Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۰ حقیقت جالب درباره سریال Patrick Melrose که باید بدانید

1

بندیکت کامبربچ هیچ وقت علاقه‌اش به بازی کردن دو نقش را پنهان نکرده: هملت و Patrick Melrose. در سال 2015 او نقش شخصیت اصلی معروف نمایشنامه شکسپیر را در سالن باربیکن لندن بازی کرد و در می سال 2018 او نقش شخصیت رمان‌های ادوارد سنت آبین بازی کرد.

مینی سریال پنج قسمتی Patrick Melrose شبکه Showtime به کارگردانی ادوارد برگر را نمی‌توان به راحتی نگاه کرد. اما ترکیب خاص کمدی و ترحم سیاه (البته اگر به نویسندگی خوب، بازی درخشان و هنر فیلمبرداری‌اش اشاره نکنیم) آن را به یکی از مورد توجه‌ترین درام‌های سال 2018 تبدیل کرد. و این مینی سریال در پنج بخش از جوایز امی نامزد شد و دو جایزه بفتا نیز دریافت کرد. ما نگاهی به پشت صحنه‌ داشتیم تا به راز موفقیت این سریال پی ببریم.

Patrick Melrose

  • هر قسمت یک کتاب کامل را پوشش می‌داد.

کتاب‌های Patrick Melrose آقای ادوارد سنت آبین شامل پنج جلد است:

  1. Never Mind
  2. Bad News
  3. Some Hope
  4. Mother’s Milk
  5. At Last

و نام هر قسمت از سریال هم از نام کتاب‌ها است که البته این موضوع اتفاقی نیست و هر قسمت یک کتاب را کاملا پوشش می‌دهد و در عین حال هیچ بخشی از آن ناگفته نمی‌ماند.

فیلمنامه‌نویس این سریال دیوید نیکولاس می‌گوید:

چیزی که من را هیجان زده می‌کند این است که این مجموعه کتاب‌ها از اول قرار نبوده که به صورت دنباله‌دار باشد و پس از پایان هر کتاب حس می‌کنید که همه چیز تمام شده است.

برای او هنگامی که می‌خواست از این مجموعه اقتباس کند مهم بود که ساختار داستان حفظ شود و همین اتفاق نیز افتاد.

  • دیگران تصور می‌کردند اقتباس از این کتاب‌ها غیرممکن است.

مانند دیگر رمان‌های معروف، خیلی از مردم نمی‌توانستند اقتباس این کتاب‌ها را در سینما و یا تلویزیون متصور شوند. در میان این افراد جنیفر جیسون لی را می‌توان مثال زد که از قضا نقش مادر پاتریک را در سریال ایفا می‌کند. او زمانی که فیلمنامه سریال به دستش رسید به شدت هیجان‌زده شد.

انگار که کتاب به زیباترین شکل ممکن زنده شده بود من نمی‌دانم او (دیوید نیکولاس) چگونه انجامش داده.

بندیکت کامبربچ نیز به شدت از نحوه انتقال کتاب به تلویزیون نگران بود و در مصاحبه‌اش با Deadline می‌گوید:

من به شدت مضطرب بودم جدای از اینکه این یک موقعیت استثنائی در حیطه کاری من بود دلیل اصلی‌اش این بود که من می‌دانستم که کتاب پر از احساسات مختلف است و اقتباس کردن از آن‌ها دشوار.

ادوارد برگر کارگردان این سریال قسمت اول کتاب (Never Mind) را در سال 1993 برای اولین خوانده است و اعتراف کرد که هرگز تصور اینکه عنوانی اقتباسی از روی آن ساخته شود را نمی‌کرده است.

  • بندیکت کامبربچ می‌تواند از وبسایت Reddit بابت نقشش تشکر کند.

در جریان رویداد AMA وبسایت Reddit یکی از طرفداران از کامبربچ پرسید “اگر می‌توانستی یک نقش ادبی دیگر را انتخاب کنی برای بازی چه کسی را انتخاب می‌کردی؟” جواب او کاملا واضح و سریع بود: پاتریک ملرز. چیزی که او در آن زمان نمی‌دانست این بود که این پروژه کلید خورده بود و تهیه کنندگان او را از مدتی پیش در نظر داشتند. زمانی که آن‌ها از علاقه وافر او به این نقش باخبر شدند روند انتخاب او خیلی سریع‌تر طی شد. کامبربچ در مصاحبه‌ای با Los Angeles Times بعدها گفت که هیچگاه قدرت سوال و جواب‌های آنلاین را دست کم نگیرید.

  • ساختار سریال از فیلم پدرخوانده الهام گرفته است.

