Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازی Dreams استودیوی مدیا مولکول چیست؟ – همه‌ی چیزهایی که باید بدانید

0

به نظر می‌رسد که دیگر چیزی به انتشار نسخه‌ نهایی بازی Dreams استودیوی مدیا مولکول، سازنده بازی‌هایی نظیر LittleBigPlanet و Tearaway باقی نمانده است. حال در این مقاله سعی داریم تا نگاهی به این بازی و همه‌ی چیزهایی که لازم است تا در مورد آن بدانیم، داشته باشیم.

در جریان مراسم رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4 در فوریه 2013 بود که استودیوی مدیا مولکول با انتشار تیزری از بازی Dreams رونمایی کرد. حال به رغم گذشت چند سال هنوز نسخه‌‌ی نهایی این بازی یا بهتر است بگوییم موتور بازی‌سازی منتشر نشده است و استودیوی سازنده تنها به انتشار نسخه‌ی دسترسی زود هنگام اکتفا کرده است.

به طور خلاصه می‌توان گفت که بازی Dreams استودیوی مدیا مولکول یک موتور بازی‌سازی، یادگیری و یک پلتفرم برای توزیع و انتشار یک بازی است که در قالب یک مجموعه در اختیار بازی‌بازان قرار می‌گیرد تا بتوانند با استفاده از آن رویای ساخت بازی خود را به حقیقت تبدیل کنند.

بازی Dreams استودیوی مدیا مولکول

Dreams یک پروژه متفاوت است. استودیوی مدیا مولکول به گونه‌ای این پلتفرم را توسعه داده است که بتوان با استفاده از آن بازی‌، فیلم و محتوای هنری بسیاری در ژانرها و جلوه‌های بصری متفاوتی ساخت. بیایید برای درک بهتر ویژگی‌های منحصر به فرد Dreams از یک مثال استفاده کنیم، مطمئنا بسیاری از شما با موتور بازی‌سازی یونیتی (Unity) آشنا هستید؛ موتوری که به رغم ویژگی‌ها بسیار و محیط نسبتا ساده آن در مقایسه با دیگر موتورهای بازی‌‌سازی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. با این حال به رغم ویژگی‌های یونیتی، بسیاری از افرادی که هیچگونه آشنایی با برنامه‌نویسی و پروسه‌ی ساخت بازی ندارند، در استفاده از این موتور به مشکل برمی‌خورند.

می‌توان گفت که Dreams به مانند یک نسخه‌ی 30 دلاری از موتور یونیتی است؛ با این حال چیزی که باعث تمایز آن می‌شود این است که شما می‌توانید در مدت کوتاهی و تنها با استفاده از کنترلر کنسول پلی‌استیشن 4 به خلق بازی و یا پروژه هنری که همیشه آرزوی ساخت آن را داشته‌اید، بپردازید.

البته ساخت یک بازی کار آسانی نخواهد بود اما به لطف آموزش‌های ارائه شده در Dreams، شما می‌توانید با استفاده از آن آموزش‌های جامعی در مورد چگونگی طراحی، ایجاد سناریو، ساخت موسیقی و … دریافت کنید.

از طرفی دیگر به رغم محدودیت‌های موجود در یک کنترلر نسبت به ماوس و کیبورد، کنترلر پلی‌استیبشن 4 هنوز هم توانسته است تا کارایی خود را حفظ کند و آزادی عمل قابل قبولی را در اختیار بازی‌بازان قرار دهد.

در مجموع می‌توان گفت که بازی Dreams استودیوی مدیا مولکول پروژه‌ای جا‌طلبانه است که قصد دارد تا رویای بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌سازی را به واقعیت تبدیل کند. گرچه این بازی هنوز در حال دسترسی زود هنگام است اما با این حال بازی‌بازان توانسته‌اند تا دنیاهای بی‌نظیری خلق کنند. انتظار می‌رود تا اواخر سال 2019 میلادی شاهد انتشار این بازی باشیم.

 

منبع Engadget

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.