Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

خوب و بد نمایش بازی‌ها در Ubisoft E3 2019 – آواز دهل!

0

یوبی سافت هم امسال رسما با بوق و کرنا کنفرانس خبری E3 خود را شروع کرد. بعد کاری که هر سال می‌کند را دوباره انجام داد. دادن قول و وعده و وعیدهای زیاد، دعوت اصحاب رسانه برای تبلیغ محصولاتشان و تاکید بر رسانه‌های اشتراک جمعی! خلاصه تقریبا هر چیزی به غیر از خود جنس. در Ubisoft E3 2019 امسال بیشتر تاکید بر بازی‌های مولتی‌پلیر و رسانه‌ها و کارهای به ظاهر نوآورانه یوبی سافت بود. بازیگرها و افراد رسانه می‌آمدند و از فیلم‌ها و پروژه‌های مشترک بین آنها و یوبی‌سافت حرف می‌زدند.

مدیران یوبی سافت به روی صحنه آمده و از خدمات اینترنتی مختلفی که کاربرانشان می‌توانند برای اشتراک گذاری فیلم‌ها و تصویرها از آنها استفاده کنند، داد سخن سر می‌دادند.

چیزی که کم بود معرفی بازی‌های خوب و قوی بود. تعداد بازی‌هایی که معرفی شدند زیاد نبودند و بیشتر آنها هم ادامه IPهای موجود بود که این خود لزوما بد نیست ولی نداشتن ایده جدید برای ارائه یعنی کفگیر یوبی سافت هم دارد به کف دیگ می‌خورد. این اصرار یوبی‌سافت بر بازی‌های مولتی پلیر و بدون داستان واقعا عجیب است. کسانی که به امید بازی با داستانی قوی یا دنیایی جدید آمدند، سرخورده شدند. خبری از بازی Beyond Good and Evil 2 هم نبود که بسیار باعث تاسف بود.

کنفرانس خبری یوبی سافت با موسیقی بازی‌های Assassin’s Creed آغاز شد. بعد اولین خبر داده شد. بازی Watchdogs Legion که ادامه‌ای بر سری Watchdogs است ولی ربطی به بازی‌های قبلی این سری ندارد. داستان این بازی در لندنی می‌گذرد که توسط حکومتی مستبد اداره می‌شود. نکته بارز این بازی این است که بازیکن دیگر در نقش یک نفر خاص بازی نمی‌کند بلکه می‌تواند آدم‌های مختلف با توانایی‌های گوناگون استخدام کرده و با هر کدام ماموریت انجام بدهد. دموی گیم‌پلی بازی جذاب بود. مشکل این است که یوبی سافت همیشه در باغ سبز را نشان می‌دهد ولی موقعی که خود بازی به دست بازیکنان می‌رسد آن چیزی که تصورش می‌شد نیست. یوبی سافت استاد جنجال و هیاهو است. پس این‌که این بازی واقعا به همان جذابیتی که آن‌ها عنوان می‌کنند هست فقط بعد از انتشار بازی مشخص می‌شود. به هر حال این جذاب‌ترین نقطه کنفرانس خبری E3 یوبی سافت بود.

بازی بعدی Rainbow Six Siege بود که بسیار موفق عمل کرده است. یوبی سافت اعلام کرد که قصد دارد محتوای جدیدی منتشر کند که شامل نقشه‌ها و شخصیت‌های جدید است. سپس در یک ویدیویی این شخصیت جدید را به نام Warden معرفی کرد. اطلاعات بیشتری در مورد این به روزرسانی جدید داده نشد.