هنگامی که از دیوید نیکولاس راجع به روند تبدیل این میزان از نوشته به فیلمنامه سوال پرسیده شد او گفت که یاد گرفتن کتاب‌ها از از اول تا آخر مرحله اول بود. قدم دوم در حقیقت یک قدم به عقب است تا مرور کنم چه اتفاقاتی برای من مهم است و چه چیزی را دوست داشتم. او همچنین یک منبع برای الهام گرفتن نیز داشت:پدرخوانده شاهکار فرانسیس فورد کاپولا

من به شدت تحت تاثیر کاری که کاپولا با پدرخوانده کرد قرار گرفتم در نتیجه من نیز هر کتاب را به چند قسمت تبدیل کردم و با بررسی آن‌ها تصمیم گرفتم که کدام لحظه‌ها در کتاب مهم‌تر است و برای یک اثر دراماتیک تاثیرگذارتر است.

  • لارا پلور (ایرین ادلر در سریال شرلوک) قرار بود نقش همسر کامبربچ را بازی کند.

طرفداران سریال شرلوک او را به خوبی به یاد دارند بنابراین با توجه به اتفاقات این سریال، بازی دوباره این دو در کنار هم به نظر ایده خوبی نمی‌رسد. لارا پلور در مصاحبه با تلگراف می‌گوید:

کارگردان سریال پاتریک ملرز با من تماس گرفت و از من خواست که نقش همسر وی را بازی کنم که در نهایت من و بندیکت تصمیم گرفتیم که جواب نخواهد داد چرا که ما در یک مقیاس بزرگتر یک رابطه را قبلا نشان دادیم.

Patrick Melrose

  • بندیکت کامبربچ با نحوه انجام رفتار‌های اشراف‌زاده‌ها مشکل داشت.

درست است که کامبربچ همیشه به نوعی درحال بازی نقش اشراف‌زاده‌ها است اما او اعتراف کرد که چه در صدا و چه در رفتار بازی کردن در این خاندان اشراف‌زاده انگلیسی یکی از سخت‌ترین چالش‌های او بوده است.

همه تصور می‌کنند من برای اینگونه نقش‌ها عالی هستم اما بر خلاف ظاهر من نمی‌توانم در این سطح باشم. این سطح اصالت خاصی دارد که من باید برایش آموزش می‌دیدم. من به یک مدرسه اشراف‌زادگان رفتم و فقط توانستم یک دوست پیدا کنم.

  • این بهترین زمان و شاید تنها زمان ممکن برای کامبربچ بود تا این نقش را ایفا کند.

در حالی که بینندگان کودکی پاتریک را با بازی سباستین مالتز می‌بیندد اون نقشش را در بین سنین 25 تا 45 بازی می‌کند که در نوع خودش چالش‌برانگیز است. وی معتقد است با توجه به سنش این بهترین زمان و تنها فرصتی بود که می‌توانست این نقش را ایفا کند.

این کتاب‌ها شرایط خاص و انتخاب‌های شخصیتی سختی را بیان می‌کند و البته هر چی سن بالاتر می‌رود شما باهوش‌تر می‌شوید اما فکر می‌کنم برای این کتاب‌ها نیاز بود که سنی متعادل داشته باشم.

  • تهیه‌کنندگان در نظر داشتند تا اعتیاد را به واقعی‌ترین شکل ممکن نمایش دهند.

در کنار بازی نقش اول بندیکت کامبربچ از تهیه کنندگان این سریال از طریق شرکت خود SunnyMarch نیز هست. در حالی که بخش اعظم سریال متوجه اعتیاد شخصیت او در سریال است برای او و تهیه‌کنندگان مهم بود که به درستی اجرا شود و این موضوع نیازمند تحقیقات بود. برای اینکه بتوانند تجربه اعتیاد را نمایش دهند کامبربچ از دو شخص معتاد مشاوره می‌گرفت و می‌خواست که بتواند تمام آن چیزی یک معتاد تجربه می‌کند فارغ از تلخ بودنش نمایش دهد.

  • بندیکت کامبربچ برای ایفای نقش در این سریال نامزد دریافت جایزه امی شد.

او با این جایزه ناآشنا نیست و قبلا نیز این جایزه را برای بازی فوق‌العادش در نقش شرلوک در سال 2014 دریافت کرده است. همچنین او پنج بار دیگر نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول شده است. که با نامزدی‌اش در سال 2018 تعدادش را به عدد شش رسانده است.

  • از کامبربچ حالا حالاها انتظار بازنشستگی نداشته باشید.

در هر حرفه‌ای، مشکل رسیدن به هدف نهایی این است که بعد از آن چه کنید. اما بازنشستگی زودهنگام قطعا چیزی نیست که کامبربچ بخواهد. او می‌گوید ملرز و هملت تمام چیزی بوده است که او می‌خواسته و اکنون با انجام آن‌ها می‌تواند بازنشسته شود در حالی که او اینطور نمی‌خواهد.

منبع Mentalfloss
1 نظر
  1. دن می‌گوید

    نه نباید بازنشسته بشه

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.