Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

فیلم Avengers: Endgame – چه بر سر کاپیتان آمریکا در دهه‌ی ۵۰ می‌آید؟

0

مطمئنا بسیاری از دوست‌داران کمیک بوک در تلاشند تا اطلاعاتی از فاز چهارم دنیای سینمایی ماورل به دست آورند. حال با پایان اونجرز و اکران Spider-Man: Far From Home، سوالات بسیاری در خصوص آینده شخصیت‌های دوست‌ داشتنی دنیای مارول به وجود آمده است که در این مقاله سعی داریم تا نگاهی بر یکی از شخصیت این سری یعنی کاپیتان آمریکا داشته باشیم.

صرف نظر از اینکه شما شخصیت کاپیتان آمریکا در Avengers: Endgame را دوست داشتید یا نه، این نکته که بر اساس اتفاقات پیش آمده در رابطه با فیزیک کوانتومی، یک ورژن از استیو راجرز (کاپیتان آمریکا) در آمریکای دهه‌ی 50 وجود دارد. اگرچه ممکن است که هیچ‌گاه فیلمی بر اساس این بازه زمانی ساخته نشود اما با این حال سعی داریم تا پاسخ منطقی برای سکانس پایانی Avengers: Endgame و پیوستن کاپیتان آمریکا به عشق همیشگی‌اش داشته باشیم.

حال سوالی که باید پرسید این است که آیا کمیک بوک‌ها سرنخی از این سفر در زمان و حضور کاپیتان آمریکا در دهه‌ی 50 میلادی به ما می‌دهند یا خیر. پاسخ این سوال به نوعی هم بله است و هم خیر! برای دریافت پاسخ این سوال باید نگاهی به زندگی کاپیتان آمریکا داشت.

اولین نکته‌ای که باید در مورد نسخه‌ی کمیک بوک کاپیتان آمریکا دانست این است که ماجرای منجمد شدن و زنده شدن استیو راجرز در دنیای مدرن در سال 1960 نوشته شده است. این بدان معناست که این ماجرا 20 سال پس از طراحی کاپیتان آمریکا به داستان او اضافه شده است و در ابتدا طراحان قصد اضافه کردن این داستان جدید را نداشته‌اند.

درواقع بخش اعظمی از داستان کاپیتان آمریکا چندین سال پس از طراحی این شخصیت به وجود آمده‌ است و به مانند بسیاری از شخصیت‌های کمیک بوک دهه 30 و 40، داستان اصلی کاپیتان آمریکا هم خطی بوده است. در واقع ایده تبدیل کردن استیو راجرز لاغر و نحیف به کاپیتان آمریکا با استفاده از سرم تا چند دهه بعد از طراحی این شخصیت مطرح نشده بود.

کمیک بوک‌های کاپیتان آمریکا در اواخر جنگ جهانی دوم منتشر شدند و به نوعی با توجه به جو آن زمان موفق شدند تا به محبوبیت بسیاری دست یابند. با این حال بسیاری از خط‌های داستانی این شخصیت سال‌ها پس از معرفی او ساخته شدند. در واقع بین سال‌ 1946 تا 1953، نویسندگان از شخصیت کاپیتان آمریکا در کمیک‌های مختلفی از جمله Captain America: Commie Smasher استفاده کردند که عمده‌ی این کمیک‌ها نتوانستند انتظارات فروش را برآورده کنند.

تمام این حوادث مربوط به دروه‌ی پیش از ظهور کمیک بوک‌های مارول و ساخت دنیاها و تیم‌های متعدد از ابر قهرمانان است. با توجه به عدم برآورده شدن انتظارات فروش، شخصیت کاپیتان آمریکا در سال 1954 به حاشیه رانده شد و دیگر در برنامه‌ی ناشران جایی نداشت.

اما در اوایل دهه 1960 و با ظهور پدیده کمیک بوک و تلاش‌های گسترده جک کربی و استن لی فقید برای ساخت تیم‌های ابرقهرمانی نظیر چهار شگفت انگیز و اونجرز، مسیر جدیدی برای این صنعت پیدا شد.

کربی که یکی از خالقان کاپیتان آمریکا در دهه 40 میلادی است، از محبوبیت این شخصیت برای برگرداندن او به کمیک بوک‌‌‌ها استفاده کرد.

