Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

E32019: همه‌ی چیزهایی که از بازی Marvel’s Avengers فهمیدیم

0

پیش از آغاز E3 2019 بازی Marvel’s Avengers به مورد انتظارترین عنوان برای ما تبدیل شده بود. با وجود رونمایی از اولین تریلر بازی در این نمایشگاه و گیم‌پلی بازی پشت درهای بسته، این بازی برخی انتظارات ما را برآورده نکرد. اگرچه رونمایی هیجان‌انگیزی داشت و اطلاعات زیادی هم از آن منتشر شد.

شاید یکی از دلایل سرخوردگی طرفداران، تفاوت‌های ظاهری ابرقهرمانان مارول با آن‌چه در فیلم‌های اونجرز دیده‌اند باشد، اما کریستال داینامیکس، سازنده‌ی این بازی می‌گوید که به این چهره‌ها پایبند می‌ماند و قصد ندارد تا آن‌ها را تغییر دهد.

اما در جریان E3 2019 از بازی Marvel’s Avengers چیزهای بیشتری هم شنیده شد. در خبرها آمد که بخش داستانی این بازی فقط تک‌نفره است. به علاوه اعلام شد که در بخش آنلاین در هر بازی فقط می‌شود از قهرمان یکی را انتخاب و به بازی وارد کرد.

در عین حال، سایت آی‌جی‌ان با نویسنده و کارگردان این بازی «شاون اسکایگ» و طراح ارشد مبارزات آن «وینسنت ناپولی» گفتگو کرده که طی آن چیزهای بیشتری درباره‌ی Marvel’s Avengers مطرح شده‌اند. از جمله این‌که اونجرز چه‌طور بازی‌ای هست؟ بخش چندنفره‌ی بازی چگونه است؟ شباهت لاین آپ این بازی با دنیای سینمایی مارول اتفاقی است؟ آیا در بازی خبری از کراس‌پلی است؟ شخصی‌سازی کارکترها در بازی چگونه است؟ و نکاتی از جمله این‌که بازی دارای خرده‌تراکنش‌ها است.

مرگ کاپیتان آمریکا در Marvel’s Avengers به چه می‌انجامد؟ … صبر کن ببینم، چی گفتی؟!

به طرز آزاردهنده و غافل‌گیرکننده‌ای، مرگ کاپیتان آمریکا در تریلر بازی Marvel’s Avengers به نمایش درمی‌آید! بعد یک فلش فوروارد در زمان که آینده‌ای نزدیک را نشان می‌دهد که در آن مجسمه‌ای از استیو راجرز ساخته شده است. نمایش دادن چنین صحنه‌ای در تریلر بازی به نظر ابلهانه می‌رسد، چون یک نکته‌ی داستانی بسیار حساس را لو می‌دهد، اما سازندگان بازی کاملا از قصد و با برنامه این کار را کرده‌اند.

رهبر اونجرها کاپیتان است. مردی همیشه منطقی که قادر است این خانواده‌ی ناکارامد را کنار هم نگه دارد. بدون او، آن‌ها چطور رفتار می‌کنند؟ این بخشی از ماجرا است، بخشی از معضل است. برای من، این جذاب‌ترین بخش داستان است. اونجرها بدون کاپیتان مورد علاقه‌شان چه کار می‌کنند؟

با این حال، هر کسی که با کتاب‌های کمیک و ابرقهرمان‌های آن‌ها آشنا باشد، می‌داند که قهرمان‌ها هرگز برای مدتی طولانی نمی‌میرند! و با وجود قابل بازی بودن شخصیت کاپیتان آمریکا در بازی، باید درباره‌ی مرگ کاپیتان آمریکا شکاک بود.

با این حال پاسخ این‌که کاپیتان آمریکا چطور از گور باز می‌گردد را باید هنگام بازی کردن بازی اونجرز به دست بیاوریم.

دنیای مارول بسیار بزرگ است. آیا در این بازی به انتها می‌رسد؟ چه کسی می‌داند. آیا این چیز دیگری است؟ چه کسی می‌داند.

با Marvel’s Avengers به چه سبکی از بازی سلام می‌کنیم؟

به نظر می‌رسد که سازندگان این بازی هم راضی نیستند که آن را با یک یا چند برچسب مشخص توضیح دهند. بازی Marvel’s Avengers در چه سبکی است؟ چه کسی می‌تواند تنها یک سبک از بازی‌ها را به این ساخته‌ی کریستال داینامیکس اطلاق کند؟

اسکایگ می‌گوید: «من فکر می‌کنم چیز جدیدی است.» و ادامه می‌دهد:

در بازی یک اکشن ماجرایی اپیک است. همچنین روایت محور است. یک بخش داستانی تک‌نفره وجود دارد که دنیای بازی را بنا می‌کند و وضعیت اونجرها را بنا می‌کند. پس بسیار روایت محور است. اما بازی دقیقا در همین بخش داستانی به یک هیبرید تبدیل می‌شود. شما در حین تجربه‌ی این داستان خطی، امکان رها کردن مرحله و انجام مراحل فرعی را هم دارید. و با این کار، قهرمان‌های مورد علاقه‌تان را به دست بیاورید. قدرت‌های مختلف را به دست آورید. مهارت‌های متفاوت کسب کنید. و بعد اگر دلتان می‌خواهد به خط اصلی برگردید.

تصویری که سازندگان از این بازی ارائه می‌دهند من را به یاد بازی‌های بتمن آرکام می‌اندازد. همین فرمول، در یک دنیای ابرقهرمانی کمیکی در بازی Arkham City در بالاترین سطح ارائه شده بود. آن‌چه این بازی را متفاوت می‌کند حضور شخصیت‌های متفاوت قابل بازی و امکانات هر کدام است.

