعی که در صحنه‌های مختلف فیلم می‌بینیم همان چیزی است که تکنولوژی تمدن کری را سرپا نگه می‌دارد. این مایع به تجهیزات آن‌ها نیرو می‌بخشد و از آن برای برقراری ارتباط با هوش متعالی استفاده می‌شود.

3. نقش نگهبان فروشگاه‌های بلاکباستر در ابتدای فیلم را در اصل رئیس بخش حراست شرکت مارول بازی می‌کند

مردی که نقش نگهبان فروشگاه‌های نوار ویدئویی را در هنگام ورود کارول به کره زمین بازی می‌کند، در اصل بری کُرتس، رئیس بخش حراست شرکت مارول است. بری چندین سال است که ریاست این بخش از شرکت را برعهده دارد و این اولین بار است که برای دریافت نقش تست بازیگری داده است.

4. اسکرول‌ها با اسلحه‌های بی‌هوش کننده به کارول شلیک می‌کنند

در صحنه‌ای که کارول برای اولین بار نیک فیوری را در مجموعه فروشگاه‌های بلاکباستر می‌بیند، یکی از اسکرول‌ها از پشت بام به سمت او شلیک می‌کند. به گفته فلک از آنجا که اسکرول‌ها نمی‌خواهند کارول را بکشند، این اسلحه نیز بی‌هوش‌کننده است و نه اسلحه‌ای مرگبار.

5. صحنه کالبدشکافی اسکرول برگرفته از کمیک‌های مارول است

فلک می‌گوید تصویری که از اسکرول بر روی تخت کالبدشکافی می‌بینیم در اصل تصویری از یکی از مجموعه کمیک استریپ‌های حمله سری (Secret Invasion) است.  تعدادی نمای دیگر هم در فیلم وجود دارد که همگی برگرفته از مجموعه کمیک‌های حمله سری یا برگرفته از از کمیک‌های کاپیتان مارول به قلم کلی سو دِکانیک است.

6. بازی بداهه‌ی ساموئل ال جکسون در نقش فیوری

فیلم Captain Marvel

زمانی که نیک فیوری با کلر (یا همان تالوس) در مورد اسکرول مرده صحبت می‌کند، ملافه را بالا می‌زند و نگاهی به آلت تناسلی اسکرول می‌اندازد. به گفته کارگردانان فیلم، این صحنه کاملا بداهه‌پردازی خود ساموئل ال جکسون بوده که در نهایت هم از آن در فیلم استفاده شده است.

7. ورود کارول به بار الهام گرفته از فیلم دیگری بوده است

فلک می‌گوید صحنه‌ای که کارول وارد بار می‌شود و به اطراف نگاه می‌کند، ارجاعی است به فیلم «مکالمه» (Conversation) با بازی جین هکمن در سال 1974. وقتی کاراکتر هکمن وارد اتاق هتلی می‌شود، دوربین چرخشی افقی (یا پن) کرده و او را از کادر خارج می‌کند و زمانی که از چرخش باز می‌ایستد می‌بینیم هکمن جابه‌جا شده است. فلک می‌گوید همیشه به آن صحنه علاقه شدیدی داشته است.

8. بیشتر صحنه‌هایی که در پگاسوس گرفته شده‌اند مکان‌های واقعی بودند

فیلم Captain Marvel

این صحنه‌ها در کنار رودخانه شِیوِر گرفته شده بودند و تونلی که به تأسیسات پگاسوس ختم می‌شود، تونلی واقعی است و هیچ جلوه بصری ویژه‌ای برای آن استفاده نشده است. البته به غیر از عنوان جعلی که برای محل انتخاب شده بود. این تونل چند کیلومتری در واقع وجود دارد. صحنه‌های پگاسوس در قسمت بایگانی دانشگاه یو سی ال ای گرفته شد و تمامی نورپردازی‌های اتاق اسناد آن نورپردازی‌های خود اتاق بود.

