", "name": "\u062a\u0645\u0627\u0634\u0627 \u06a9\u0646\u06cc\u062f: \u062e\u0644\u0627\u0635\u0647\u200c\u06cc \u06af\u0641\u062a\u06af\u0648\u0647\u0627 \u062f\u0631 \u0627\u0648\u0644\u06cc\u0646 \u062c\u0644\u0633\u0647\u200c \u0646\u0634\u0633\u062a \u06af\u0641\u062a\u0645\u0627\u0646 \u0628\u0627\u0632\u06cc", "thumbnailUrl": "https://gamene.ws/wp-content/uploads/2019/07/gofteman.jpg", "uploadDate": "2019-07-05", "interactionStatistic": [ { "@type": "InteractionCounter", "interactionType": "http://schema.org/CommentAction", "userInteractionCount": "0" } ], "publisher": { "@id": "#organization" }, "mainEntityOfPage": "https://gamene.ws/1398/04/41039/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b4%d8%a7-%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d8%b5%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%da%af%d9%81%d8%aa%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%ac/" }
Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تماشا کنید: خلاصه‌ی گفتگوها در اولین جلسه‌ نشست گفتمان بازی

بیست و هشتم خرداد ماه گذشته، اولین نشست گفتمان بازی به همت معاونت پژوه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. ارتباط رسانه‌های تخصصی و بازی‌سازان موضوع اولین جلسه‌ی این سلسله نشست‌ها بود. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دو روز پیش خلاصه‌ای از آن‌چه در این جلسه گذشت را در قالب چند ویدئوی کوتاه منتشر کرده است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

در این ویدئو که چکیده‌ی گفت‌وگوها در اولین جلسه نشست گفتمان بازی است، گوشه‌هایی از صحبت‌های علی فخار مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، داتیس خواجه‌ئیان عضو عیئت علمی گروه مدیریت رسانه دانشگاه تهران، محسن وفانژاد سردبیر ویجیاتو و امیر گلخانی چهره‌ی آشنای ویدئو گیم ایران به عنوان مجری و کارشناس را می‌توانید بشنوید.

خلاصه‌ی صحبت‌های هر کدام از حاضرین در این جلسه نیز در ویدئوهای جداگانه‌ای به انتشار رسیده‌اند که با مراجعه به کانال رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آپارات آن‌ها را خواهید یافت.

در این قسمت اما موضوع مهمی مطرح شده که از سرفصل صحبت‌های هر کدام از حاضرین می‌توان به اهمیت رسانه و نقش پررنگ رسانه‌ای بازی‌های ویدئویی با جامعه‌ی مصرف‌کننده‌ای به بزرگی 28 میلیون نفر در کشور پی برد.

قطعا ادامه یافتن این جلسات و تلاش سه ضلعِ در نظر گرفته شده برای آن‌ها یعنی فعالان داخلی صنعت، دولت و دانشگاه برای رساندن ویدئو گیم به جایگاه اصلی خود از نظر اهمیت نزد مردم و مسئولین و توجه درخور صنعت‌گران و فعالین اقتصادی به این زمینه‌ی پرسود و زودبازده تلاشی ارزشمند است.

در این که برگزاری این نشست‌ها خالی از فایده نیست شکی وجود ندارد. اما آن‌چه بیشتر از گفتمان اهمیت دارد، اثر گفتمان بر افراد است. همان‌طور که علی فخار در بخشی از سخنان خود اشاره می‌کند «مطالبه‌گری»‌ در این حوزه تقریبا از بین رفته است که اتفاق ناخوشایندی است.

صرف نظر از این‌که مطالبه‌گری و مطالبه‌گر (به معنای خاص روزنامه‌نگار) اصلا هرگز در این حوزه وجود داشته یا خیر، آیا ویدئو گیم هرگز در ایران به جایگاه اصلی خود در نظر صاحبان قدرت و ثروت خواهد رسید یا کوته‌فکری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و هیچ مطالبه‌ای به نتیجه نخواهد رسید؟

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.