Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

ریک و مورتی: ‌۱۰ تئوری طرفداران از Evil Morty که امیدواریم درست باشند!

10

ریک و مورتی سریالی سرشار از جزئیات است. این جزئیات سربسته و گاهی پنهان، به حدی‌ست که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با شخصیت‌پردازی گسترده‌ای که در سه فصل اول با آن مواجه شدیم، این نمایش به طور طبیعی ما را به گمانه‌زنی‌های فراوانی سوق می‌دهد. از میان تمام تئوری‌هایی که طرفداران در فضای مجازی پیرامون مسائل مختلف سریال مطرح کرده‌اند، شاید یکی از مهم‌ترین گفت‌وگوها و سوالات مهم این نمایش مربوط به شخصیتی باشد که ما هنوز چیزهای زیادی درباره آن نمی‌دانیم. این شخصیت Evil Morty نام دارد.

این شخصیت که برای اولین بار در اپیزود Close Encounters of the Rick Kind معرفی شد تحت عنوان Evil Morty یا Eyepatch Morty شناخته می‌شود و به صورت بالقوه به عنوان خطرناک‌ترین مورتی سریال تا اینجای کار معرفی شده‌است. در فصل سوم و اپیزود هفتم سریال او به عنوان اولین نفر از گونه مورتی‌ها به عنوان رئیس جمهور قلعه نظامی ریک‌ها انتخاب شد. اهداف و انگیزه‌های Evil Morty تا به اینجای کار ناشناخته باقی مانده‌است. از آنجایی که فصل چهارم ریک و مورتی به زودی و در نوامبر امسال به نمایش درمی‌آید، مجموعه‌ای از جالب‌ترین و دیوانه‌‌وارترین تئوری‌های طرفداران پیرامون آنتاگونیست مرموز این سریال را برای شما گردآوری کرده‌ایم. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید.

10. Evil Morty، مورتی اصلی ریک است

شاید محبوب‎‌ترین و مورد قبول‌ترین نظریه درمورد اهداف واقعی Evil Morty به شدت بر این دلالت داشته باشد که او مورتی اصلی ریک است. شواهد فراوانی وجود دارد که از این عقیده که Evil Morty، مورتی اصلی ریک مدل C-137 یا همان ریک اصلی سریال است، پشتیبانی می‌کند. اما به طور ویژه دو قطعه از شواهد ممکن است این نظریه را تایید کند.

هنگامی که ریک C-137 در اپیزود معرفی Evil Morty دستگیر شد Evil Rick یا همان ریک روبات حافظه او را بررسی می‌کند و می‌توانیم تعدادی از خاطره‌های او را مشاهده کنیم. در پروسه خاطرات ریک به صورت اجمالی صحنه بازی کردن ریک با کودک نوپایی را می‌بینیم.

به طور مشابه یک مرجع سریع دیگر را در فصل دوم و اپیزود Get Schwifty دریافت می‌کنیم. در هنگام بازدید مرد پرنده‌ای، توجه مورتی به عکسی روی دیوار که در آن ریک مورتی نوزاد را نگه داشته جلب می‌شود. همانطور که می‌دانیم فرض سریال ریک و مورتی بر این است که ریک C-137 پس‌از غیبت مشکوک بیست ساله به خانه بازگشته‌است. باتوجه به این که مورتی در سریال 14 سال دارد این مساله به طور طبیعی سوالاتی را درباره آنچه که ممکن است ریک پنهان کرده باشد، ایجاد می‌کند. یکی از احتمالات این است که ریک برخلاف سایر کاراکترهای سریال متعلق به جهانی دیگر باشد.

9. Evil Morty، شخصیتی خوب است

نکته جالب درباره کاراکتر Evil Morty این است که تا به حال در خود سریال از این اسم برای معرفی او در سریال استفاده نشده‌است. درعوض این لقب به خاطر اینکه هواداران او را بارها اینگونه صدا زدند به این کاراکتر وصل شد. اگر به این قضیه توجه کنیم آیا ممکن است که Evil Morty، یکی از شخصیت‌های خوب سریال باشد؟ نظریه‌ای در Reddit حول این موضوع وجود دارد.

همه ما با شخصیت فاجعه‌بار ریک آشنایی داریم. او کسی است که از مردم فقط به عنوان وسیله‌ای برای تحقق منافع خود استفاده می‌کند. با توجه به گفته‌ای در اپیزود هشت فصل سوم با نام Morty’s Mind Blowers آیا می‌توان تصور کرد که ریک شخصیتی شرور و Evil Morty قهرمان اصلی سریال باشد؟ حال که Evil Morty رئیس جمهور قلعه نظامی ریک‌ها شده، آیا قصد او انتقام گرفتن از ریک به سبب تمام رنج‌هایی‌ست که از طرف این شخصیت متحمل شده‌است؟ از این گذشته مرز میان خیر و شر بسیار باریک و وابسته به دیدگاه‌های متفاوت است.