بخش چندنفره‌ی بازی که در جریان رونمایی اسکوئر انیکس از آن در کنفرانسش تمرکز زیادی بر روی آن بود، آن‌ چیزی که تقریبا همه فکر می‌کردند نیست.

مهم‌ترین نکته این‌که این بازی کاملا آنلاین نیست و حتا برای بازی کردن نیاز به اتصال دائمی به اینترنت هم ندارد. برعکس بخش داستانی بازی را فقط می‌توانید به صورت تک‌نفره انجام دهید، با این حال امکان اتصال به سرورهای بازی برای شما وجود خواهد داشت، تا هر زمان که احساس کردید ماموریت‌های فرعی بازی را می‌خواهید با دوستانتان انجام دهید بتوانید.

دموی گیم‌پلی بازی که اسکوئر پشت درهای بسته به نمایش گذاشت، در واقع نسخه‌ی وسیع‌تر همان تریلری است که ما تماشا کردیم. به علاوه، معلوم شد که بخش‌هایی در تریلر که از زاویه دوربین سوم شخص کنار شخصیت اصلی به تصویر کشیده می‌شوند مستقیما از گیم‌پلی بازی استخراج شده‌اند و ما گیم‌پلی بازی را هم در قالب این تریلر دیده‌ایم.

در این مرحله، شما همزمان با پیشرفت داستان کنترل هر کدام از اونجرها را به دست می‌گیرید و بعد با بلک ویدو به مبارزه‌ی نهایی با Taskmaster دعوت می‌شوید. مراحل بازی از پیش طراحی شده‌اند و کاملا بازی‌های آنچارتد و مقبره نورد را یاداور می‌شوند. تغییر قهرمان در حال بازی، به عنوان یک نکته‌ی کلیدی در داستان عمل می‌کند و ریتم بازی را به دست می‌گیرد، بنابراین داستان بازی را نمی‌شود با دو یا چند شخصیت پیش برد.

انتخاب قهرمان‌های بازی Marvel’s Avengers به طرز مشکوکی با قهرمانان حاضر در دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های اونجرز مشابه است. کارگردان بازی معتقد است که آن‌ها به خاطر محبوبیت این اونجرها این تصمیم را نگرفته‌اند.

وقتی به این جا رسیدیم فقط فکر کردیم که بکرترین داستانی که می‌توانیم بگوییم چیست؟ و طبیعتا با کمیک West Coast Avengers شروع کردیم.

او در ادامه توضیح می‌دهد که آن‌ها از فیلم‌ها به سراغ خلق داستان نرفته‌اند بلکه مسیرشان از کمیک‌ها آغاز شده. در این مسیر سوالاتی همچون این‌که محبوب‌ترین بخش اونجرها چیست و چطور می‌توانند چنین چیزی خلق کنند پیش‌روی آن‌ها بوده. و شاید مهم‌تر از همه، این‌که برای خلق هیجان‌انگیزترین بازی ممکن به چه چیزهایی نیاز دارند.

در واقع نویسنده و کارگردان این بازی می‌گوید که این شباهت کاملا تصادفی است. لابد عدم حضور Hawkeye هم به همین خاطر است.

کریستال داینامیکس درباره‌ی قابلیت کراس-پلی یا همان بازی میان-پتلفرمی در این بازی چیزی نگفته است.

شخصی‌سازی قهرمان‌ها در بازی ممکن است؟

در حال حاضر، آن‌طور که سازندگان تایید کرده‌اند در بازی اونجرز می‌توانید در سه بخش کارکتر خود را شخصی‌سازی کنید. مهارت‌ها، ادوات و تزئینات. این‌که همین سه اسم تا زمان عرضه‌ی بازی باقی مانده و به این بخش‌ها اطلاق شوند مشخص نیست.

مهارت‌ها

ناپولی، طراح ارشد مبارزات بازی درباره‌ی این بخش گفته: «یک درخت مهارت تقریبا عمیق و کامل در بازی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد مهارت‌های خود را شخصی‌سازی کنید، آن‌ها را ارتقا دهید، حرکت‌های جدید به دست آورید. و برای هر کدام از شخصیت‌ها متفاوت است. بنابراین اگر یک قهرمان چند کمبوی متفاوت دارد، قهرمان دیگر می‌تواند از هر چیز یک سلاح بسازد. مانند کاری که در مورد هالک کردیم.»

ادوات

ادوات شامل قابلیت‌های فعال، قابلیت‌های منفعل و اتربیوت‌ها میشود و ارتباطی با شمایل شخصیت‌های بازی ندارد.

تزئینات

برعکس در این بخش از بازی است که شمایل قهرمان خود را می‌توانید تغییر دهید. البته این بخش هم به لباس‌های متفاوت برای هر شخصیت محدود می‌شود و البته برخی از این لباس‌ها قابل تغییر دادن هم هستند و می‌توانید جزئیات آن‌ها را خودتان مشخص کنید.

پرداخت درون برنامه‌ای

در جریان رونمایی بازی در E3 2019 اعلام شد که خبری از لوت-باکس‌ها یا روش‌هایی برای برنده شدن به واسطه‌ی خرید وجوئد ندارد، اما سازندگان رسما تایید کرده‌اند که در بازی خرده‌تراکنش‌ها را شاهد خواهیم بود.

کریستال داینامیکس اعلام کرده که این پرداخت‌ها در بازی مربوط به چیزهایی از قبیل لباس‌های مخصوص شخصیت‌ها می‌شوند که البته تاثیری در گیم‌پلی بازی نخواهند داشت. شما با این خریدها تنها می‌توانید ظاهر شخصیت‌ تحت کنترل خود را تغییر دهید.

از طريق ign
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

چهار + 11 =