Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

همه‌ی فیلم‌های مجموعه‌ی X-Men – مردان ایکس به ترتیب کیفی

0

مجموعه فیلم‌های X-Men با اکران آخرین قسمت آن یعنی Dark Phoenix به پایان می‌رسد اما این فیلم‌ها پایه گذار و اساس فیلم‌های ابرقهرمانی جدید خواهند بود. در این مقاله قصد داریم به خوب و بد این 19 سال بپردازیم و این فیلم‌ها را رتبه بندی کنیم. در گیم‌نیوز با ما همراه باشید.

در صورتی که فیلم‌های مجموعه‌ی X-Men را تماشا نکرده‌اید، این مقاله می‌تواند بخش‌هایی از داستان فیلم‌ها را لوث کند.

12. X-Men Origins: Wolverine

X-MEN
X-Men Origins: Wolverine

فیلم به جای اینکه به داستان عمیق شخصیت لوگان که توسط هیو جکمن بازی می‌شد بپردازد پر از شخصیت‌های جهش یافته‌ای شده بود که اصلا نیازی به حضور آن‌ها نبود و البته به کسی به آن‌ها اهمییتی نمی‌داد. فیلم از ریشه‌ها اصلی کمیک دور شده بود. حتی حضور شخصیت ددپول هم اصلا به شخصیت کمیک نزدیک نبود و ناامید کننده بود.

 

11. X-Men: Apocalypse

X-Men: Apocalypse

 

روند آخر‌الزمانی فیلم روابط بین شخصیت‌ها را به حاشیه برده به خصوص خاویر و مگنتو. مشکل اصلی اینجاست که بازیگران جدید که نقش جوان شده‌ی شخصیت‌ها را بازی می‌کنند تاثیری رو فیلم نمی‌گذارند و داستان آخرالزمانی فیلم به درستی با شخصیت منفی فیلم شکل نمی‌گیرد.

 

10. X-Men: The Last Stand

The Last Stand

 

این فیلم فرصت‌های خوبی داشت اما باز هم عدم استفاده از ریشه‌های کمیک در آن مشاهده می‌شد و فیلم از تغییر ناگهانی کارگردانش در آخرین لحظات ضربه خورد. حماسه ققنوس سیاه حقیقتا یکی از داستان‌های هیجان انگیز مجموعه X-Men است که متاسفانه این فیلم در برابر آن یک شکست کامل است.

 

9. Dark Phoenix

 

Dark Phoenix

این فیلم بار دیگر دست روی داستان ققنوس سیاه گذاشته و باید بگم موفق نبوده است داستان درباره شخصیت جین گری است که توسط سایمون کینبرگ نوشته و کارگردانی شده است. این فیلم به نسبت گذشته ارائه بهتری داشته اما همچنان جریان فیلم و داستان ایرادات اساسی دارند.

 

8. Deadpool 2

 

Deadpool 2

قسمت دوم از داستان وید ویلسون توانست حتی از نسخه اول بامزه‌تر و خونین‌تر باشد و این دقیقا همان چیزی است که ما از ددپول می‌خواهیم. این فیلم با استقبال زیاد تماشاگران مواجه شد و همین باعث شد تا فیلم Once Upon a Deadpool که همان ددپول 2 با خشونت کمتر برای تماشاچیان زیر 13 سال است اکران شود.

 

7. X-Men

X-Men
X-Men

 

فیلم اصلی X-Men شایسته ستایش است چرا که کمک بسیاری در شکل این دنیای ابرقهرمانی کرد. دزست است که بودجه کم این فیلم مشخصا بر روند ساخت تاثیر گذاشته اما با یک مردان ایکس لایو اکشن رو به رو هستیم و حضور هیو جکمن به عنوان Wolverine نوعی برد محسوب می‌شود.

 

6. The Wolverine

The Wolverine

 

بعد از افتضاح X-Men Origins نگرانی‌های زیادی برای فیلم دوم کارکتر Wolverine با بازی هیو جکمن بودند اما با کار کردن با کارگردان خوبی مثل جیمز مانگلد نتیجه خوبی حاصل شد. این فیلم ماجراجویی هیجان انگیز و جیمز باند مانندی برای Wolverine است که بسیار هیجان انگیز و دیدنی است.

 

5. X-Men: Days of Future Past

Days of Future Past

 

این فیلم ترکیب بسیار خوبی از بازیگران گذشته این فیلم و آینده آن است که مشخصا سازندگان با هوش و ذکاوت از کمیک‌های کلاسیک برای داستان این فیلم الهام گرفته‌اند. این فیلم همچنین حماسی‌ترین داستان را در بین مجموعه X-Men دارد که چرخش زمان در آن تاثیر زیادی داشته است.

 

4. Deadpool

Deadpool

 

بعد از نمایش بد ددپول در X-Men Origins رایان رینولدز در فیلم مستقل ددپول به خوبی ظاهر شد. یک اکشن تمام عیار با طعم شوخی‌های نامتعارف این فیلم را سرگرم کننده کرد اگر فیلمنامه ضعیف این فیلم را نادیده بگیریم ددپول را می‌توان از موفق‌ترین فیلم‌های مجموعه X-Men نامید.

 

3. X-Men: First Class

X-Men: First Class

 

مجموعه فیلم‌های X-Men بعد از فیلم‌های The Last Stand و X-Men Origins به مشکل بزرگی خورده بود اما این فیلم جان تازه‌ای با یک ریبوت و بازیگران جدید به این مجموعه بخشید. حضور بازیگرانی چون مایکل فاسبندر، جنیفر لارنس و جیمز مک‌آووی و کارگردانی متیو وان یک فیلم تجربه تازه و هیجان انگیز به مخاطبان ارائه داد تا این مجموعه از فرش به عرش برسد.

 

2. X2: X-Men United

X2: X-Men United
X2: X-Men United

 

این فیلم در دنیایی که در نسخه اول فیلم خلق شده بود روایت می‌شود اما این بار در سطحی وسیع‌تر با حضور بازیگران اصلی و البته مورد علاقه هواداران، X2 به یک دنباله اکشن عالی است که دارن ایده فراموش شدن ابرقهرمانان در دنیایی که آن‌ها قسم به محافظت از آن خورده‌اند به خوبی پیاده شده است.

 

1. Logan

Logan
Logan

آخرین داستان هیو جکمن و Wolverine که خیلی از طرفداران به دنبال آن بودند و در Logan روایت می‌شود. داستانی حماسی و فوق العاده احساسی برای کارکتر محبوب دنیای مردان ایکس و البته خداحافظی با آن این فیلم را به بهترین فیلم مجموعه فیلم‌های مردان ایکس تبدیل کرده است.

منبع IGN

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.