8. Evil Morty در تمام قسمت‌های سریال حضور دارد

این نظریه جالب از سوی یکی از کاربران Reddit با نام کاربری greenfingers559 مطرح شده که Evil Morty در همه قسمت‌های سریال به ویژه در تیتراژ آغازین حضور دارد. به جز یک سکانس معمولاً تیتراژ ابتدایی سریال در هر اپیزود دچار تغییراتی می‌شود. این اطلاعات از آنجا توجه را به خود جلب می‌کند که می‌دانیم هیچ چیز در سریال اتفاقی نیست و همه چیز در آن به صورت عمدی طراحی شده‌است.

در یکی از این سکانس‌ها ریک و مورتی در حال فرار از دست قورباغه‌هایی جهش‌یافته هستند؛ ریک پورتالی را باز می‌کند و داخل آن می‌پرد. این در حالی‌ست که مورتی به پورتال نمی‌رسد و با اینکه این سکانس به پایان می‌رسد می‌توان حدس زد که قورباغه‌ها مورتی را می‌خورند. کاربر در تئوری‌ای که مطرح کرده معتقد است نه تنها این مورتی اصلی ریک بوده، بلکه او با خلق اسلحه پورتالی از سیاره متروکه فرار کرده و سپس برای انتقام از ریک به عنوان Evil Morty بازگشته‌است.

7. Evil Morty، دارای یک Stupid Rick (ریک کندذهن) است

یکی از سوالات بی‌پاسخ و تئوری‌های مطرح شده مهم درباره Evil Morty این است که چه کسی ریک اصلی او بوده؟ یکی از کاربران Reddit فکر می‌کند که Evil Morty متعلق به جهانی‌ موازی‌ست که در آن مورتی باهوش و ریک شخصیتی کندذهن است. همانطور که در اپیزودی با نام Close Rick-counters of the Rick Kind مشاهده کردیم ریک کندذهن وجود دارد و این احتمال غیرممکن نیست.

این تئوری مطرح می‌کند که Evil Morty در جهانی حضور داشته که از ریک خود باهوش تر بوده، سپس او از جهان خود فرار می‌کند و با ریک C-137 آشنا می‌شود و به نوعی ریک او را زیر پر و بال خود می‌گیرد. اگرچه در ابتدا ریک را متحد و دوست خود می‌بیند اما در ادامه هنگامی که به این نتیجه می‌رسد ریک‌ها تهدیدی برای مورتی‌ها محسوب می‌شوند، شخصیتش تغییر می‌کند و از ریک فاصله می‌گیرد. این اختلاف باعث می‌شود که ریک پس‌از بیست سال دور بودن به جهان C-137 بازگردد.

6. Evil Morty، به طور کامل شخصیتی دیگر است

در این تئوری یکی از کاربران Reddit با نام کاربری Wraith17 گفته که Evil Morty در واقع یک نسخه جایگزین از ریک است. در اپیزودی با نام The Rickshank Redemption مطرح می‌شود که ریک می‌تواند هوشیاری خود را به بدن‌های دیگر منتقل کند. در تئوری، این مورتی نسخه جایگزین ریک در حال مرگ است. ریک برای طولانی‌تر شدن زندگی، آگاهی خود را در بدن جوان مورتی قرار می‌دهد، اما ظاهراً ریک نمی‌تواند تمام هوش خود را در بدن Evil Morty جای دهد. این جایی‌ست که به نظر می‌رسد نظریه شکست می‌خورد.

گذشته از این واقعیت که شخصیت Evil Morty با ریک فاصله زیادی دارد، این تئوری توضیحی درباره میل Evil Morty به پیروزی در انتخابات نمی‌دهد. برخی جزئیات در این نظریه صحیح به نظر نمی‌رسند اما هنوز هم می‌توان نگاهی به آن به عنوان یک تئوری جذاب داشت.

5. Evil Morty برای انتقام به دنبال ریک است

کاربر دیگری با نام SqueezeTheLemon در Reddit این تئوری را که Evil Morty، مورتی اصلی ریک است به مرحله بعد برده‌است. گرچه این تئوری توضیحاتی یکسان دارد اما در ادامه انگیزه مورتی را برای رئیس‌جمهور شدن، انتقام پیش‌بینی کرده‌است. این نظریه پیش‌بینی می‌کند که در جهان اصلی Evil Morty، ریک او که همان ریک اصلی سریال شناخته می‌شود، کاری انجام داده‌است که دخترش Beth صدمه دیده یا کشته شود. به همین دلیل است که او به دنبال شکار ریک C-137 است.

