Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آینه سیاه به چه معناست؟ – منظور واقعی سازندگان Black Mirror را بدانید

0

احتمالا بعد از مواجه شدن با سریال آینه‌ سیاه (Black Mirror) به این فکر کرده‌اید که این اسم چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ و حتما کنجکاو شده‌اید که بدانید آینه سیاه به چه معناست؟

شاید شما هم در ابتدا فکر کرده‌اید که این یک اسم مخوف و شیطانی است و با شنیدن آن به فکر جادو و طلسم و بدیمنی افتاده‌اید.

اما حالا که پنج فصل از پخش این سریال می‌گذرد و فصل پنجم بعد از انتشار یک قسمت مخصوص و تعاملی در نت‌فلیکس پخش شد، هنوز هم عده‌ی زیادی از طرفداران و دنبال‌کنندگان این سریال نمی‌دانند که منظور واقعی سازندگان Black Mirror از «آینه‌ی سیاه» چیست!

با این‌حال، خالق این سریال یعنی «چارلی بروکر» (که نویسنده‌ی گاردین بود) در همان روزهای ابتدایی ساخت این سریال مقصود خود از این نام را توضیح داد. در سال 2011 و سپس یک بار هم در سال 2014، بروکر در گاردین نوشت که آینه سیاه به چه معناست.

«آینه‌ی سیاه» که عنوان این سریال است را می‌توانید این روزها روی هر دیوار، روی هر میز و در دست هر کسی بیابید. صفحه‌ی سیاه و براق یک تلویزیون، یک نمایشگر، یا یک گوشی همراه.

سریال Black Mirror اساسا به موضوع وابستگی انسان‌ها به تکنولوژی و داستان‌های مرتبط با پیشرفت‌های فناوری می‌پردازد، اگرچه امروزه تغییرات زیادی به خود دیده و با گسترش پیشرفت‌ها روابط عمیق‌تری را واکاوی می‌کند، اما حداقل در فصل‌های ابتدایی یک نمونه‌ی کامل هشدار توسط خلق درام محسوب می‌شد. هشدار برای انسانی که تحت سلطه‌ی ابزارهای فناوری قرار گرفته است.

بروکر ایده‌ی این سریال را از The Twilight Zone سریال محبوب سال‌های آخر دهه‌های 50 و 60 و معتقد است انسان‌ همیشه در این بحران به سر می‌برد و تلاش می‌کند تا از آن‌ها نجات پیدا کند.

آینه سیاه به چه معناست؟ همین حالا که به این متن خیره شده‌اید احتمالا کنارتان یکی از این آینه‌های سیاه را پیدا می‌کنید. گوشی هوشمندتان، تبلت، صفحه‌ی نمایشگر یا تلویزیون؟

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.