Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

فلسفی‌ترین نقل‌قول‌های سریال ریک و مورتی که باید بدانید!

1

تمام نقل‌قول‌هایی که ما در پایین لیست کردیم حاکی از آن است که شبکه Adult Swim با سریال ریک و مورتی کاملا ایده اینکه انیمیشن‌ها فقط برای کودکان هستند را نقض کرده است. ریک و مورتی شدیدا خنده‌دار و سرگرم‌کننده است اما به طور عجیبی نظرات هوشمندانه و فلسفی راجع به مسائل روز بیان می‌کند. از احساسات انسانی و عشق گرفته تا زیر سوال بردن فلسفه نگهداری سگ توسط انسان‌ها. بیشتر این صحبت‌های فلسفی از شخصیت ریک سانچز می‌آید، دانشمندی فوق‌العاده باهوش و البته الکلی که نوه خود مورتی را به ماجراجویی‌های فضایی می‌برد. مورتی نیز گاها صحبت‌هایی فلسفی و متفکرانه از خود ارائه می‌دهد اما اکثرا در حال فرار از موجودات فضایی است.

دنیای ریک و مورتی به شدت هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است اما در کنار این خصوصیات پیچیدگی و فلسفه‌های خاص خود را دارد که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. این سریال را می‌توان به جرات هوشمندانه‌ترین و از لحاظ فلسفی چالش برانگیز‌ترین محصول تلویزیون نامید. در پایین ما فلسفی‌ترین نقل‌قول‌های بیان شده در سریال را لیست کردیم.

“وجود هیچ‌کس با هدف نیست. هیچ‌کس به جایی تعلق ندارد”

در قسمتی از سریال مورتی به خواهرش این جمله را می‌گوید و او را دعوت به تماشای تلویزیون می‌کند. این جمله بیانگر فلسفه وجودی است که به وضوح بیان می‌شود و می‌توان از آن نتیجه گرفت. مورتی که در حال زندگی با دروغی بزرگ در دنیای موازی است و بیشتر از هر کسی به پوچی این دنیا پی‌برده است. در این شرایط سخت او معتقد است که ما باید از چیز‌های ساده لذت ببریم مثل دیدن تلویزیون.

“وجود داشتن عذاب است”

Meeseek موجودی بسیار ساده است که توسط ریک اختراع شده تا شما با فشردن یک دکمه از او کمک بخواهید تا چیزی را به شما آموزش دهند و سپس ناپدید شوند. هنگامی که آن‌ها با مشکلی حل نشدنی روبه‌رو می‌شوند نمی‌توانند ناپدید شوند و همین باعث افسردگی، سرخوردگی و در نهایت خودکشی می‌شود. آن‌ها نمی‌توانند بپذیرند که در کاری بی‌استفاده هستند. این به سادگی استعاره از زندگی بدون هدف است.

“عشق فقط یک واکنش شیمیایی است”

ریک در قسمتی از سریال نظر خود راجع به عشق را بیان می‌کند که اینگونه است:

چیزی که مردم عشق می‌نامند فقط یک واکنش شیمیایی است که حیوانات را به زاد و ولد وادار می‌کند. اول بسیار شدید است بعد به آرامی ناپدید می‌شود و تو را در یک ازدواج ناموفق رها می‌کند. من انجامش دادم، پدر و مادرت هم انجامش خواهند داد. این چرخه را بشکن مورتی و بزرگتر شو. تمرکزت را روی علم بذار.

“ما اینگونه بالغ می‌شویم”

در قسمتی ریک افکار بسیار سازنده‌ای در مورد بزرگ شدن و بالغ شدن بیان می‌کند. هنگامی که مورتی در دنیایی بیگانه قرار گرفته و کنترل خود را از دست داده ریک به او نزدیک می‌شود و می‌گوید:

خیل خب خیل خب آروم باش به من گوش بده می‌دونم که این موقعیت جدید به سختی هضم میشه. اطرافت پر از چیزهای عجیب و ترسناکه ولی می‌دونی چیه باید باهاشون روبه‌رو شد و مثل یه گاو به سمتشون حمله کرد، ما آدما اینجوری بزرگ میشیم.

درباره مدرسه: “آنجا جای افراد باهوش نیست”

ریک درباره‌ی مدرسه در مکالمه‌ای با دامادش می‌گوید که آنجا فقط افراد به یکدیگر تنه می‌زنند و سپس معلم‌ها به طور مسخره‌ای جواب 2+2 را می‌خواهند و همه می‌گویند 4 سپس زنگ مدرسه می‌خورد و به شما کارتون‌های شیر می‌دهند. آنجا جای افراد باهوش نیست جری.

 

“بعضی وقت‌ها علم بیشتر یک هنر است تا علم”

پس از دیدن قسمت “Rick Potion #9” آدم دلش می‌خواهد یک دانشمند باشد تا کاملا همه چیز را درک کند. اما حتی بدون یک مدرک علمی هم این مسئله خیلی منطقی به نظر می‌رسد.

ریک می‌گوید خیلی از مردم نمی‌فهمند و این جمله مشخصا راجع به افرادی است که از علم جواب‌های خیلی ساده می‌خواهند به جای اینکه آن را یک راه پیچیده برای تفکر کردن و پاسخ دادن به راز‌ها جهان هستی ببینند.

“شخصی کردن این موضوع بستگی به تصمیم تو دارد”

در قسمت “Close Rick-Counters of the Rick Kind” مورتی متوجه می‌شود پدربزرگش به خاطر رفاقتش با او همراهی نمی‌کند بلکه مغز مورتی امواجی را ساطع می‌کند که ریک را از خطرات احتمالی در امان نگه می‌دارد.

وقتی وی از این موضوع به شدت ناراحت است ریک به او گوشزد می‌کند که وی می‌تواند واکنش و احساسات خود را کنترل کند و اینگونه رفتار نکند.

“Wubba Lubba Dub Dub”

این جمله خیلی معروف زمانی شنیده می‌شود که ریک بسیار مست است و به نظر می‌رسد صرفا صدایی است که در یک مهمانی شنیده می‌شود. اما این جمله به معنای این است که من درد زیادی را متحمل می‌شوم. لطفا به من کمک کنید. اگر این جمله یک نظریه روانشناسی شده درباره‌ی یک مرد مست و خوش‌گذران نیست پس چه چیزی می‌تواند باشد.

منبع Ranker
1 نظر
  1. بهار می‌گوید

    وااااااااااااای عااااااااااالی ترین انیمیشن که تا به حال دیدم

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.