در حالی که هنوز از اهداف واقعی Evil Morty بی‌خبریم، اما ممکن است اپیزود پایانی فصل دو یعنی The Wedding Squanchers بر اعتبار این تئوری بیفزاید. در این اپیزود مورتی به ریک می‌گوید:« اگر بروید من می‌توانم با این قضیه کنار بیایم اما شما قلب مادر را با این کار می‌شکنی و من هرگز به خاطر آن چیزی را نمی‌بخشم.» اگر ریک در جهانی موازی به Beth آسیب زده باشد، احتمال بسیار قوی وجود دارد که مورتی به دلیل این مساله شخصی به دنبال انتقام از ریک باشد.

4. ریک تنها بخشی از اهداف شوم Evil Morty است

نظریه بعدی از طرف کاربری از Reddit با نام ajga85 مطرح شده‌است. او معتقد است ریک C-137 تنها بخشی از برنامه بزرگ‌تر Evil Morty برای رسیدن به ریاست جمهوری است. در دهمین قسمت از سریال ریک و مورتی، Evil Morty مکانیسمی پنهانی از مورتی‌های بدون ریک ساخته‌است. این تئوری نشان می‌دهد که در زمان رای گیری، این مورتی‌های بدون ریک می‌توانند با رای دادن به Evil Morty و در حالی که هیچ ریکی در کار نیست که به یکی از ریک‌ها رای دهد، Evil Morty را به قدرت برسانند.

در نتیجه، وجود تنها یک مورتی در انتخابات موجی پوپولیستی را ایجاد می‌کند و این در حالی‌ست که رای ریک‌ها بین کاندیدهای دیگر که همگی از گونه ریک هستند تقسیم می‌شود. تمام انگیزه مورتی برای کشتن سایر ریک‌ها تولید مورتی‌های بدون ریک است. اساساً این تئوری نشان می‌دهد که نزاع او با ریک C-137 صرفاً برای هدف بزرگتر او یعنی به وجود آوردن یک مورتی بدون ریک و رسیدنش به مقام ریاست جمهوری است.

3.همه ریک‌ها مورتی هستند و همه مورتی‌ها نیز ریک هستند – حتی Evil Morty

این تئوری اندکی عجیب است اما کاربر با نام HarlequinWasTaken مطرح کرده که تمام مورتی‌ها بزرگ می‌شوند تا ریک باشند و تمام ریک‌ها بزرگ می‌شوند تا مورتی باشند! این تئوری استدلال‌های مختلفی را ارائه می‌دهد اما مهم‌ترین چیزی که نشان می‌دهد این حقیقت است که Evil Morty براساس یک سیستم داخلی به مقام ریاست جمهوری رسیده که ریک‌ها را در مقامی بالاتر از مورتی‌ها قرار دهد.

آن‌ها به جای اینکه مورتی‌‌ها را در انزوا قرار دهند و آن‌ها احساس ناخوش‌آیندی داشته باشند این کار را انجام می‌دهند تا چرخه ریک و مورتی به قوت خود باقی باشد و از کار نیفتد. شواهد ملموسی برای دفاع از این تئوری وجود دارد اما پذیرش کلی این منطق ممکن است کمی دشوار باشد. در هرصورت، وجود Evil Morty به عنوان شخصیتی که نماینده یک سیستم کنترلی‌ست ایده جذابی به نظر می‌رسد.

2. Evil Morty بخشی از چرخه جهان‌های موازی است

این تئوری از کاربری با نام Smiggeries نشان می‌دهد که Evil Morty تنها یک مورتی نیست بلکه یک چرخه بی‌پایان است که در چندگانگی ریک و مورتی تکرار می‌شود. همانطور که ریک در قسمت دهم فصل اول اشاره می‌کند یک مورتی جسور می‌تواند باعث دردسرهای زیادی شود. اگر چه از این دیالوگ می‌توان تفسیرهای زیادی داشت اما تئوری این باور را به وجود می‌آورد که گاهی بعضی مورتی‌ها می‌توانند هوش هیجانی بیش از حدی کسب کنند و در نهایت باعث پیشرفت ریک‌ها شوند.

این قضیه نشان می‌دهد که ممکن است تنها یک نسخه از Evil Morty وجود نداشته باشد بلکه چرخه‌ای بی‌پایان از Evil Mortyها وجود دارند. این نظریه حاکی از آن است که ممکن است مورتی اصلی سریال یا همان مورتی C-137 زمانی در این چرخه قرار بگیرد، اما ممکن است ریک راهی را برای طولانی کردن این تغییر کشف کرده باشد.

