Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سازندگان Call Of Duty: Black Ops به گزارش‌ها درباره‌ی شرایط سخت کار واکنش نشان می‌دهند

0

وبسایت کوتاکو در گزارشی، با استناد به اظهارات جمع کثیری از بازی‌سازان، به وضعیت سخت بازی‌سازی در استودیوی سازندگان Call Of Duty: Black Ops یعنی تری‌ارک (Treyarch) اشاره کرده بود.

روسای این استودیو «دن بانتینگ» و «مارک گوردون» در مواجهه با این گزارش، در ایمیلی که برای کارمندان شرکت خود ارسال کردند، مدعی شدند که در تدارک «بهبودهای قابل توجه» در وضعیت تعادل کار و زندگی هستند.

در این ایمیل، بانتینگ و گوردون اعلام کرده‌اند که قصد دارند شرایط کاری را با مدیریت پروژه‌ی بهتر، پروسه‌ی تولید متمرکزتر و زمان‌بندی تصمیم‌گیری دقیق‌ بهبود بخشند. آن‌ها هم‌چنین مدعی «شفافیت بیشتر» در آینده برای برطرف شدن مشکلات کارمندان خود شده‌اند.

در این ایمیل از کارمندان تقاضا شده که مشکلات خود را با مدیرانشان در میان بگذارند و اگر به نتیجه نرسیدند مستقیما به سراغ روسای استودیو بروند.

بازی‌سازی یک هنر بسیار پیچیده است و به افراد مختلف و مهارت‌های متفاوت نیاز دارد تا به ثمر بنشیند. برای همه‌ی ما داشتن یک فرهنگ استودیویی که با همه‌ی اعضای تیم با احترام رفتار می‌کند مهم است.

در گزارش وبسایت کوتاکو، که با عنوان «بهای انسانی [ساخت] ندای وظیفه: عملیات سری 4» منتشر شده است، تعداد زیادی از کارمندان سابق و فعلی استودیوی تری‌ارک، مخصوصا کارمندان بخش کنترل کیفیت، اعلام کرده‌اند که به نظرشان در این استودیو با آن‌ها به عنوان «شهروند درجه دو» رفتار می‌شود.

از جمله دلایل آن‌ها برای این موضوع، اجازه نداشتن برای صحبت با بازی‌سازان دیگر بخش‌های استودیو، پارکینگ جداگانه و ساعات طولانی کار، در حدود 70 ساعت در هفته است.

همچنین در این گزارش آمده است که این استودیو مجبور شده بخش داستانی بازی Black Ops 4 را اوایل سال 2018 لغو کند. این تصمیم مدیریت یک ضربه‌ی بزرگ به این استودیو و کارمندانش بوده، چراکه بازی قبلی آن‌ها یعنی Black Ops 3 نیز با تغییری بزرگ مواجه بوده است. بر اساس این گزارش، یک بخش داستانی اوپن-ورلد در لحظات آخر با یک داستان استاندارد خطی جایگزین شده است.

در حال حاضر و طبق برنامه‌ی همیشگی عرضه‌ی بازی‌های ندای وظیفه، تری‌ارک مشغول ساخت عنوانی از این مجموعه برای انتشار در سال 2020 میلادی است.

ظاهرا این عنوان که از مجموعه‌ی Black Ops خواهد بود، در جریان جنگ سرد روایت می‌شود. بر اساس گزارش کوتاکو، دیگر استودیوهای اکتیویژن یعنی ریوِن سافت‌ور و اسلج‌همر، قرار بوده در ستینگ جنگ ویتنام یک بازی ندای وظیفه بسازند اما بعدا تصمیم مدیران تغییر کرده و استودیوی تری‌ارک برای این کار انتخاب شده است.

بازی بعدی این مجموعه که قرار است در تعطیلات 2020 میلادی عرضه شود، برای هر دو نسل فعلی و آینده‌ی کنسول‌های بازی ساخته خواهد شد.

در حال حاضر طرفداران ندای وظیفه منتظر ریبوت استثنایی جنگاوری نوین (Modern Warfare) در سال 2019 هستند. این بازی را استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) خالق این مجموعه می‌سازد و قرار است در ماه اکتیر همین سال برای پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌سی عرضه کند.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.