Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

خوب و بد Nintendo Direct E3 2019 – غافل‌گیرکننده و تحسین برانگیز

0

امسال هم طبق روال سال‌های اخیر E3، آخرین کنفرانس متعلق به نینتندو بود. باز هم نینتندو به‌جای برگزاری یک کنفرانس زنده، با نمایش یک دایرکت پربار (Nintendo Direct E3 2019)، به نمایشگاه امسال پایان داد. بازی‌های زیاد و بعضاً بزرگی در این دایرکت به‌نمایش درآمد که همین احتمالاً نینتندو را به برنده‌ی E3 امسال تبدیل کند. یکی دیگر از نکات مثبت این نمایش، لو نرفتن هیچ بخشی از آن بود. به‌همین دلیل برخلاف کنفرانس‌ها و نمایش‌های دیگر، پر از غافل‌گیری بود.

مقدمه‌ی دایرکت نینتندو با حضور باوزر، داگ باوزر و یوشیاکی کوییزومی، کوتاه و خالی از وعده‌های عجیب و غریب بود. برخلاف مایکروسافت که با دادن وعده‌های عجیب و غریبش، انتظارات را از کنفرانسش بالا برد، نینتندو بدون هیچ ادعایی بهترین نمایش امسال را به‌خودش اختصاص داد. دایرکن نینتندو فقط ۴۰ دقیقه بود اما نمایش بازی‌هایش در سه‌ روز بعدی با نینتندو تری‌هاوس ادامه داشت. در جریان این لایواستریم‌ها اطلاعاتی از پوکمون سورد اند شیلد، انیمال کراسینگ و آمیبوهای جدید نینتندو منتشر شد.

بزرگ‌ترین غافل‌گیری نینتندو برای E3 2019 که کمتر کسی فکرش را می‌کرد، معرفی دنباله‌ای برای بازی تحسین‌شده‌ی «زلدا: نفس حیات‌ وحش» بود. با این‌که هیچ اطلاعاتی از این بازی منتشر نشد، اما اعلام همین خبر که دنباله‌ای برای این بازی در دست ساخت است به‌تنهایی برای طرفداران این برند و سری زلدا کافی بود.

پیش از این اعلام شده بود که نینتدو در این نمایش، می‌خواهد از دی‌ال‌سی جدید بازی مبارزه‌ای سوپر اسمش بروز. آلتیمیت رونمایی کند. با این‌که این خبر از پیش اعلام شده بود، اما نوع معرفی شخصیت‌های جدید جالب و غافل‌گیرکننده بود. در شروع دایرکت و قبل از دیدن مقدمه، با نمایش تریلری از شخصیت بازی دراگون کوئست برای این بازی رونمایی شد. شخصیت بعدی که بهترین معرفی را داشت، بانجو-کازویی بودند که پاییز امسال به اسمش بروز می‌آیند. این دو رونمایی هرچند ساده و مختصر بودند، اما از بهترین نکات Nintendo Direct E3 2019 حساب می‌شود و توانست انتظارات طرفداران را به‌خوبی برآورده کند.

بازی دیگری که همه منتظر دیدن آن بودند، Zelda: Link’s Awakening بود. این بازی ریمستر نسخه‌ی قدیمی آن است که با ظاهری جذاب ۲۰ سپتامبر برای سوییچ عرضه خواهد شد. درکنار نمایش گیم‌پلی بازی، از بخش ساختن دانجن هم رونمایی شد که برای سری زلدا که دانجن‌ها امضایش هستند، اتفاقی هیجان‌انگیز است. در ادامه نینتندو از گیم‌پلی بازی Luigi’s Mansion 3 رونمایی کرد. همچنین در این تریلر دیدیم که گیم‌پلی جذاب بازی به‌صورت چندنفره هم قابل بازی است.

