Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

همه‌ی چیزهایی که از گیم‌پلی Death Stranding در گیمزکام ۲۰۱۹ فهمیدیم

هر بار که هیدئو کوجیما خالق «متال گیر سالید» از بازی جدید خود نمایشی ارائه می‌دهد، برای طرفداران این بازی اطلاعات تازه‌ای از Death Stranding فراهم می‌شود که قبلا نمی‌دانستند. گیم‌پلی Death Stranding که در شب افتتاحیه‌ی گیمزکام 2019 به نمایش درآمد نیز چیزهایی به ما آموخت که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

در این بخش کوتاه از گیم‌پلی بازی که به نمایش گذاشته شد، باز هم حضور «نورمن ریداس» در نقش اصلی بازی یعنی «سم بریجز» را شاهد هستیم که مسیر ماموریت خطیرش برای اتصال دوباره‌ی جوامع از هم پاشیده‌ی جهان با هر نمایش، جذاب‌تر و عجیب‌تر می‌شود. در ادامه تحلیلی خواهیم داشت بر گیم‌پلی Death Stranding در گیمزکام 2019 و چیزهایی که از آن آموختیم را مرور خواهیم کرد. گیم‌پلی این بازی را می‌توانید در همین مطلب و تریلر جدید به نمایش درآمده از بازی با محوریت شخصیت Mama را نیز اینجا در گیم‌نیوز تماشا کنید.

می‌توانید چرتی بزنید

همه‌ی چیزهایی که از گیم‌پلی Death Stranding در گیمزکام 2019 فهمیدیم

به نظر می‌آید در حین این‌ که دنیا رو کاوش می‌کنید، می‌توانید استراحت کنید و چرتی بزنید. این چرت زدن ظاهرا به تجدید قوای سَم و بچه‌اش کمک می‌کند. با وجود منظره‌ها و جاهای قشنگی که در بازی می‌بینیم، این قابلیت جذابیست که می‌توانید بعد از گذراندن نبردهای دشوار بازی از آن استفاده کنید و در این طبیعت زیبا به خودتان استراحتی بدهید.

می‌توانید ادرار کنید

قبل‌تر دیدیم که سَم از جعبه ابزارش چیزهای مختلفی در می‌آورد، مثل نردبان و طناب که در کاوش محیط اطرافش به او کمک می‌کند. علاو بر این، یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد سم توانایی ادرار کردنش است. بله، دقیقا. درست متوجه شدید!

به نظر می‌آید مثانه سم بعد از مدتی گشت و گذار پر می‌شود. و شما حین بازی در نمایشگر اطلاعات می‌توانید ببینید که چند میلی لیتر ادرار در مثانه او وجود دارد. به گفته کوجیما، عمل دفع ادرار می‌تواند ابزاری علیه دشمنان باشد. اما هنوز جزئیات این مسئله روشن نشده است.

بعد از اینکه سم ادرارش را تمام می‌کند، نوعی قارچ عجیب غریب از دل خاک جوانه می‌زند و بالا می‌آید. کوجیما به این نکته اشاره می‌کند که دنیای دث استرندینگ دنیای به هم متصل و مشترکی است؛ یعنی هر چه تعداد بیشتری از بازیکنان در یک نقطه ادرار کنند، آن قارچ کامل‌تر رشد می‌کند و تبدیل به یک منبع مصرفی می‌شود که می‌توانید آن را از زمین بردارید.

کار این ابزار فقط پیدا کردن بی تی‌ها نیست

در پیش‌نمایش‌های قبلی دیدیم که بازوی کمکی‌ای که در پشت لباس سم وجود دارد به نظر برای پیدا کردن بی‌ تی‌ها، یا همان موجودات نامرئی خطرناک استفاده می‌شود. اما این بازوی کمکی استفاده‌های دیگری هم دارد. در گیم پلی جدید بازی شما می‌توانید از این بازو برای بررسی محیط و تعیین نقاط مورد علاقه‌تان در دنیا استفاده کنید.

مشاهده نردبان در عمل

نردبان ابزاری است که سم از آن برای دسترسی پیدا کردن به موقعیت‌ها دور دست استفاده می‌کند. طبق پیش‌نمایش‌های قبلی بازی، این نردبان هم می‌تواند به سمت بالا بلند تر شود و هم می‌توان به عنوان پل از آن استفاده کرد. خیلی خبر شگفت‌انگیزی نیست ولی گیم پلی جدید این بازی نشان می‌دهد که این نردبان می‌تواند تا ارتفاع خیلی زیادی گسترش پیدا کند و بلند شود؛ به عبارت دیگر به نظر می‌رسد این نردبان قابلیت تنظیم شدن با نیازهای متفاوت شما برای صعود کردن از جایی را دارد. جدای از این که با این نردبان تا کدام ارتفاع می‌توانید دسترسی پیدا کنید، این ابزار در این که تا کجا می‌تواند برسد هم محدودیت دارد و شاید نیاز باشد چندین بار از آن استفاده کنید تا به بلندترین نقطه‌ای که می‌خواهید برسید.