1. ریک C-137 شخصیتی نامتعارف است و این Evil Morty را عصبانی می‌کند

همانگونه که تاکنون از سریال فهمیده‌ایم، ریک‌ها هیچ اهمیتی به مورتی‌های خود نمی‌دهند. آن‌ها تنها پوششی برای ریک‌های خود هستند. این را نیز می‌دانیم که ریک C-137 تا حدودی برای مورتی خود احترام قائل می‌شود و به او اهمیت می‌دهد. کاربری با نام ThunderKrunk در Reddit استدلال می‌کند که چون ریک خانواده خود را دوست دارد، او بین تمام ریک‌ها شخصیتی ناهنجار محسوب می‌شود. در نتیجه، این امر باعث شده که Evil Morty مأموریت خود را برای از بین بردن ریک C-137 آغاز کند؛ چرا که نمی‌تواند ریکی را که به مورتی اهمیت می‌دهد، درک کند.

اساساً عقیده بر این است که Evil Morty، به عشقی که ریک C-137 به خانواده و مورتی خود می‌ورزد حسادت می‌کند. Evil Morty آرزو دارد که ریکی مشابه نیز از او مراقبت کند اما از آنجا که این قضیه امکان‌پذیر نیست، تصمیم به از بین بردن ریک می‌گیرد. هرچند این تئوری دور از دسترس است، اما انگیزه‌های شخصی می‌تواند باعث رابطه این دو با یکدیگر و هدف اصلی Evil Morty باشد.

لازم به ذکر است رویداد «درباره» این هفته با موضوع سریال ریک و مورتی برگزار می‌شود. برای اطلاع بیشتر از این رویداد اینجا را مشاهده کنید.

منبع SCREEN RANT
10 نظر برای این مطلب
  1. می گوید می‌گوید

    ریک و مورتی یکی از بهترین انیمیشن های علمی تخیلی است

  2. علی می‌گوید

    در شروع تیتراژ مورتی توسط اون غورباغه ها خورده نشده بلکه یک چشم از دست داده مورتی شرور توانسته از اون بعد خارج بشه و برای خودش یک ریک رباتی درست کنه اویل مورتی دچار یک نوع بیماری هس اون هم از ریک ها و هم از مورتی ها متنفر هس چون تو یه قسمت شاهد شکنجه شدن مورتی ها شدیم و مورتی شرور به دنبال انتقام از تموم ریک ها هس ولی لون در واقع به دنبال نابودی ریک و مورتی ها هس از طرفی شاید خود مورتی شرور ساخته یک ریک دیگه باشه چون دیدیم تو یه قسمت چشمش در اومد

  3. امیر می‌گوید

    و امیر هرکدوم از شخصیت های ریک و مورتی تنها یه قسمت اختصاصی برای خودشون دارن و یه قسمت برای یه تعوری کافیه درحالی که اویل مورتی همه جا بوده

  4. امیر می‌گوید

    مندرگیر یچیزی شدم اینکه شما قسمت اخر فصل چهار بث واقعی ریک سی ۱۳۷ رو میبینید و اینکه اونم مثل مورتی واقعی شخصیت پلیدی شده و میخواد از ریک انتقام بگیره من یه نظریه دارم که وقتی مورتی مثل مورتی کلون شده ساده و احمق بود بقیه ی خانواده هم ادمای ساده ای بودن پس وقتی تو همون تیتراژ اول فیلم مورتی به پورتال نمیرسه و ریک بدون مورتی برمیگرده فک کنم کاری کرده که بث و اعضای خانواده هم از ریک خشمگین بشن و بفکر انتقام از ریک باشن درحالی که مورتی واقعی زندس…کلا میخواستم بگم اویل مورتی پسر اصلی بث اصلی ریک ۱۳۷ سی هستش لطفا جوابو بدین که بدونم درست گفتم یا نه

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      جالب بود تئوری شما، من نمی‌دونم درسته یا نه ولی بخشی از ذهنم می‌پذیره این حرف رو.

    2. علی می‌گوید

      آره منم می گم مورتی ایویل نوه واقعی ریکهه

  5. امیر می‌گوید

    البته دو جا

  6. امیر می‌گوید

    من نفهمیدم چرا یدفه اویل مورتی انقد سر زبونا افتاد این شخصیت که فقط یجا بهش پرداخته شد.این همه جنجال از کجا

  7. mahdi_irgc83 می‌گوید

    سلام
    یک تئوری دیگر هم هست: بعد C-137 بعد واقعی نیست یعنی اگر دقت کنید این یک شماره گذاری است و بعد اصلی باید بعد A-1 باشد

    1. شایان صحراگرد می‌گوید

      سلام
      بله تئوری‌های مختلفی گفته میشه این 10 تئوری که ما گفتیم از پرطرفدارترین‌هاش هستند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.