نقطه مهم دیگر کنفرانس خبری یوبی سافت بازی جدید دیگری از سری Ghost Recon است به نام Breaking Point. «جان برنتال» (John Bernthal) بازیگر سریال واکینگ دد (The Walking Dead) و پانیشر (Punisher) بعد از پخش تریلر سینمایی بازی به صحنه آمد و در مورد بازی و نقش خودش در آن توضیحاتی داد. در تریلر می‌بینیم که او در حال صحبت با مزدورانش است. او و مزدورانش سابقا جزو سازمان Ghost بوده‌اند ولی حالا از آن جدا شده و اهداف خود را دنبال می‌کنند. در این بازی جدید بازیکن به کمک هم‌تیمی‌هایش به مبارزه با سازمان او می‌پردازند. از تریلر گیم‌پلی نشان داده شده معلوم شده که دشمنان این بار بسیار منظم‌تر و حرفه‌ای‌تر در مقابل بازیکن عمل می‌کنند و از تسلیحات پیشرفته‌تری برخوردار هستند. خبر خوب این بود که گویا نارضایتی طرفداران درباره قسمت قبلی به گوش یوبی سافت رسیده و آنها دوباره قابلیت استفاده از هوش مصنوعی را برای انتخاب به عنوان یک هم‌تیمی به بازی اضافه کرده‌اند.

خبر بعدی یک رویداد محدود برای بازی For Honor بود که به نوعی نشان بدهد یوبی سافت از این بازی محبوب خود غافل نیست. این رویداد به نام Shadows of Hitokiri درباره دهکده‌ای پر از ارواح است. رویداد رنگ و بویی ژاپنی دارد. از ظاهر تریلر قرار است که این رویداد وحشتناک است و بازیکن مورد هجوم ارواح و مردگان قرار می‌گیرد و حتی ممکن است توسط آنها تسخیر بشود.

تریلر بعدی درباره بازی جدیدی از سری Rainbow Six است به نام Quarantine. در این بازی Co-op سه نفره بازیکن با کمک هم‌تیم‌هایش باید مقابل پیشروی یک ویروس مرگبار را بگیرد و بتواند در مقابل کسانی که مبتلا شده‌اند و محیط آلوده از خود دفاع کنند. فرق این بازی با Siege این است که بر خلاف آن به جای تمرکز بر جنگ بازیکنان علیه هم بر همکاری آن‌ها علیه دشمن خارج تمرکز دارد. تریلر داستانی و صحبت‌های طراح بازی چیز زیادی از گیم‌پلی بازی را مشخص نکرد.

حسن ختام کنفرانس خبری E3 یوبی‌سافت، انتشار محتوای جدید برای بازی Division 2 بود. یکی از انتقاداتی که زمان انتشار بازی مطرح شد این بود که بازیکن محدود به محوطه شهر واشنگتن است و غیر از چند ماموریت خاص، نمی‌تواند در خارج از آن تردد کند. این محتواهای جدید که در قالب به روز رسانی عرضه می‌شوند محیط‌ها و ماموریت‌های جدیدی را در خارج از واشنگتن در اختیار بازیکن می‌گذارند. گیم‌پلی و نوع برخورد بازیکن با این ماموریت‌ها متفاوت است و چالش‌های گوناگونی را در برابر او قرار می‌دهند. مسلم است که این خبر بسیاری از طرفداران این بازی را خرسند خواهد کرد.

بقیه کنفرانس شامل اعلام ساخت یک سریال برای اپل و ساخت فیلمی بر اساس بازی Division با کمک دیوید لیچ بود. همچنین خبر ساخت یک بازی برای پلتفورم موبایل با تمام شخصیت‌های Tom Clancy داده شد ولی اطلاعات زیادی درباره آن داده نشد.

باید گفت که یوبی سافت تبلیغات خود را مثل همیشه خوب و درست انجام داد. پر از زرق و برق! بازیگران و اصحاب رسانه آمدند و از آینده درخشان یوبی سافت گفتند. یوبی سافت انواع راه‌های مختلف برای ارتباط با بازیکنان را تبلیغ کرد. ولی به قول معروف آواز دهل از دور خوش است. یوبی سافت جنجال خود را برای بازی برپا می‌کند و بعد نتیجه خلاف انتظار در می‌آید. متاسفانه امسال حتی بدتر هم شد. بازی‌های یوبی سافت همه شبیه هم بودند. پس حتی اگر یوبی سافت از پس تعهداتش برآید، باز هم اتفاق جالبی در انتظار ما تشنگان شاهزاده پارسی و اساسینر کرید نیست. تازه گذشته هم نشان داده که بیشتر اوقات در باغ سبزی که یوبی سافت نشان می‌دهد یک طبل تو خالی بیشتر نیست.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.