9. کاپیتان مارول در رنگ‌های مختلف

بری لارسون در فیلم Captain Marvel

در صحنه‌ای کارول رنگ‌های جدید لباس قهرمانی خود را امتحان می‌کند و در جایی به رنگ سفید و سبز می‌رسد، که فلک می‌گوید با این کار به کاپیتان مارول اصلی کمیک استریپ‌‌ها اشاره کرده است.

10. اتاقکی که در آن یون-روگ و کارول/اسکرول باهم حرف می‌زنند

این اتاقک پر از زنبور بود و عوامل فیلمبرداری مجبور بودند این مشکل را بین هر برداشت‌ حل کنند. بودِن به یاد می‌آورد که حتی تمساح مادری هم در آن محل بود که از تخم‌هایش محافظت می‌کرده است. فلک خیلی کوتاه به وجود مارها در اطراف این اتاقک نیز اشاره می‌کند.

11. برای صحنه مبارزه کاپیتان مارول آهنگ‌های دیگری به جای “I’m Just A Gir” انتخاب شده بود

انتخاب موسیقی فیلم Captain Marvel

فلک می‌گوید برای این صحنه آهنگ‌های مختلفی، خصوصا آهنگ‌های دهه 60 70 و 80 میلادی، را امتحان کرده بودند. دست آخر به گروه No Doubt (با خوانندگی گووِن استفانی) رسیدند و دلیل آن‌هم هماهنگی آهنگ با دوره زمانی بود که فیلم در آن جریان داشت. فلک گفت: «این آهنگ به لحاظ موضوع با فیلم مرتبط بود».

12. کور شدن یک چشم نیک فیوری

ساموئل ال جکسون در فیلم Captain Marvel

بودِن می‌گوید: «مردم از ما می‌پرسند آیا ما از قبل می‌دونستیم که فلرکن (موجودی که شمایل گربه را دارد) قراره چشم نیک فیوری رو کور کنه یا نه. و خب ما نمی‌دونستیم قراره اونطوری اتفاق بیفته و چشمش کور بشه، اما واضح بود که وقتی یه فلرکن تو فیلم داریم پس همین موجود هم قراره باعث کور شدن یک چشم نیک فیوری بشه.»

13. کارول هنوز کاپیتان مارول نشده است

بودِن می‌گوید هیچ کس در طول فیلم عبارت «کاپیتان مارول» را به زبان نمی‌آورد، اما در مکالمه‌ای حدودا در اواخر فیلم بین نیک فیوری و کارول دنوِرس ایدۀ گرفتن نام مار-ول، که در اصل نام اصلی مربی کارول بوده، و تغییر آن به مارول به ذهن او خطور می‌کند.

14. یون-روگ در محل استقرار هوش متعالی

جود لا در فیلم Captain Marvel

پخش خانگی کاپیتان مارول صحنه‌هایی دارد که پیش‌تر در اکران سینمایی حذف شده بود. در یکی از این صحنه‌ها، کاراکتر جود لا یعنی یون-روگ نزد هوش متعالی می‌رود و تنها در چند لحظه می‌فهمیم یون-روگ و هوش متعالی در اصل ضدقهرمانان فیلم هستند. رهبر تمدن کری به شکل همان فردی در می‌آید که مورد احترام زیاد فرد است، در نتیجه یون-روگ نیز خودش را می‌بیند.

15. همین مسأله پیش‌تر در یک صحنه حذف شده دیگر هم نشان داده می‌شود

در یکی از صحنه‌های حذف شده از ابتدای فیلم می‌بینیم که یون-روگ درباره اسکرول‌ها چیزهایی را به کری‌های گوش‌زد می‌کند. هوش متعالی ظاهر می‌شود و کارول به شوخی می‌گوید که یون-روگ خودش را می‌بیند. حالت چهره یون-روگ راز او را برملا می‌سازد.

16. سرنوشت کلر واقعی

رئیس واقعی شیلد در دهه 90، پیش از آنکه تالوس جای او را بگیرد در ابتدای فیلم نشان داده می‌شود. اما سؤال اینجاست که چه به سر نسخه واقعی او می‌آید؟ در صحنه‌ حذف شده دیگری از فیلم می‌بینیم که تالوس او را در اتاقش با طنابی بسته است.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.