Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نگاه خاص: مروری بر طلوع و غروب موفقیت‌های هالیوود – ویدئو

0

مقالات سینمایی بسیاری در سال منتشر می‌شوند و اگرچه حجم بسیار کمی از آن‌ها واقعا شامل مطالب جدید و بررسی دست‌آوردهای متمایز سینما هستند، این دانش هنوز رونق خود را به طور کامل از دست نداده است. اما شاید راه بهتر برای شناساندن سینما به انسان‌ها، ویدئوهای کوتاه آموزنده‌ای باشد که با یک زبان عامیانه و صمیمی، به کمک تصاویر و با لحنی جذاب یک موضوع خاص سینمایی را با نگاه خاص خود بررسی می‌کنند. با بخش جدید نگاه خاص در گیم‌نیوز همراه باشید.

موضوع ویدئوی این هفته آغاز و پایان عصر طلایی هالیوود است. طلوع و غروب این پدیده‌ی شگرف و تاثیرگذار بر سینما. با هم تماشا کنیم:

 

 

امروزه پدیده‌ یوتیوب مانند دیگر پدیده‌های اینترنتی عصر مدرن ما بر ذهن، آگاهی و حتی سبک زندگی‌ همه انسان‌ها تاثیر گذاشته است. کانال‌های میلیونی این وبسایت ویدئویی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرند و هرکدامشان در سطح خود اطلاعات علمی یا غیرعلمی را در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند. از جمله این موضوعات البته که سینماست.

در سال‌های اخیر بسیاری از نقد و بررسی‌های سینمایی در قالب مقالات ویدئویی (Video Essay) توسط کانال‌های مختلف یوتیوبی ارائه شدند که از زوایای بسیار متنوعی به بررسی این هنر می‌پردازند و در مدت زمان کوتاه مطالب زیاد و مختلفی را ارائه می‌دهند که البته کسادی بازار متون نقادانه علمی و آکادمیک را به همراه داشته‌اند.

از میان کانال‌های فراوان نقد و بررسی سینمایی در یوتیوب به سراغ کانال Now You See It رفتیم و مقالات آن را برای شما زیرنویس کردیم. دلیل آن‌که این کانال با زبانی عامیانه و دوست‌داشتنی به تحلیل و بررسی سینمای هالیوودی، تصاویر، نمادها، مکانیزم‌ها و شگردهای تولید فیلم در این صنعت انبوه می‌پردازد و به نقل از تعریفی که خود کانال ارائه کرده:

Now You See It تصاویر و درونمایه‌های صنعت فیلم را واکاوی می‌کند. این کانال مثل کلاس‌های دانشگاهی نقد و بررسی فیلم است با این تفاوت که سالن‌های سخنرانی، تکالیف و وام‌های دانشجویی ندارد.

هر آخر هفته قسمت جدیدی از مجموعه‌ی نگاه خاص را در گیم‌نیوز منتشر می‌کنیم. با ما همراه باشید و ویدئوها را به علاقه‌مندان نشان دهید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.