Avengers: Endgame کاپیتان آمریکا

از طرفی دیگر، استن لی تصمیم گرفت تا ایده‌ی حضور کاپیتان آمریکا در دنیای مدرن را خلق کند. برای این کار استن لی تصمیم گرفت تا خط داستانی جدید برای این شخصیت ایجاد کند که بر همین اساس استن لی ماجرای منجمد شدن کاپیتان آمریکا در طول جنگ جهانی دوم و زنده شدن این شخصیت در دنیای مدرن را مطرح کرد. یک سال بعد از طراحی این ایده، کاپیتان آمریکا به عنوان یکی از شخصیت‌های اونجرز در شماره چهارم کمیک بوک آن حضور پیدا کرد.

اما هنوز هم یک مشکل وجود داشت!

به رغم محبوبیت نه‌چندان بالای کمیک بوک‌های کاپیتان آمریکا در بازه زمانی 1946 تا 1953، مردم هنور هم شخصیت قدیمی او را به یاد می‌آورند و همین موضوع سبب شده بود تا تغییرات عظیم این شخصیت برای عده‌ای قابل هضم نباشد.

اما کربی و لی راه حلی زیرکانه برای این موضوع پیدا کرده بودند. این دو طراح اعلام کردند که از سال 1945 به بعد شخصیت کاپیتان آمریکا به طور کامل در کمیک‌‌ها حضور نداشته است. این موضوع باعث شد تا طرفداران از خود بپردسند که در طول 10 سال اخیر، آن‌ها داستان چه شخصیتی را در کمیک بوک‌های کاپیتان آمریکا خوانده‌اند؟

ویلیام برن‌ساید کیست؟

جواب سوال بالا به شخصیت ویلیام برن ساید گره خورده است. در اوایل دهه 1970 داستان جدیدی تحت عنوان Secret Empire راه خود را به کمیک بوک‌های کاپیتان آمریکا باز کرد. این داستان روی سازمانی شیطانی به نام Secret Empire تمرکز دارد که قصد این سازمان نابود کردن چهره و شخصیت مثبت کاپیتان آمریکا در اذهان عمومی است. در آن زمان هویت واقعی استیو راجرز (کاپیتان آمریکا) بر همگان آشکار نشده بود و بنابراین حضور فردی دیگر در لباس کاپیتان آمریکا برای تخریب شخصیت این ابر قهرمان برای هیچکس قابل تشخیص نبوده است.

درواقع بنابر گفته‌ی کربی و لی، این ویلیام برن‌ساید بوده که از اواخر دهه‌ی 40 تا 50 میلادی در نقش شخصیت کاپیتان آمریکا در کمیک بوک‌ها حاضر شده است. در این بازطراحی شخصیت استیو راجرز از سال 1945 میلادی ناپدید شده است و با توجه به این موضوع، دولت‌مردان نتوانستند تا کاپیتان آمریکای واقعی را پیدا کنند و بنابراین تصمیم گرفتند تا با بر تن کردن لباس کاپیتان آمریکا بر ویلیام برن‌ساید افکار عمومی را فریب دهند.

Avengers: Endgame کاپیتان آمریکا

در بازطراحی انجام شده توسط لی، استیو راجرز در اواسط دهه 40 میلادی و پس از جنگ جهانی منجمد شده است و این موضوع دلیل غیبت او بوده است.

با این حال ما در نسخه‌ی سینمایی دیدیم که کاپیتان آمریکا برای بازگرداندن سنگ‌های ابدیت به زمان اصلی خود، به گذشته سفر کرد. یکی از این بازه‌های زمانی مربوط به دهه‌ی 50 میلادی می‌شود. به نظر می‌رسد که استیو راجرز تصمیم گرفته است تا پس از سال‌ها به معشوقه خود بپیوندد و زندگی آرامی داشته باشد.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چه حوادثی برای کاپیتان آمریکا در دهه 50 میلادی رخ داده است؟ آیا ما شاهد انتشار نسخه‌ای جدید بر اساس این سفر در زمان برای شخصیت کاپیتان آمریکا خواهیم بود یا خیر؟

متاسفانه با توجه به اتمام قرارداد کریس ایوانز با دنیای سینمایی مارول، به نظر می‌‌رسد که دیگر شاهد انتشار فیلم جدیدی بر اساس این شخصیت در دهه 50 میلادی نخواهیم بود. با این حال هیچ‌چیز غیر ممکن نیست و شاید در آینده شاهد تغییر برنامه‌ی مارول و اضافه شدن دوباره کریس ایوانز به دنیای سینمایی مارول باشیم.

 

منبع Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.