Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تماشا کنید: ریک و مورتی و تلاش برای پیدا کردن معنایی در زندگی

0

امروزه سریال‌های کارتونی، درست مانند کتاب‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. می‌خواهند زاویه دید جدیدی ارائه کنند و تفکری را شکل دهند. یکی از جدیدترینِ این سریال‌ها ریک و مورتی اثر جاستین رویلند و دن هارمون است. در این سریال، علاوه بر همه‌ی موقعیت‌های طنز و بحث‌های علمی که ممکن است ذهنتان را درگیر کنند، موضوعات فلسفی بسیاری وجود دارند. ریک و مورتی در تلاش برای پیدا کردن معنایی در زندگی مسائل مختلف طنز، درام و دانش را امتحان می‌کند و با استفاده از شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش سعی در انتقال مفهومی عمیق‌تر و درک‌شدنی‌تر از سرگرمی صرف دارد.

 

روایت بامزه اما پرعمق یک دانشمند پیر و الکلی که با نوه‌اش به کاوش در این کیهان عظیم می‌پردازند و در عین حال مثل باقی آدم‌ها مسائل خانوادگی، فردی و روزمره خود را دارند. اما نکته جالب توجه این است که بیننده از خلال ماجراجویی‌های آن‌ها می‌تواند برای عمیق‌ترین پرسش‌های هستی‌شناسانه خود پاسخ‌هایی بیابد.

شاید بتوان به جرأت گفت اگر زمانی کتابی مانند «اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر» سارتر توانست تا حدودی تفکر بشر را به چالش بکشد، امروز و در دنیای مملوء از اطلاعات ما سریالی مانند ریک و مورتی می‌تواند این چالش را در همگان ایجاد کند. این ویدئو نیز تحلیل کوتاهی است بر ریک و مورتی و پیامی که این سریال کارتونی می‌خواهد به مخاطبش بدهد که به صورت اختصاصی در گیم‌نیوز ترجمه و زیرنویس شده است. امیدوارم از آن لذت ببرید.

وقتی نام کارتون یا انیمیشن را می‌شنویم یاد چه چیز‌هایی می‌افتیم؟ احتمالا یاد کودکی، سرگرمی، شادی و خنده. اما سریال‌های کارتونی فراوانی که امروزه تولید می‌شوند دیگر فقط برای سرگرمی، شادی و خنده نیستند و حتی گاها اصلا مناسب کودکان نیستند. ریک و مورتی می‌تواند دقیقا یکی از همین کارتون‌ها باشد. چیزی فراتر از سرگرمی و وقت گذراندن. چیزی که شما را به فکر کردن وادار می‌کند و تلاش می‌کند تا معنایی به زندگی شما ببخشد.

درباره‌ی ریک و مورتی بیشتر در گیم‌نیوز بخوانید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.