Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هفت بازی که می‌توانیم تا آمدن سایبر پانک ۲۰۷۷ با آن‌ها سرگرم شویم

0

خود واژه سایبرپانک در حقیقت اسم یک ژانر است که درباره آینده‌ای تاریک است. آینده‌ای که دولت‌ها ضعیف شده و شرکت‌ها و سرمایه‌داران دنیا را اداره می‌کنند و فاصله طبقاتی تقریبا غیر قابل گذر است. داستان‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های سایبرپانک زیادی ساخته شده‌اند. بازی‌هایی که می‌توان تا آمدن بازی سایبر پانک ۲۰۷۷ خود را با آنها سرگرم کنید و ما در گیم‌نیوز قصد داریم چند بازی خوب این ژانر را به شما معرفی کنیم.

می‌توان گفت بعد از نمایش E3 ۲۰۱۹ و دیدن دموی سایبر پانک ۲۰۷۷ بسیاری از ما تا آمدن این بازی روزشماری می‌کنیم. ولی تا آمدن این بازی خارق‌العاده می‌توان راه‌هایی را برای سرگرم کردن خود امتحان کرد تا گذر زمان کمی آسان‌تر شود.

مجموعه بازی Deus Ex

برای بسیاری مجموعه بازی Deus Ex معرف ژانر سایبر پانک در بازی‌ها است. دوربین اول شخص و گیم‌پلی Deus Ex مسلما در سایبر پانک ۲۰۷۷ تاثیر داشته است. از حدود بیست سال پیش که اولین بازی این سری آمد تا به حال پنج قسمت از آن ساخته شده است. دو بازی اول این سری جزو بازی‌های کلاسیک‌ قدیمی هستند ولی اگر به دنبال بازی امروزی‌تری هستید سه قسمت بعدی این سری را پیشنهاد می‌کنیم. قسمت آخر آن Mankind Divided در سال ۲۰۱۶ ساخته شده ولی به خوبی بازی Human Revolution که در سال ۲۰۱۱ ساخته شد در نیامده است. البته فرقی نمی‌کند کدام را بازی کنید چون این سری یکی از شاهکارهای ژانر خودش است.

Deus Ex: Human Revolution

Observer

بازی Observer یک بازی وحشت روانشناختی است که از فیلم «بلید رانر» (Blade Runner) بسیار الهام گرفته است. بازی در آینده‌ای تاریک در لهستان اتفاق می‌افتد جایی که یک کارآگاه کهنه‌کار به نام روتگر هائر (Rutger Hauer) برای حل معمای داستان، ذهن مظنونان را هک می‌کند. این بازی ساخته سال ۲۰۱۷ مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به خوبی می‌تواند بخش تاریک و خفه فضای سایبر پانک را نشان دهد.

Ruiner

اگر فضاهای تاریک و بسته خفقان‌آور به شما حال نمی‌دهد و بیشتر دنبال آدرنالین ناشی از زد و خورد‌های سریع و خشن هستید، ما به شما بازی Ruiner را پیشنهاد می‌کنیم. یک شوتر تاپ داون در ژانر سایبرپانک با داستانی جالب که در شهری شلوغ و تاریک اتفاق می‌افتد. سازنده‌های این بازی از انیمه‌های آکیرا (Akira) و Ghost in the shell الهام گرفته‌اند. بخش زیادی از بازی صرف نبرد می‌شود، نبردی که بسیار سخت و پرتنش است که شباهت محسوسی به بازی Hotline Miami دارد. اوایل شاید زیاد مردن اذیتتان کند ولی می‌توانید با قدرتمند شدن به این مراحل برگشته و انتقام خودتان را بگیرید. در آخر هم باید اشاره کنیم که موسیقی بازی واقعا به ترشح آدرنالین کمک می‌کند.

Ruiner
Ruiner

Jazzpunk

بیشتر بازی‌های سایبرپانک تاریک، تلخ و جدی هستند که ریشه در سال‌های ۱۹۸۰ دارند. اگر شما به دنبال چیزی روشن‌تر و مفرح‌تر هستید که حسابی شما را سرحال بیاورد به شما بازی Jazzpunk را توصیه می‌کنیم. بازی هنوز شالوده سایبرپانک خودش را حفظ می‌کند. در دنیای بازی جنگ سرد هنوز ادامه دارد و جاسوسان و خبرچینان در همه جا پیدا می‌شوند. جرم‌های سایبری عادی هستند و نوشیدنی‌ها به خودآگاهی رسیده‌اند. کلا بازی Jazzpunk از کارتون‌ها و فیلم‌های کمدی دهه ۱۹۶۰ الهام گرفته شده و یک بازی ماجرایی کمدی در با ابزار عجیب در دنیایی باز است که سعی می‌کند لبخند به لبتان بیاورد.

VA11 HALL-A

دنیای بازی‌های ژانر سایبرپانک اکثرا تاریک و جای بدی برای زندگی هستند، پس چرا بی‌خیال تاریکی دنیا نشده و در گوشه دنجی کار خودمان را نکنیم؟ در بازی VA11 HALL-A شما به عنوان یک متصدی میخانه جایی را اداره می‌کنید که بقیه کاراکترها برای رفع نگرانی‌هایشان به آنجا آمده و خود را مست کرده و با شما حرف می‌زنند. در این بازی تعامل شما با این اشخاص بر داستان و نوع پیشرفت آن تاثیر می‌گذارد. فضای پر از نورهای نئون و آرت استایل بازی، کاراکترهای مختلف و داستان‌های عجیب دست به دست هم داده تا فضایی عجیب به وجود آورند که نمایانگر جوامع ژانر سایبرپانک هستند.

VA11 HALL-A
VA11 HALL-A

Syndicate

اگر بازی‌های بالا برای شما پیچیده یا غیرمتعارف هستند در این صورت ما به شما بازی Syndicate را پیشنهاد می‌کنیم. در این بازی شوتر اول شخص تفنگ و پر از تیراندازی هیجان حرف اول را می‌زند. خود تیراندازی بازی پرتنش و مهیج است ولی بازی تنها تیراندازی ندارد. مکانیک‌هایی مانند ارتقای تفنگ‌ها و استفاده از قابلیت‌های هک کردن همگی به روند و اکشن بازی کمک می‌کنند. شما می‌توانید مغز دشمن‌‌هایتان را هک کرده تا آنها را وادار به خودکشی کنید یا تسلیحاتشان را از کار بیاندازید. به تفنگ‌هایتان قابلیت‌های متعدد بدهید تا در شرایط مختلف به کارتان بیایند. تمامی این‌ها بازی را درست کرده‌اند که رد کردنش سخت است.

Shadowrun Returns

اگر می‌خواهید بسته کاملی از سایبرپانک، جادو و فانتزی بازی کنید، بازی Shadowrun Returns مخصوصا برای شما ساخته شده است. ژانر بازی Tactical RPG است و جنگ در بازی شبیه بازی X-Com است. دیالوگ‌های خوب، اتمسفر تاریک بازی، طنز تلخی که در داستان دیده می‌شود و کاراکترهای قوی همگی پایه‌گذار داستان خوب بازی هستند و دنیای بازی شما را مجذوب خود خواهد کرد. سرمایه ساخت این بازی با کمک Kickstarter جمع شد و توانست نظر منتقدان و بازیکنان را به خود جذب کند.

Shadowrun Returns
Shadowrun Returns

امیدواریم این مقاله نظر شما را جلب کرده باشد. نظر شما درباره این بازی‌ها چیست؟ چه بازی‌های دیگری را از سایبرپانک پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع IGN

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.