در این نمایش نینتدو بالاخره از بازی به‌شدت موردانتظار انیمال کراسینگ بیشتر نشان طرفداران داد تا به اعتراضات آن‌ها پایان بدهد. این بازی مدت زیادی در سکوت بود تا در تریلری که در این دایرکت منتشر شد، علاوه‌بر بخش کوتاهی از گیم‌پلی، تاریخ انتشارش هم اعلام شد. این بازی که با اسم کامل Animal Crossing: New Horizons ساخته می‌شود، با تاخیر در تاریخ ۲۰ مارچ سال ۲۰۲۰ برای سوییچ منتشر خواهد شد.

نکته‌ای که هم از نکات مثبت این نمایش حساب می‌شد هم منفی، معرفی‌های زیاد بازی‌های پورت شده روی سوییچ بود. با این‌که بازی‌های خوب و محبوبی بین این عناوین وجود دارد، اما زیاد بودن آن‌ها باعث می‌شود فکر کنیم دست نینتندو برای عرضه‌ی بازی‌هایی که بتوانند به فروش کنسولش کمک کند خالی است. یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که آخر امسال به نینتدو سوییچ می‌آید، بازی محبوب سی‌دی پراجکت، ویچر ۳ است. نسخه‌ی کامل این بازی همراه با همه‌ی دی‌ال‌سی‌هایش امسال برای سوییچ عرضه خواهد. هنوز نمی‌دانیم چگونه سخت‌افزار سوییچ قرار است از پس بازی سنگینی مثل ویچر ۳ بربیاید. تنها راه صبر کردن و دیدن بازخوردها پس از عرضه‌ی آن است. ویچر ۳ تنها بازی بزرگی نبود که بعد از چندسال پورت سوییچ دریافت می‌کند؛ دو بازی دیگر از رزیدنت ایول هم راهی سوییچ خواهد شد. سه بازی رزیدنت ایول ۵ و ۶ هم پاییز امسال برای سوییچ عرضه خواهند شد. علاوه‌بر این، سه‌گانه‌ی اسپایرو که به‌تازگی نسخه‌ی ریمستر شده‌اش برای کنسول‌ها عرضه شده بود، سوم سپتامبر برای پلتفرم نینتندو سوییچ منتشر می‌شود. در ادامه، لیست بازی‌های بزرگ پورت شده‌ی سوییچ با اعلام عرضه‌ی بازی Alien: Isolation تکمیل شد. این‌ها بازی‌هایی هستند که کمتر کسی منتظر نسخه‌ی سوییچ‌شان بود. اما نینتندو دنبال تکمیل کردن آرشیو بازی‌هایش، برای پوشش بیشتر مخاطبان است.

نینتندو بعد از سال نه‌چندان موفقی که پشت‌سر گذاشت، به‌نظر با پخش Nintendo Direct E3 2019 بیش از هرچیز دیگری، دنبال فروش کنسولش بود. فروش سوییچ در سال ۲۰۱۸ نتوانست انتظارات آن‌ها را برآورده کند. هدف نینتندو فروش ۲۰ میلیون نسخه تا سال ۲۰۱۹ بود که این رقم به ۱۷ میلیون رسید. اما انتظار می‌رود فروش سوییچ امسال و به‌خصوص بعد از E3، افزایش داشته باشد. علاوه‌بر لاین آپ جذابی که بازی‌های سوییچ دارد، خیلی‌ از بازیکنان منتظر معرفی نسخه‌های جدید سوییچ بودند. قبل‌تر شایعه‌ شده بود که نینتندو برنامه دارد دو نسخه‌ی دیگر از سوییچ را عرضه کند. یکی که با سخت‌افزار قوی‌تر، بازیکنان حرفه‌ای‌تر را مخاطبین هدفش قرار دهد، و یک نسخه‌ی قابل حمل که برای بازیکنان صرفه‌ی اقتصادی داشته باشد. شاید خیلی از کسانی که برای معرفی این نسخه‌ها و تصمیم‌گیری برای انتخاب بین آن‌ها تاکنون از خرید سوییچ خودداری می‌کردند (از جمله خودم؟)،‌ دیگر منتظر نمانند و همین نسخه‌ی کنونی موجود در بازار را تهیه کنند.

مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

چهار × سه =