ایجاد بندرگاه ارتباطی در ترمینا‌ل‌های تحویل محموله

یکی از مهم‌ترین اهداف در بازی دث استرندینگ این است که محموله‌ها را تحویل دهید و با دیگر ساکنان این دنیا ارتباط برقرار کنید. در گیم پلی جدید بازی، سم اتفاقی به جایی که به آن ترمینال تحویل یو سی ای گفته می‌شود می‌رسد. این ترمینال نوعی پناهگاه است که می‌توانید محموله‌هایتان را در آن جا بگذارید و بندرگاه‌های ارتباطی‌ای با کاراکترها و سازمان‌های موجود در دینای بازی ایجاد کنید. مجری معروف برنامه‌های تلویزیونی یعنی جف کیتلی نقش شخصیتی را بازی می‌کند که سم در گیم پلی جدید بازی به او کمک می‌کند، هرچند که مت مرسر، بازیگر و صداپیشه به جای او حرف می‌زند. ظاهرا در اینجا از او درخواست تحویل سه مجسمه کوچک را می‌کند.

به گفته کوجیما، تمام افرادی که شما محموله‌هایتان را به آن‌ها تحویل می‌دهید در خط اصلی داستان بازی نیستند و جزء حاشیه‌های بازی محسوب می‌شوند. با این حال، کوجیما به شما پیشنهاد می‌کند با همه ‌این افراد ارتباط برقرار کنید چون از قِبل این ارتباطات می‌توانید به خدمات و پاداش‌های ویژه دسترسی پیدا کنید.

گزینه‌های موجود در ترمینال تحویل محموله

منوی ترمینال تحویل محموله گزینه‌های جذابی دارد که به برخی از کارهایی که در دث استرندینگ انجام می‌دهید مربوط می‌شوند. همانطور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید از افراد مختلف در سرتاسر دنیای دث استرندینگ دستوراتی بگیرید و محموله‌های مورد نیازشان را تحویل دهید. در عین حال قابلیت‌ها و گزینه‌هایی هم برای درخواست مواد، تغییر دادن و ساختن ابزارآلات در بازی وجود دارد. این یعنی شاید لازم باشد زمانی را به زباله‌گردی در دنیای بازی بپردازید و مواد اولیه لازمتان برای ساخت ابزار را پیدا کنید. در ضمن، احتمالا می‌توانید مواد اضافی‌تر را در صندوق شخصی‌تان نگه دارید یا با دیگر افراد در یک صندوق مشترک به اشتراک بگذارید.

از آنجایی که گزینه‌ای تحت عنوان «واگذاری محموله جهت تحویل» وجود دارد، احتمالا هنگام انجام ماموریت‌های تحویل محموله‌ روش‌هایی برای درخواست همکاری‌ هست که می‌توانید از آن برای کمک گرفتن از دیگران جهت تکمیل سفارشات خاص استفاده کنید.

لایک‌های محاسبه شده

یکی دیگر از موارد جالبی که در منوی ترمینال تحویل وجود دارد وقتی است که سم می‌خواهد محموله‌ای را به مقصد برساند. اگر کار را با موفقیت انجام دهید تخمین زده می‌شود که به شما 30 لایک پاداش داده شود. امکان دارد که از این لایک‌ها بتوانید مثل پول استفاده کنید و با دیگران مرتبط شوید، ولی اینکه نحوه کار با این لایک‌ها به چه صورت است هنوز بر ما روشن نیست.

 یک قطره اشک

بعد از اینکه سم ارتباطی را برقرار می‌کند، گردنبند خودش را که مثل پلاک سگ‌هاست در ترمینال خاصی می‌گذارد که در نتیجه او را معلق می‌کند. نکته حائز اهمیت اینجا این است که یک قطره اشک از چشم سم می‌ریزد. معنایی که این اشک دارد همچنان بر ما روشن نیست، ولی مطمئنیم که در تجربه بزرگتری از دث استرندینگ معنایی سمبلیک دارد.

بابا سَم

گیم‌پلی Death Stranding گیمزکام 2019
گیم‌پلی Death Stranding گیمزکام 2019

بچه سم مثل یک بچه واقعی به اتفاقاتی که در محیط اطرافش می‌افتد حساس است. اگر اتفاقی از فاصله نسبتا زیادی سقوط کنید یا آسیبی شدیدی به شما وارد شود، بچه‌تان گریه می‌کند. برای اینکه گریه او را بند بیاورید، باید او را در وضعیت آرام و راحتی با استفاده از سنسورهای  حرکتی پلی استیشن 4 آرام تکان تکان دهید.

کوجیما به این نکته نیز اشاره می‌کند که اگر مراقب نباشید امکان دارد بچه شما به شدت آسیب ببیند و حتی مسموم شود. هنوز مشخص نیست که وضع بچه چه تاثیر بر گیم‌پلی می‌گذارد یا چقدر لازم است او را آرام کنید. به هرحال باید خیلی خیلی مراقب باشید.

دیگر اخبار و تریلرهای گیمزکام 2019 را در گیم‌نیوز دنبال کنید.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.