Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هزاران پیام «توهین‌آمیز و تهدیدکننده» حاصل قرارداد انحصاری استودیو با فروشگاه اپیک

0

سازندگان بازی مستقل اُبلتز (Ooblets) به تازگی اعلام کردند که در قراردادی با اپیک گیمز (Epic Games) بازی خود را به صورت انحصاری برای مدتی از طریق فروشگاه این شرکت می‌فروشند. ربکا کوردینگلی (Rebecca Cordingley) و بن وایس (Ben Wasse) – دو نفری که شرکت بازی‌سازی گلامبرلند (Glumberland) را تشکیل می‌دهند – تعداد زیادی پیام «نفرت‌انگیز و تهدیدآمیز» را به خاطر این معامله دریافت کردند. با گیم‌نیوز در ادامه همراه باشید.

این دو نفر درباره این پیام‌های توهین‌آمیز این طور گفته‌اند:

ما واقعا انتظار نداشتیم مردم به این صورت عصبانی بشوند. کل این اتفاق ما را به شدت ناراحت کرده است. ما هزاران یا حتی ده‌ها هزار پیام نفرت‌انگیز و تهدید‌آمیز از رسانه‌های ارتباطی متعدد دریافت کرده‌ایم. این برای ما خیلی دردآور است چون در طول ساخت بازی ما با مخاطبان خود رابطه‌ای مثبت و مفید داشتیم.

ربکا در ادامه گفته است: «من برای دو روز به صورت مداوم گریه می کردم و احساس می‌کردم که دنیا روی سرم خراب شده است. فکر نمی‌کردم این‌که هدف آزار و اذیت دیگران روی اینترنت قرار بگیرم چقدر می‌تواند بد باشد. من برای کسانی که قبلا این‌طور مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند حس بدی داشتم و به همین دلیل در اعلامیه خود قصد داشتم به این مسئله هم بپردازم ولی هیچ ایده‌ای نداشتم که چقدر بد است».

اپیک در وب‌سایت خود در مورد اخبار بازی اُبلت نوشته است: «موجی رو به رشد که به گفتگوی سالم بین مردم صدمه می‌زند به تازگی رواج پیدا کرده است. این رویه به صورت عمدی و با هماهنگی ایجاد شده تا اطلاعات غلطر را مثل عکس‌ها، ویدیوها و تحلیل‌های فنی دروغین منتشر کند. همچنین ایجاد مزاحمت برای همکاران، رواج روحیه‌ای خصومت‌آمیز و سرکوب دیدگاه‌های مخالف از دیگر اهداف این موج است».

این شرکت گفت که سیاست فعلی خود برای دست‌یابی به بازی‌های اختصاصی را با جدیت تمام ادامه می‌دهد چون به ایجاد بازاری سالم‌تر و رقابتی بهتر در آینده منجر می‌شود.

فروشگاه اپیک گیمز ۸۸ درصد از درآمد حاصل از فروش بازی را به سازندگان بازی می‌دهد. این بسیار بهتر از روند رایج در فروشگاه‌های استیم، ایکس باکس و پلی‌استیشن است که فقط ۷۰ درصد از درآمد حاصل از فروش را به سازنده بازی می‌دهند.

از طرفی دلیل اعتراض بسیاری از بازیکنان به فروش اختصاصی بازی‌ها روی فروشگاه اپیک به خاطر مشکلات زیاد این سرویس است. نداشتن رابط کاربری مناسب، مشکلات برای اجرای بازی‌های آنلاین و وجود مشکلات فنی و مسایل دیگر باعث شده که بسیاری از کاربران از این فروشگاه ناراضی باشند.

اُبلت اول قرار بود توسط دابل فاین (Double Fine) منتشر شود. ولی بعد از آن‌که مایکروسافت دابل فاین را خرید، گلامبرلند اعلام کرد که خود بازی را منتشر می‌کند و بعدا با اپیک به توافق رسید که در عوض کمک مالی این شرکت، بازی را اختصاصا روی فروشگاه اپیک بفروشد.

گلامبرلند در پستی تاکید کرد که این توافق به راحتی صورت نگرفت. اپیک به آن‌ها قول فروش تضمینی داد. درآمد حاصل از فروش این تعداد برابر مقداری بود که خود آنها از فروش بازی مد نظر داشتند. آن‌ها گفتند: «این معامله باعث شد تا باری از دوش ما برداشته شود چون می‌دانستیم با این توافق بازی به هیچ وجه شکست تجاری نخواهد خورد».

این استودیو پیش‌بینی کرد که ممکن است این معامله تبعات بدی را داشته باشد و از طرفدارانش خواست که «نظاره‌گر اتفاقات باشند و از خودشان بپرسند آیا چیزهای مهمتری برای ناراحت شدن وجود ندارند» مثل نقض حقوق بشر و مشکلات زیست محیطی. نیازی به گفتن نیست که همین بیانیه باعث شد اوضاع بدتر شود.

بن وایس در پستی دیگر در این‌باره نوشت: «من به اشتباه فکر کردم می‌توانم روی عقاید و احساسات‌شان تاثیر بگذارم و با نقدی گذرا از اوضاع کنونی که باعث شده این حملات صورت بگیرد، قضیه را درست کنم. اصلا درست پیش نرفت. من اشتباه احمقانه‌ای کردم».

او ادامه داد که هنوز هم پای حرف‌هایش می‌ایستد و به مردم بدهکار نیست.

برای بیشتر بازی‌های اختصاصی اپیک این‌گونه اتفاقات می‌افتد و باید دید بازی‌هایی همچون Borderlands 3 چگونه با آن‌ها سر می‌کنند.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.